Korzystanie z CRM to dziś absolutna konieczność - nie tylko w branży IT!18 maja 2018

Title text for image W branży IT istota korzystania z CRM jest niepodważalna. Mnogość projektów wymusza na przedsiębiorstwie rozwiązania ułatwiające kontakt z klientem. W przypadku firm z innego sektora zdarza się jednak, że szef, nawet jeśli wie, czym jest customer relationship management, nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, jak może zyskać firma po wprowadzeniu tego systemu.

Poniżej prezentujemy trzy argumenty przemawiające za wprowadzeniem CRM w swojej firmie.

CRM to dostęp do ważnych statystyk

Nawet 68% klientów przestaje korzystać z usług danej firmy w przypadku niezadowolenia z obsługi.

To wystarczający argument przemawiający za tym, aby posiadać dokładne wskaźniki ułatwiające ocenę prowadzonej komunikacji. Analiza tych danych umożliwia lepsze zrozumienie potrzeb klientów oraz czynników wpływających na jego pozytywne doświadczenia podczas korzystania z usług firmy.

Innowacyjny system CRM umożliwia zweryfikowanie, na ile wysłanych ofert, odpowiedź była pozytywna. Pozwala na sprawdzenie efektywności pracowników, a także daje przejrzystość w kwestii czasu odpowiedzi na maile.

CRM daje szybki dostęp do informacji o kliencie

W większych firmach za obsługę jednego klienta odpowiada nawet kilkanaście osób. Bez odpowiednich informacji na jego temat, każdy kolejny pracownik nie ma świadomości, na jakim etapie sprzedażowym znajduje się klient.

CRM umożliwia wymianę notatek dotyczących danego klienta pomiędzy pracownikami, a także pozwala określić na jakim etapie sprzedaży obecnie się znajduje.

Polecane oferty pracy

Aplikuj Senior Python Developer / Team Leader 12000 - 17000 PLN

Aplikuj Junior IT Recruiter

Aplikuj Analityk systemowo- biznesowy

Aplikuj Ruby on Rails Developer

Praca zdalna

Atrakcyjna cena

Systemy CRM nie są także zbyt kosztowne. Średnia cena pakietu dla małego zespołu (do 5 osób) to około od 80 do 120 zł. Biorąc pod uwagę, jakie korzyści daje korzystanie z tego systemu, cena wydaje się naprawdę atrakcyjna.

Ponadto według najnowszych badań przeprowadzony przez Nucleus Research każdy dolar zainwestowany w system CRM przynosi średnio 8,71 dolarów zysku. Wskaźnik ten wzrasta z każdym kolejnym rokiem, głównie ze względu na lepszą optymalizację procesów w firmie oraz lepszemu wykorzystaniu możliwości, jakie daje CRM.

Twoja opinia jest dla Nas Ważna

Oceń ten wpis
Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

Programista to artysta – co ma wspólnego kodowanie i malarstwo?

Co specjalista IT powinien wiedzieć o RODO?

Checklista idealnego CV

Jak firmy rekrutacyjne powinny funkcjonować w social media

Powody dla których warto zlecać projekty rekrutacyjne „na zewnątrz”

Najnowsze komentarze

Sylwia
2018-09-10 17:25:16
Krzysztof Cierpiał
2018-08-31 16:01:24
TamaraBurska
2018-08-21 17:35:59
Grzegorz Biskup
2018-07-29 15:54:43
luiza
2018-06-29 10:09:04
luiza
2018-06-28 09:48:22
kjonca
2018-06-22 17:41:09
Dominik Szczepaniak
2018-06-22 14:33:52
MiXen
2018-06-17 22:00:45
ekonomiczny-wojownik.pl
2018-06-05 03:22:27
Może zainteresuje Cię również: