Co jeszcze ważne jest przy realizacji projektów rekrutacyjnych? Oczywiście czas i wiarygodność. O tych dwóch cechach poniżej:
Czas realizacji projektu rekrutacyjnego
Rynek pracy, jak i same procesy kadrowe są bardzo dynamiczne; dotyczy to przede wszystkim nowoczesnych technologii, w których zapotrzebowanie na konkretne kwalifikacje szybko się zmieniają. Firmy prowadzą wiele projektów informatycznych, jedne są skomplikowane, inne przewidują szybkie wdrożenie danego oprogramowania – zapotrzebowanie na specjalistów ulega dynamicznej zmianie.
Firma doradztwa personalnego musi przygotować się na taką dynamikę potrzeb u swoich klientów. Umiejętność szybkiego dostarczenia krótkiej listy kandydatów to w zasadzie podstawa. Jako rekruter powinieneś w ciągu kilku dni przedstawić co najmniej 3 kandydatów na wakujące stanowisko pracy. Klient nie może czekać dłużej, ponieważ każdy dzień bez danego specjalisty to potencjalna strata. Rekrutacja IT wymusza szybki czas realizacji również dlatego, że pomiędzy rekruterami panuje konkurencja. Każdy z nich zabiega o to, aby ich kandydaci znaleźli się jako pierwsi „na biurku” klienta.
Rekrutacja IT za pośrednictwem swojej dynamiki, wymaga od firm nie tylko wspomnianego w poprzednim artykule know – how, ale również posiadania bazy kandydatów. Wiedza jest potrzebna do tego, aby zrozumieć potrzebę klienta i potrafić szukać odpowiednich specjalistów na rynku pracy. Baza kandydatów to niezbędny element do tego, aby szybko realizować projekty rekrutacyjne. Bez niej trudno jest świadczyć usługi rekrutacyjne w sektorze IT. Klient nie może czekać na poszukiwanie pierwszych kandydatów na rynku, oczekuje że baza kandydatów zawiera potrzebnych przez niego kandydatów. Jeżeli jedna firma doradztwa personalnego nie przedstawi szybko swoich kandydatów, z pewnością zrobi to inna.
Jakość i wiarygodność
Profesjonalizacja, z której bezpośrednio wynika jakość świadczonych usług nie dotyczy projektów branży usług rekrutacyjnych. W dzisiejszych relacjach biznesowych, przy dużej konkurencji, jakość obsługi determinuje istnienie i rozwój danej firmy. Rekrutacja IT różni się tym od innych rekrutacji, że klientem jest nie tylko firma, ale również kandydat. Oczywiście o postrzeganiu kandydata jako klienta można z perspektywy wszystkich projektów rekrutacyjnych, nie tylko tych z sektora IT. Jednak jak już wcześniej zostało wspomniane, branża informatyczna to od kilku lat rynek pracownika. To szeroko pojęty informatyk w dużym stopniu decyduje z kim chce rozpocząć współpracę. Z tego powodu umiejętność wysłuchania potrzeb kandydata, jego właściwa obsługa wydają się niezbędne do przekonania go o atrakcyjności danego projektu rekrutacyjnego.
Wiarygodność to zaufanie do firmy doradztwa personalnego. Nie można osiągnąć wysokiego stopnia wiarygodności, jeżeli nie posiada się odpowiedniego know – how, czy jakości. Rekomendowani kandydaci muszą spełniać wymogi danego stanowiska pracy. Brak wiedzy na temat rzeczywistych kwalifikacji kandydata może szybko odbić się na relacjach firma doradztwa personalnego – klient, ponieważ pierwsza negatywna weryfikacja jego kompetencji spowoduje, że poziom zaufania klienta do naszych usług spadnie. Rekrutacja IT wymaga zatem od firmy doradztwa personalnego, już wcześniej wspomnianej, świadomości i wiedzy na temat sektora dla którego realizowane są projekty rekrutacyjne.