Z tego wpisu dowiesz się:
- co powinno się znaleźć w zakładce Kariera?
- jak dostosować ją do specjalistów IT?
- w jaki sposób budować markę pracodawcy?
Mogłoby się wydawać, że w czasach, kiedy strona internetowa przestała być jedynym sposobem na komunikację z kandydatem, inwestycja w profesjonalną zakładkę poświęconą pracy to dla firmy zbędny wydatek. Tymczasem strona Kariera to wciąż dla wielu osób pierwsze oficjalne źródło na temat firmy, do którego sięgają po zapoznaniu się z ogłoszeniem o pracę. Jeśli jest atrakcyjna, stanowi ogromne wsparcie dla działań Employer Brandingowych, z kolei archaiczna i zaniedbana – równie skutecznie potrafi zniechęcić do aplikowania. Na co zatem zwrócić uwagę, aby zakładka Kariera wzbudzała zainteresowanie kandydatów IT?
Wartościowy content
Nie ma wątpliwości, że lista aktualnych ogłoszeń o pracę to element, bez którego trudno wyobrazić sobie zakładkę Kariera. To jednak za mało. Tym, czego nie może tutaj zabraknąć są unikalne wartości, jakimi kieruje się firma i które odróżniają ją od konkurencji, czyli dusza employer brandingu. Słowem – powody, dla których warto w danym miejscu pracować i w nim zostać. Ważne, aby w zakładce Kariera znalazły się również tak oczywiste, wydawałoby się, rzeczy, jak informacje, czym firma się zajmuje czy najważniejsze fakty o niej. Kandydatów IT mogą również zainteresować informacje na temat aktualnie prowadzonych projektów. Kolejnym ważnym elementem, o którym warto pamiętać, jest prezentacja pracy „od kuchni”. W tę część warto zaangażować zatrudnionych już pracowników, którzy opowiedzą (np. w formie filmu) o swoich doświadczeniach z firmą.
Dopasowanie do grupy docelowej
Planując wygląd strony, język i treści, które się na niej znajdą, nie można stracić z oczu grupy docelowej. Na przykład prezentując benefity, jakie proponuje firma, warto wyeksponować te, które zainteresują developerów. Pakiet medyczny oferują wszyscy, ale już na przykład elastyczne godziny pracy, możliwość wyboru między pracą na PC i Macu, budżet na szkolenia czy dostęp do najnowszych technologii to argumenty, które mogą przekonać do aplikowania niejednego niezdecydowanego programistę. Warto również w ramach strony wyodrębnić również osobną część dla studentów i osobną profesjonalistów. Informacje o tym, co firma może zaoferować każdej z tych grup, jak wygląda proces rekrutacyjny i jak się do niego przygotować z pewnością wpłyną pozytywnie na candidate experience.
Responsywność
Poza warstwą merytoryczną, pracodawcy, którym zależy na przyciągnięciu wartościowych kandydatów, nie mogą dziś również zapomnieć o tym, aby strona Kariera była responsywna. Co to oznacza? Obojętnie, czy będzie ona wyświetlana na ekranie komputera, tabletu czy smartfona, jej wygląd będzie bardzo podobny. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia kontakt z kandydatami, którzy coraz częściej przeglądają oferty pracy IT korzystając ze smartfonów czy tabletów. Dostosowanie wielkości przycisków i formularzy do małych ekranów, tak, aby aplikowanie było możliwe z każdego miejsca, w którym przebywa kandydat, nie tylko usunie zbędne bariery, ale również pozytywnie wpłynie na wizerunek pracodawcy.
Brak strony Kariera to w przypadku pracodawców IT zaniechanie, na które nie można sobie pozwolić. Stworzenie przemyślanej zakładki, która stanie się atrakcyjna dla wymagających specjalistów IT, jest niewątpliwie ogromnym wyzwaniem. Mimo niemałych nakładów czasowych i finansowych, jakie wymaga, jest to jednak inwestycja, która zwróci się z nawiązką.