Blog IT, Blog Marketing

Pięć porad, aby lepiej budować swoją markę w sieci

Pięć porad, aby lepiej budować swoją markę w sieci

TeamQuest 12.07.2016 r.

Myślę, że większość z nas publikuje informacje na swój temat w Internecie. Dotyczy to przede wszystkim tych osób, które posiadają założone profile na portalach społecznościowych. To właśnie na nich zamieszczamy informacje na temat naszej aktywności, tej zawodowej, jak i prywatnej. Dla rekrutera, czyli osoby, która chciałaby poznać Ciebie z każdej strony, wpisanie Twojego imienia i nazwiska do wyszukiwarki jest często pierwszą rzeczą po przejrzeniu CV. Z tego też powodu warto zadbać o to, jak prezentujemy się „w sieci”. Poniżej 5 porad, które mogą pomóc Tobie w otrzymaniu satysfakcjonującego Ciebie stanowiska pracy. Rekruter też człowiek i wyrabia sobie zdanie o kandydacie już na etapie przeglądania informacji w Internecie.

1. Uporządkuj swój wizerunek w sieci

Pierwszą rzeczą jaka powinieneś zrobić, to wpisać swoje imię i nazwisko w wyszukiwarkę internetową. Przejrzyj wyniki, które Ciebie dotyczą i sam oceń, czy jest to profesjonalny wizerunek. Czy opublikowane informacje na Twój temat świadczą o Twoim profesjonalizmie? Jeżeli posiadasz profile na portalach kariery, to sprawdź czy masz na nich aktualne informacje na swój temat. Sprawdź również, czy dane są zbieżne między portalami; dotyczy to również zdjęcia, które powinno możliwie jak najbardziej profesjonalne. Profile na portalach kariery są w znacznej mierze traktowane na równi z przesłanymi dokumentami aplikacyjnymi, warto zatem zadbać o profil w stopniu równym, jak w przypadku CV.

2. Przejrzyj swoje CV

Być może ta rada może się dla Ciebie wydać nieco dziwna. Prawda jest jednak taka, że wielu z nas, raz napisanego CV nie przegląda przez kolejne kilka miesięcy; wysyła je na kolejne oferty pracy. Warto sprawdzić jego treść zimnym okiem i ocenić, czy wygląda ono dobrze. Czy w sposób wyczerpujący określa nasze dotychczasowe doświadczenie zawodowe? Dokumenty aplikacyjne to często pierwszy kontakt rekrutera z naszą osobą. Pamiętaj o legendarnym „pierwszym wrażeniu”.

3. Zdecyduj się na określoną specjalizację

Jeżeli ktoś jest od wszystkiego, to jest od niczego. W wielu przypadkach taka jest niestety prawda. Trudno jest bowiem być specjalistą we wszystkich językach programowania. Nie sztuka znać wiele języków pobieżnie. Lepszym rozwiązaniem jest bycie specjalistą w stosunkowo wąskim zakresie. Pamiętaj o tym, przy tworzeniu CV, czy też uzupełnianiu profilu na portalach kariery.

4. Zorganizuj się

Pięć porad, aby lepiej budować swoją markę w sieci

Jeżeli decydujesz się na dzielenie swoją wiedzą w sieci, to staraj się robić to w sposób regularny. Bycie blogerem to szansa na to, że będziemy traktowani jako specjaliści w danej dziedzinie. Ważne jednak, aby publikowane przez nas informacje pojawiały się w sposób regularny, aby nie były jednorazowym zdarzeniem. W ten sposób nie zbudujemy pozytywnej marki. Warto również zadbać o to, aby możliwie dużo osób dowiedziało się o prowadzonym przez nas blogu. Łączenie satysfakcji z dzielenia się wiedzą i wymiernych z tego korzyści jest jak najbardziej na miejscu.

5. Bądź przede wszystkim sobą

Niezależnie, jaki wizerunek zbudujesz w Internecie musisz pamiętać o tym, aby był w jak największym stopniu zbieżny z Twoją osobowością. Nieprawdziwy wizerunek łatwo można wychwycić już w trakcie pierwszej rozmowy rekrutacyjnej. Warto pamiętać o tym, że kłamstwo ma krótkie nogi i może skreślić naszą ciężką pracę włożoną w budowanie własnej marki.

Internet, portale kariery dają ogromne możliwości na promocję własnej osoby. Dzięki niemu i naszej ciężkiej pracy możemy stworzyć wizerunek siebie, jako osoby profesjonalnej w danej dziedzinie. Warto jednak pamiętać o tym, że należy to robić w sposób przemyślany, w poszanowaniu pewnych zasad.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej