Rynek pracy, jak każdym inny, rządzi się między innymi prawem konkurencji. Większe szanse na otrzymanie pracy marzeń mają ci kandydaci, którzy spełnią oczekiwania osób zajmujących się rekrutacją. Poniżej chciałbym przedstawić kilka powodów, które mają wpływają na decyzje o zatrudnieniu:
Profesjonalne CV
Dobrze napisane CV to podstawa, kiedy szukamy pracy. To nasz pierwszy kontakt z potencjalnym pracodawcą, a co za tym idzie szansą na stworzenie dobrego „pierwszego wrażenia”. To ważne, aby osoba rekrutująca, na podstawie dokumentów aplikacyjnych, skłonna była zainteresować się naszą osobą jako kandydatem na wakujące stanowisko pracy. Informacji na temat pisania CV jest mnóstwo, również na tym blogu.
Twoja marka w sieci
Internet i informacje w nim zawarte stają się dla nas coraz istotniejsze. Wirtualna sieć stała się miejscem, które wykorzystywane jest na potrzeby realizowania projektów rekrutacyjnych. Pracodawcy coraz chętniej sprawdzają profile swoich kandydatów, aby poszerzyć wiedzę na ich temat. Tym samym, jeżeli umieszczamy w Internecie informacje na swój temat, powinny być one informacjami dobrze o nas świadczącymi. Jeżeli chcemy zbudować swój profesjonalny wizerunek w sieci, to dobrym rozwiązaniem jest utworzenie profilu na portalach kariery.
Odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie
Znajomość danej profesji to często jeden z najważniejszych argumentów za zatrudnieniem kandydata. Posiadanie specjalistycznej wiedzy w danej dziedzinie to ogromy atut. Z tego też powodu na każdym etapie naszej kariery zawodowej, powinniśmy dbać o rozwój tych kwalifikacji, na które istnieje popyt na rynku pracy.
Umiejętność dostosowania się do panujących warunków
Chyba każdy pracodawca marzy o pracowniku, który potrafi sprawnie dostosować się do kultury organizacyjnej firmy. Dobry pracownik to również taki, który potrafi stawić czoła nowym wyzwaniom, czy zadaniom związanym z objęciem na przykład innego stanowiska. Poszukiwane są przede wszystkim osoby o swoistym zmyśle biznesowym, którzy potrafią spojrzeć na swoje obowiązki zawodowe z punktu widzenia korzyści dla organizacji.
Posiadanie dobrych relacji z innymi pracownikami
Dobra atmosfera w pracy służy w zasadzie wszystkim i wszystkiemu. Z tego też powodu warto budować zespoły w oparciu o osoby mało konfliktowe. Potencjalny pracodawca może zadać szereg pytań, sprawdzających, jak radzisz sobie w sytuacjach konfliktowych; to dla niego ważne z punktu widzenia efektywności posiadanych zasobów ludzkich.
Często trudno ocenić, co tak naprawdę jest ważne dla potencjalnego pracodawcy. Według mnie, dobrym rozwiązaniem, jest próba „wejścia w buty” rekrutera i zastanowienie się, jakiego kandydata, a w przyszłości pracownika, życzylibyście sobie sami.