Z tego wpisu dowiesz się:
- jakie informacje umieścić na LinkedIn, aby dostawać więcej ofert pracy?
- co zrobić, żeby przyciągnąć uwagę rekruterów?
- jak dzięki LinkedIn stworzyć wizerunek profesjonalisty?
Czy programiście potrzebny jest konto na LinkedIn? Oczywiście! Niezależnie od tego, czy dopiero stawia pierwsze kroki w branży IT i szuka pierwszej pracy czy też jest doświadczonym specjalistą , o którego rywalizują pracodawcy, profesjonalnie uzupełniony profil może przynieść mu wiele korzyści. Łatwiejsze nawiązywanie zawodowych kontaktów i otrzymywanie bardziej dopasowanych ofert pracy IT to tylko niektóre z nich. Tylko jak go stworzyć? Przedstawiamy kilka podpowiedzi.
Zdjęcie
Dodanie zdjęcia profilowego może przynieść ogromną zmianę w postrzeganiu kandydata przez rekrutera. Szanse na wyświetlenie takiego profilu, jak wskazują dane statystyczne, wzrastają nawet 14 razy! Nie trzeba dodawać, że LinkedIn jest portalem biznesowym i takie też powinno być zamieszczone na nim zdjęcie. Wizyta w studio fotograficznym to inwestycja, która w tym przypadku z pewnością się opłaci.
Nagłówek
Trudno nie zgodzić się z tym, że to jeden z najważniejszych elementów profilu na LinkedIn. W końcu to on, obok zdjęcia, jest widoczny dla każdego i po nim zwykle rekruterzy docierają do kandydata. Warto więc dołożyć starań, aby nagłówek jak najdokładniej odzwierciedlał to, czym się zajmujemy. Im precyzyjniej, tym lepiej.
Podsumowanie kariery
Niemniej istotne jest podsumowanie zawodowe. Skutecznie napisane zachęca rekrutera do dokładnego przeczytania profilu. Mimo że na uzupełnienie tej części mamy aż 2000 znaków, według ekspertów na podsumowanie swojej kariery wystarczy w zupełności 400-500 znaków. W tej sekcji warto również wpleść słowa kluczowe, które pomogą wypozycjonować profil.
Doświadczenie
Brak informacji o przynajmniej dwóch poprzednich miejscach zatrudnienia sprawi, że profil zostanie przez LinkedIn uznany za niezaktualizowany, co z kolei wpłynie na jego pozycję w wynikach wyszukiwania. Co dokładnie wpisać, jeśli mamy wieloletnie doświadczenie i na koncie pracę w wielu różnych firmach? To, czym najbardziej chcielibyśmy się pochwalić. Jeśli dodatkowo użyjemy do opisu doświadczenia konkretnych danych i liczb, nasz profil ma większe szanse przekonać do siebie rekrutera.
Umiejętności
Ta sekcja, obowiązkowa w CV, na LinkedIn nabiera szczególnego znaczenia. Otóż umiejętności mogą, a wręcz powinny, zostać potwierdzone przez innych użytkowników. Dzięki temu profil staje się bardziej wiarygodny. Jak się do tego zabrać? Przede wszystkim pamiętać, że w tym przypadku liczy się jakość a nie ilość. 8-10 kompetencji, z którymi najbardziej chcemy być kojarzeni, zdecydowanie wystarczy, aby zacząć zbierać potwierdzenia od współpracowników, pracodawców i znajomych.
Rekomendacje
Dużo większą wartość od potwierdzeń umiejętności, mają personalne rekomendacje. Znacznie trudniej też je zdobyć. Warto jednak dołożyć starań, aby do każdego stanowska zebrać przynajmniej po dwie. Najcenniejsze dla rekrutera są rekomendacje od pracodawców i współpracowników.
Aktywność w grupach
Nie sposób budować wizerunek eksperta bez uczestnictwa w dyskusjach prowadzonych na branżowych grupach. Duża aktywność i merytoryczne komentarze szybko sprawią, że nasz profil poszybuje w górę w wynikach wyszukiwania.
Kontakty
LinkedIn to również możliwość budowania swojej sieci kontaktów zawodowych. Wysyłając zaproszenia dobrze jednak mieć pewność, że dany użytkownik rzeczywiście nas zna. Trzeba pamiętać, że próby dodania do grona kontaktów przypadkowych osób mogą się nawet skończyć czasowym zablokowaniem profilu.
Coraz trudniej wyobrazić dziś sobie funkcjonowanie na rynku pracy bez konta na LinkedIn. W wielu wypadkach platforma ta staje się bowiem prawdziwą trampoliną w rozwoju kariery zawodowej. Warto zatem to wykorzystać i dołożyć starań, aby nasz profil nie tylko był uzupełniony w 100 procentach, ale również jakość treści pozwalała budować pożądanych przez nas wizerunek eksperta. To inwestycja, która z pewnością się opłaci.