Blog IT, Blog Marketing

Korzystanie z CRM to dziś absolutna konieczność - nie tylko w branży IT!

Korzystanie z CRM to dziś absolutna konieczność - nie tylko w branży IT!

TeamQuest 17.05.2018 r.

W branży IT istota korzystania z CRM jest niepodważalna. Mnogość projektów wymusza na przedsiębiorstwie rozwiązania ułatwiające kontakt z klientem. W przypadku firm z innego sektora zdarza się jednak, że szef, nawet jeśli wie, czym jest customer relationship management, nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, jak może zyskać firma po wprowadzeniu tego systemu.

Poniżej prezentujemy trzy argumenty przemawiające za wprowadzeniem CRM w swojej firmie.

CRM to dostęp do ważnych statystyk

Nawet 68% klientów przestaje korzystać z usług danej firmy w przypadku niezadowolenia z obsługi.

To wystarczający argument przemawiający za tym, aby posiadać dokładne wskaźniki ułatwiające ocenę prowadzonej komunikacji. Analiza tych danych umożliwia lepsze zrozumienie potrzeb klientów oraz czynników wpływających na jego pozytywne doświadczenia podczas korzystania z usług firmy.

Innowacyjny system CRM umożliwia zweryfikowanie, na ile wysłanych ofert, odpowiedź była pozytywna. Pozwala na sprawdzenie efektywności pracowników, a także daje przejrzystość w kwestii czasu odpowiedzi na maile.

CRM daje szybki dostęp do informacji o kliencie

W większych firmach za obsługę jednego klienta odpowiada nawet kilkanaście osób. Bez odpowiednich informacji na jego temat, każdy kolejny pracownik nie ma świadomości, na jakim etapie sprzedażowym znajduje się klient.

CRM umożliwia wymianę notatek dotyczących danego klienta pomiędzy pracownikami, a także pozwala określić na jakim etapie sprzedaży obecnie się znajduje.

Atrakcyjna cena

Systemy CRM nie są także zbyt kosztowne. Średnia cena pakietu dla małego zespołu (do 5 osób) to około od 80 do 120 zł. Biorąc pod uwagę, jakie korzyści daje korzystanie z tego systemu, cena wydaje się naprawdę atrakcyjna.

Ponadto według najnowszych badań przeprowadzony przez Nucleus Research każdy dolar zainwestowany w system CRM przynosi średnio 8,71 dolarów zysku. Wskaźnik ten wzrasta z każdym kolejnym rokiem, głównie ze względu na lepszą optymalizację procesów w firmie oraz lepszemu wykorzystaniu możliwości, jakie daje CRM.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej