W branży IT istota korzystania z CRM jest niepodważalna. Mnogość projektów wymusza na przedsiębiorstwie rozwiązania ułatwiające kontakt z klientem. W przypadku firm z innego sektora zdarza się jednak, że szef, nawet jeśli wie, czym jest customer relationship management, nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, jak może zyskać firma po wprowadzeniu tego systemu.
Poniżej prezentujemy trzy argumenty przemawiające za wprowadzeniem CRM w swojej firmie.
CRM to dostęp do ważnych statystyk
Nawet 68% klientów przestaje korzystać z usług danej firmy w przypadku niezadowolenia z obsługi.
To wystarczający argument przemawiający za tym, aby posiadać dokładne wskaźniki ułatwiające ocenę prowadzonej komunikacji. Analiza tych danych umożliwia lepsze zrozumienie potrzeb klientów oraz czynników wpływających na jego pozytywne doświadczenia podczas korzystania z usług firmy.
Innowacyjny system CRM umożliwia zweryfikowanie, na ile wysłanych ofert, odpowiedź była pozytywna. Pozwala na sprawdzenie efektywności pracowników, a także daje przejrzystość w kwestii czasu odpowiedzi na maile.
CRM daje szybki dostęp do informacji o kliencie
W większych firmach za obsługę jednego klienta odpowiada nawet kilkanaście osób. Bez odpowiednich informacji na jego temat, każdy kolejny pracownik nie ma świadomości, na jakim etapie sprzedażowym znajduje się klient.
CRM umożliwia wymianę notatek dotyczących danego klienta pomiędzy pracownikami, a także pozwala określić na jakim etapie sprzedaży obecnie się znajduje.
Atrakcyjna cena
Systemy CRM nie są także zbyt kosztowne. Średnia cena pakietu dla małego zespołu (do 5 osób) to około od 80 do 120 zł. Biorąc pod uwagę, jakie korzyści daje korzystanie z tego systemu, cena wydaje się naprawdę atrakcyjna.
Ponadto według najnowszych badań przeprowadzony przez Nucleus Research każdy dolar zainwestowany w system CRM przynosi średnio 8,71 dolarów zysku. Wskaźnik ten wzrasta z każdym kolejnym rokiem, głównie ze względu na lepszą optymalizację procesów w firmie oraz lepszemu wykorzystaniu możliwości, jakie daje CRM.