Mid/Senior Java Developer

Senior Scala Developer 16000 - 25000 PLN

Korzystanie z CRM to dziś absolutna konieczność - nie tylko w branży IT!18 maja 2018

Title text for image W branży IT istota korzystania z CRM jest niepodważalna. Mnogość projektów wymusza na przedsiębiorstwie rozwiązania ułatwiające kontakt z klientem. W przypadku firm z innego sektora zdarza się jednak, że szef, nawet jeśli wie, czym jest customer relationship management, nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, jak może zyskać firma po wprowadzeniu tego systemu.

Poniżej prezentujemy trzy argumenty przemawiające za wprowadzeniem CRM w swojej firmie.

CRM to dostęp do ważnych statystyk

Nawet 68% klientów przestaje korzystać z usług danej firmy w przypadku niezadowolenia z obsługi.

To wystarczający argument przemawiający za tym, aby posiadać dokładne wskaźniki ułatwiające ocenę prowadzonej komunikacji. Analiza tych danych umożliwia lepsze zrozumienie potrzeb klientów oraz czynników wpływających na jego pozytywne doświadczenia podczas korzystania z usług firmy.

Innowacyjny system CRM umożliwia zweryfikowanie, na ile wysłanych ofert, odpowiedź była pozytywna. Pozwala na sprawdzenie efektywności pracowników, a także daje przejrzystość w kwestii czasu odpowiedzi na maile.

CRM daje szybki dostęp do informacji o kliencie

W większych firmach za obsługę jednego klienta odpowiada nawet kilkanaście osób. Bez odpowiednich informacji na jego temat, każdy kolejny pracownik nie ma świadomości, na jakim etapie sprzedażowym znajduje się klient.

CRM umożliwia wymianę notatek dotyczących danego klienta pomiędzy pracownikami, a także pozwala określić na jakim etapie sprzedaży obecnie się znajduje.

Polecane oferty pracy

Principal Java Developer / Team Leader Java 17800 - 22000 PLN

Manager Działu Serwisu

Project Manager (m/f)

Java Developer (możliwość rozwoju w kierunku Full-Stack) 12000 - 19000 PLN

Atrakcyjna cena

Systemy CRM nie są także zbyt kosztowne. Średnia cena pakietu dla małego zespołu (do 5 osób) to około od 80 do 120 zł. Biorąc pod uwagę, jakie korzyści daje korzystanie z tego systemu, cena wydaje się naprawdę atrakcyjna.

Ponadto według najnowszych badań przeprowadzony przez Nucleus Research każdy dolar zainwestowany w system CRM przynosi średnio 8,71 dolarów zysku. Wskaźnik ten wzrasta z każdym kolejnym rokiem, głównie ze względu na lepszą optymalizację procesów w firmie oraz lepszemu wykorzystaniu możliwości, jakie daje CRM.

Twoja opinia jest dla Nas Ważna

Oceń ten wpis
Może zainteresuje Cię również:
Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

Jak znaleźć pracę przy pomocy portali kariery?

4 rzeczy, których programiści oczekują od Project Managera

Wiedza o rynku pracy – podstawa employer branding w firmie rekrutacyjnej

Jak zrobić dobre wrażenie w pierwszym dniu pracy

Krytykować trzeba umieć!