Zabawki do nauki programowania

TeamQuest 09.05.2018 r.
Zabawki do nauki programowania
Z tego wpisu dowiesz się:
  • w jaki w sposób wspierać zainteresowanie programowaniem od najmłodszych lat?
  • jakie pomoce w nauce kodowania oferują producenci zabawek?
  • jaki prezent kupić na Dzień Dziecka?

O tym , że programowanie, zaczyna odgrywać w naszym życiu coraz większą rolę, nie trzeba nikogo przekonywać. Do roku 2020 w Europie może zabraknąć 900 000 osób na stanowiskach informatycznych a znajomość podstawowych kodów już wkrótce może stać się podczas rozmów o pracę tak samo wymaganą umiejętnością, co znajomość języka angielskiego. Wiadomo również, że nauka tym skuteczniejsza, im wcześniej się ją zaczyna. Zobaczmy zatem, co do zaproponowania najmłodszym adeptom programowania mają producenci zabawek. Tym bardziej, że Dzień Dziecka tuż tuż.

Lego Boost

Ten zestaw najpopularniejszych na świecie klocków(które zawsze są dobrym pomysłem na prezent) łączy tradycyjną zabawę z cyfrowym światem, ucząc najmłodszych w przystępny sposób podstaw programowania. Dziecko może tu zbudować własnego m.in. robota, gitarę elektryczną, samochód wyścigowy a następnie poprzez proste programowania w aplikacji na tablecie, ożywić swoją budowlę i nią sterować. Dzięki innowacyjnej technologii rozpoznawania koloru oraz odległości a także czujnikom ruchu, stworzona konstrukcja nie tylko może się poruszać, ale również reagować na mowę i zmieniać wyraz twarzy.

Lego Boost
źródło: kaplan.com Wiek: od 7 lat
Cena: od 518 zł

Dash i Dot

To niepozornie wyglądające zabawki edukacyjne, które uczą dzieci programowania, algorytmów i logicznego myślenia. Dash jest robotem „ruchowym”, który reaguje na głos, potrafi tańczyć, spiewać czy odnajdować przedmiotu. Dot z kolei emituje usłyszane odgłosy dzięki potrząśnięciom i obrotom. Co istotne oba roboty mogą wchodzić w interakcje ze sobą. Dzieci programują je za pomoą darmowych aplikacji na tableta lub smartfona.

Dash i Dot
źródło: wonderpolska.pl Wiek: od 5 lat
Cena: od 770 zł

Code a pillar

Ta zabawkowa stonoga, dzięki wyeliminowaniu konieczności użycia komputera, przeznaczona jest dla nieco młodszych dzieci. Składa się z kilku modułów, które tworzą razem korpus stonogi. W zależności od połączenia, każdy moduł pełni inną funkcję. Dzięki dołączonej aplikacji mobilnej oraz zestawie zadań, dziecko może sprawić, że Code a pillar zacznie się poruszać, samodzielnie skręcać lub świecić w różnych kolorach.

Code a pillar
źródło: kidtoysnews.com Wiek: od 3 lat
Cena: od 120 zł

Photon

Tym razem polska propozycja, stworzona w Białymstoku, która swoją premierę miała rok temu. Photon to interaktywny robot edukacyjny, który wprowadza dzieci w świat nowych technologii poprzez aplikację mobilną oraz powiązane z nią doświadczenia i eksperymenty. Robot może wykrywać przeszkody, wyczuwać dotyk a nawet podać kolor podłoża, po którym jeździ. Można nim sterować za pomocą smart fonu lub tabletu.

Photon
źródło: robotiko.it Wiek: od 6 lat
Cena: od 798 zł

Scottie Go!

Kolejny efekt pracy Polaków, tym razem z Poznania. Wynalazek ten jest połączeniem klocków z aplikacją mobilną. Za pomocą kartonowych bloczków gracze układają program, aplikacja natomiast pozwala go zeskanować i przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiego oraz pozostałych bohaterów gry. Zadania o rosnącym poziomie trudności wprowadzają dziecko w świat programowania.

Scottie Go!
źródło: edumax.com.pl Wiek: od 6 lat
Cena: od 130 zł

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT: