Storytelling a rekrutacja IT12 marca 2018

Storytelling-a-rekrutacja-it Z tego wpisu dowiesz się:

  • czym jest storytelling?
  • w jaki sposób może się przydać w rekrutacji specjalistów IT?
  • jak stworzyć dobrą opowieść, która będzie wspierać działania employerbrandingowe?


Storytelling to narzędzie świetnie znane w marketingu i reklamie. Dobrze opowiedziana historia łatwo trafia do czułych punktów odbiorców, wzbudza zaufanie do marki, inspiruje, a przede wszystkim pozwala zyskać lojalnych klientów. Jak się okazuje, metoda ta znajduje również zastosowanie w marketingu rekrutacyjnym. W końcu nie od dziś wiadomo, że praca jest rodzajem towaru a jej poszukiwanie często porównuje się do robienia zakupów. Czy przemyślana narracja jest w stanie uwieść również specjalistów IT?

Moc opowieści

Na czym polega siła storytellingu? Każdy z nas chyba przyzna, że dużo prościej i przyjemnej przyswaja się wiedzę słuchając prezentacji zawierających ciekawe anegdoty i przykłady. Opowieści dużo bardziej bowiem niż inne formy przekazu angażują słuchacza, zmuszają do pobudzenia wyobraźni i zapadają w pamięć. Nic dziwnego więc, że marketerzy już dawno zaczęli wykorzystywać ich elementy, aby odróżnić się od konkurencji i w ten sposób sprzedawać produkty. Dlaczego storytelling jest dużo skuteczniejszy niż zwykła reklama? Otóż w przeciwieństwie do tej drugiej, jest on działaniem długofalowym. Nie buduje więzi klienta tylko z nowym produktem, ale z całą marką, która niesie ze sobą określone wartości i przesłanie. Czy nie przypomina to działań employer brandingowych?

Narracja w służbie rekrutacji IT

Narracja

Zainteresowanie ofertą pracy kandydata IT wymaga dziś od rekruterów przemyślanych strategii. Zjawisko bezrobotnego programisty praktycznie nie istnieje a wysokie zarobki w większości przypadków okazują się niewystarczające, aby skłonić specjalistę IT do aplikowania u konkurencji. Wyobraźmy sobie, że developer ma do wyboru dwie firmy oferujące porównywalne wynagrodzenie. Jedna z nich pracuje jednak nad oprogramowaniem, które w jakiś sposób przyczynia się do zmiany otaczającej rzeczywistości. Jeśli pracodawca będzie umiał wykorzystać ten fakt i odpowiednio go uwypukli , bardzo prawdopodobnie, że kandydat wybierze właśnie jego ofertę. Tym, czego poszukują bowiem dzisiejsi pracownicy, zwłaszcza w branżach, w których mamy do czynienia z rynkiem pracownika, jest możliwość identyfikowania się z wartościami firmy i przekonanie o robieniu czegoś ważnego.

Polecane oferty pracy

Aplikuj PHP Developer - MySQL

Aplikuj Junior Integration Consultant

Aplikuj Developer PHP - Full Stack

Aplikuj Senior DevOps Engineer

Jak to zrobić?

Jak to zrobić?

Od czego zacząć budowanie pożądanej przez przyszłych pracowników marki za pomocą storytellingu? Na początku warto sformułować wszystkie najważniejsze wartości organizacji oraz zastanowić się, w jaki sposób i gdzie chcemy publikować treści. Trudno wyobrazić sobie dziś podobne działania bez udziału mediów społecznościowych. W przypadku form tekstowych strzałem w dziesiątkę może okazać się również firmowy blog. Do współtworzenia treści warto również zaangażować pracowników, którzy opowiedzą o swoich wrażeniach związanych z pracą w danej firmie i o swojej ścieżce kariery. Nie ma nic bardziej przekonującego dla kandydata niż głos zatrudnionych już osób, którzy dzielą się swoim doświadczeniem. Benefity, możliwości rozwoju czy historia sukcesu – to tematy, które w swoim przekazie warto wykorzystać. Niezależnie od formy, wartościowa narracja powinna pokazywać przeszkody na drodze do osiągnięcia celu, budzić emocje i zawierać element zaskoczenia.

Dobrze skonstruowana opowieść to świetny sposób na prezentację potencjalnemu pracownikowi wartości, jakimi kieruje się dana firma, pokazanie mu swojej wizji rzeczywistości i zaproszenie do wzięcia udziału w jej tworzeniu. Czas pokaże, czy w przypadku rekrutacji wymagających specjalistów IT forma ta zyska popularność.

Twoja opinia jest dla Nas Ważna

Oceń ten wpis
Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

Ścieżki kariery czyli z mapą łatwiej dotrzeć do celu

Koszty niewłaściwych decyzji rekrutacyjnych. Jak ich unikać?

Jak dać się złowić headhunterowi?

Najnowsze komentarze

Sylwia
2018-09-10 17:25:16
Krzysztof Cierpiał
2018-08-31 16:01:24
TamaraBurska
2018-08-21 17:35:59
Grzegorz Biskup
2018-07-29 15:54:43
luiza
2018-06-29 10:09:04
luiza
2018-06-28 09:48:22
kjonca
2018-06-22 17:41:09
Dominik Szczepaniak
2018-06-22 14:33:52
MiXen
2018-06-17 22:00:45
ekonomiczny-wojownik.pl
2018-06-05 03:22:27
Może zainteresuje Cię również: