Blog IT, Blog Marketing

Rekrutacyjny żargon w interpretacji programisty

Rekrutacyjny żargon w interpretacji programisty

TeamQuest 26.02.2017 r.

Powszechnie wiadomo, że każda branża ma swój własny, specyficzny język. Nie inaczej jest w przypadku rekruterów. Podczas gdy korzystanie ze skrótów myślowych zdecydowanie ułatwia komunikację z kolegami po faktu, w przypadku rozmowy z kandydatem może prowadzić do wielu nieporozumień i sprawić, że osiągniemy efekt odwrotny do zamierzonego. Jeśli jesteś rekruterem IT, zobacz, w jaki sposób twoje słowa może odczytywać programista oraz co możesz zrobić, aby poprawić wzajemną komunikację i na wstępie nie zniechęcić kandydata. Oto kilka przykładów takich interpretacji, jakie podaje StackOverflow.

Mamy startupową kulturę pracy

Interpretacja: Będziesz pracował długie godziny, mało zarabiał i nigdy nie wyjdziesz z biura

Startupowa kultura pracy

Kultura startupowa dla każdej firmy może oznaczać coś innego, dlatego zamiast mówić niewiele znaczącymi ogólnikami, podkreśl, jakie konkretne korzyści wiążą się w pracą w danej firmie. Możliwość realizowania własnych pomysłów, realny wpływ na produkt bez konieczności uzyskania akceptacji dziesięciu osób decyzyjnych, szansa uczestniczenia w unikalnych projektach przeznaczonych dla szerokiego grona użytkowników to atuty, które dają firmie prawdziwą przewagę nad konkurencją i na wielu programistów podziałają jak magnes.

Oferujemy nowe, atrakcyjne możliwości

Interpretacja: Oferujemy to samo, co wszędzie, tylko w innej formie

Bądź konkretny. Jeśli nie chcesz zniechęcić kandydata i zasłużyć sobie na jego pełen pobłażania uśmiech, unikaj zwrotów, które nic nie znaczą. Powiedz o tym, jakie dokładnie możliwości oferuje firma i co sprawia, że są one atrakcyjne na tle konkurencji? Nad jakimi konkretnie projektami miałby pracować programista? Weź pod uwagę konkretną osobę, z którą rozmawiasz. Masz wrażenie, że kandydat jest zainteresowany udziałem w innowacyjnych projektach? Opowiedz o nich. Pamiętaj o tym, że deweloperzy zwykle lubią być stawiani w obliczu nowych wyzwań i cenią sobie pracę z najnowszymi technologiami, dlatego chcąc się wyróżnić, warto mieć to na uwadze.

Mamy stół do ping ponga

Interpretacja: Nie mamy nic lepszego do zaoferowania

Stół do ping ponga

Skoncentruj się na atutach firmy. Być może kilka lat temu stoły do ping ponga czy piłkarzy ki stanowiły atrakcję, ale dziś nie są już niczym wyjątkowym. Najwyższa pora postawić na bardziej konkurencyjne benefity. Warto uważnie śledzić trendy, by wiedzieć, które z nich są przez pracowników uważane za podstawowe, a które pozwalają wyróżnić się na rynku i pomagają pracodawcy w budowaniu pozytywnego wizerunku. Niezależnie o tego, czy chodzi o korzyści materialne czy też nie, zawsze podkreślaj to, co sprawia, że firma jest niepowtarzalna i w czym może konkurować z innymi pracodawcami IT.

Prowadzimy ciekawe projekty, ale ze względu na poufność, nie mogę o nich mówić

Interpretacja: Aplikuj, mimo że nie wiesz, nad czym będziesz pracował

Ciekawe projekty

Postaw na szczerość. Na miejscu kandydata z pewnością sam chciałbyś poznać wszystkie szczegóły oferty, które mogą mieć znaczący wpływ na podjęcie decyzji o związaniu się z danym pracodawcą. Dlatego upewnij się, że programista dowiedział się wszystkiego, co mogłoby go interesować. Udziel mu zwłaszcza szczegółowych informacji na temat projektów, nad którymi będzie pracował i zespołu, do którego dołączy. Miej świadomość, że dla większości deweloperów to priorytety przy wyborze pracodawcy.

Posługiwanie się przez rekruterów branżowym żargonem, czy to w ogłoszeniu o pracę IT czy też w trakcie rozmowy z kandydatem, skutecznie zniechęca wielu programistów do aplikowania. Rynek kandydata, jak to jest w przypadku IT, ma to do siebie, że nie tylko rekruterzy, ale również kandydaci przeprowadzają proces selekcji, dlatego warto dołożyć wszelkich starań, aby mówić do nich w ich języku.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej