Pięć rzeczy, które absolwenci powinni wiedzieć przed wejściem na rynek pracy15 czerwca 2015

Absolwenci wkraczający na rynek pracy często do końca na wiedzą, jak się po nim poruszać. Często w wyniku błędnego postrzegania rzeczywistości rynku pracy, mogą mieć problem ze znalezieniem zatrudnienia. Co należy wiedzieć o rynku pracy?

Pięć rzeczy, które absolwenci powinni wiedzieć przed wejściem na rynek pracy Jesteś za siebie odpowiedzialny

Funkcjonowanie w systemie edukacji sprawia, że w większym lub mniejszym stopniu funkcjonujesz w ustrukturyzowanej rzeczywistości. Masz za zadanie zdobywać wiedzę, która następnie jest weryfikowana poprzez przeprowadzane egzaminy. Rynek pracy rządzi się nieco innymi prawami. Musisz postawić na samodzielność i odpowiedzialność. Musisz pokazać swojemu przyszłemu pracodawcy, że zatrudnienie Ciebie będzie dla niego zyskiem. Dobry pracownik to ten, który potrafi pracować możliwie samodzielnie. Na początku zacznij od stworzenia i wysyłania CV.

Awans to długa droga

Nie od razu Rzym zbudowano, podobnie jest z karierą zawodową. To, że jesteś inteligentny i posiadasz niezbędną wiedzę, nie oznacza że Twój awans będzie dynamiczny. Powinieneś mieć świadomość tego, że firma w której pracujesz posiada wielu utalentowanych pracowników. Każdy swoją ciężką pracą i doświadczeniem zawodowym musi udowodnić i zasłużyć na awans. Dobra ocena na dyplomie nie przekłada się na dynamiczną karierę zawodową.

Praca to ciągła nauka

Uzyskanie dyplomu wyższej uczelni nie oznacza, że Twoja edukacja już się zakończyła. Chcąc zostać specjalistą w danej dziedzinie musisz mieć świadomość tego, że cały czas się powinieneś uczyć się nowych rzeczy, aby w ten sposób zdobyć niezbędne kwalifikacje zawodowe i solidne doświadczenie. Wiedza zdobyta na studiach jest często tylko pewną bazą do wykonywania obowiązków zawodowych, co jednak nie oznacza, że jest ona bezwartościowa. Wiedza teoretyczna i praktyczne doświadczenie wzajemnie się uzupełniają.

Przeczytaj również:

Praca to praca

Jako pracownik, zapewne będziesz musiał kooperować z innymi ludźmi. Nie każdy musi być Twoim przyjacielem, nie każdy musi mieć podobne postrzeganie rzeczywistości do Twojego. Przychodząc do pracy, w pewien sposób opuszczasz na chwilę swoje prywatne życie. W firmie powinieneś się dać poznać, jako profesjonalista, który skupia się na dobrej współpracy z innymi.

Zmierz się sam ze sobą Zmierz się sam ze sobą

Pomyśl o swoich kwalifikacjach i oceń, czy rzeczywiście są one cenne dla przyszłego pracodawcy. Pomyśl o swoim zachowaniu, postawie i zastanów się, czy sam zatrudniłbyś takiego kandydata jak Ty. Obiektywna ocena samego siebie to trudne, aczkolwiek potrzebne zadanie. Nie musisz porównywać się z innymi, aby dokonać oceny. Ważne, abyś posiadał system wartości, który pozwoli Tobie być dobrym pracownikiem i jednocześnie da Tobie satysfakcję z posiadanej pracy.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

Pięć kroków do zdobycia pracy za granicą
Pięć rzeczy o których musisz wiedzieć przed podjęciem pracy w HR
Jak zaaklimatyzować się w nowym miejscu pracy?
Wypaleni informatycy
Jak przyciągnąć i zatrzymać Millenialsów?

Najnowsze komentarze

PiotrLenarczyk
2017-01-07 18:12:04
muuu
2017-01-06 16:56:13
modusstu
2016-12-29 13:56:01
Frank
2016-12-08 12:02:13
mistrzM
2016-10-28 22:22:58
Zenon Cyngwajs
2016-10-05 12:45:48
Lukasz
2016-09-26 15:20:41
Igor Janicki
2016-09-21 18:31:11
Lech Dutkiewicz
2016-09-15 12:47:46
Maciek Küdlik
2016-09-06 12:30:20
Może zainteresuje Cię również: