Rekrutacja to branża rozwojowa. Zmieniają się źródła pozyskiwania kandydatów, kanały komunikacji w ramach realizowania projektów rekrutacyjnych. Dynamika branży jest również napędzana przez rozwój nowych technologii, do obsługi których realizuje się projekty rekrutacyjne.
Trendy na rok 2015
- Dostęp do kandydatów za pośrednictwem social media staje się coraz łatwiejszy. Potale kariery stają standardowym narzędziem do komunikacji między rekruterami a kandydatami.
- Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych w projektach rekrutacyjnych skraca wyszukiwanie odpowiednich kandydatów. Dobrym przykładem jest zastosowanie parsera CV.
- Coraz więcej kandydatów wykorzystuje przy wyszukiwaniu ofert pracy urządzenia mobilne (smartfony, tablety etc.). Przewiduje się dalszy rozwój aplikacji do obsługi projektów rekrutacyjnych.
- 56% rekruterów uważa, że przyciągnięcie najlepszych kandydatów wymaga ciągłego budowania marki organizacji, jako atrakcyjnego partnera dla pracownika.
Najefektywniejsze źródła do pozyskiwania najlepszych kandydatów
- Ogłoszenia o pracę i zakładki Kariera na stronach firm to najbardziej efektywne źródła na pozyskiwanie wysoko wykwalifikowanych menedżerów.
- Coraz większą rolę w poszukiwaniu menedżerów odgrywają poszukiwania kandydatów metodą bezpośrednią za pośrednictwem portali kariery.
Co przyniesie przyszłość
- Kontakty zawodowe, jak również zbudowane w social media będą warunkowały sukces w rekrutacji najlepszych specjalistów.
- W ciągu najbliższych kilku lat zwiększy się budżet na działania związane z employer brandingiem. Firmy dostrzegają, jak ważny jest wizerunek organizacji, jako dobrego pracodawcy.
- Zwiększy się udział nowoczesnych narzędzi do rekrutacji. Rozwój platform do komunikacji między kandydatem a rekruterem, zwiększony udział oprogramowania do weryfikacji kwalifikacji kandydatów. Procesy rekrutacyjne zyskają na „mobilności” – rozwój aplikacji do zarządzania projektami rekrutacyjnymi.
Na podstawie: Undercover recruiter