Firma w social media – inwestycja, która się opłaca20 grudnia 2016

Firma w social media

Media społecznościowe opanowały rzeczywistość internetową stając się również nieocenionym narzędziem do działań marketingowych. Podczas gdy duża część firm od długiego czasu z sukcesem korzysta z tego potencjału, wiele z nich wciąż zdaje się ignorować to zjawisko postrzegając je jako obszar, w który nie opłaca się inwestować. Wciąż nieprzekonanym przedstawiamy kilka powodów, dla których na profesjonalny profil na Facebooku, LinkedInie czy Twitterze warto poświęcić czas i wydać firmowe pieniądze.

Nie ma cię na Facebooku – nie istniejesz

Według danych z raportu „We are social – Digital in 2016” na świecie jest obecnie blisko 3,5 mld użytkowników Internetu, z czego aż 2,3 mld to aktywni użytkownicy social media. Oznacza to, że już co trzeci mieszkaniec naszej planety korzysta z mediów społecznościowych, które oprócz funkcji komunikacyjnej dają niezmierzone możliwości informacyjne. Gdzie w końcu, jak nie na Facebooku, w ciągu kilku sekund uzyskamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania, niezależnie od dziedziny czy zaczerpniemy opinii na temat produktów i usług? Gdzie, jak nie na LinkedInie, nawiążemy szybciej kontakty biznesowe? Obecność w mediach społecznościowych i atrakcyjnie, a przede wszystkim na bieżąco, prowadzone profile to często dla aktywnych użytkowników Internetu już nie tylko znak, że firma idzie „z duchem czasu” ale że w ogóle istnieje!

Duże możliwości i niskie kosztyDuże możliwości

Jednym z najważniejszych atutów social media jest całe mnóstwo opcji na prowadzenie działań marketingowych przy niewielkim nakładzie finansowym. Co więcej, wiele z nich, jak konkursy, które sprawią, że użytkownicy sami będą przekazywać sobie twoje wpisy, jest zupełnie za darmo! Biorąc pod uwagę ogromną ilość odbiorców oraz skuteczność działań w social media, nawet zatrudniając zewnętrzną agencję, która zdejmie z ciebie obowiązek prowadzenia firmowego profilu w sposób profesjonalny i nieszablonowy, koszty te nie będą wysokie w porównaniu do cen reklam w innych mediach.

Konkurencja nie śpi

Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że twoi branżowi rywale już dawno pozakładali firmowe konta na Facebooku, przenosząc tam część swoich działań marketingowych i korzystając z jego wszystkich dobrodziejstw. Konkurencja nie śpi. Tak długo jak twój biznes pozostaje na uboczu, tak długo pozwalasz jej, by pochłaniała twoich potencjalnych klientów. Nie dopuść do tego i dołóż starań, żeby prześcignąć ją w pomysłach na kreowanie wizerunku w social media.

Informacje z pierwszej ręki

Obecność w social media umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Informacje z pierwszej ręki na temat ich upodobań i oczekiwań, często spontaniczne informacje zwrotne na temat oferowanych przez ciebie produktów i usług to wiedza, którą nie sposób przecenić. Możliwość swobodnych interakcji z użytkownikami sprawia, że masz szansę stworzyć z nimi emocjonalną więź. Większa lojalność klientów to tylko jeden ze skutków, jakie w ten sposób możesz uzyskać.

Wsparcie dla innych działań marketingowychWsparcie dla innych działań marketingowych

Prowadzisz firmowego bloga, masz filmy i zdjęcia prezentujące efekty twoich działań? Nawet najlepsza strona internetowa i najciekawsze treści na niej publikowane, bez odwiedzin potencjalnych klientów, nie przyniosą nam dochodu. A nie ma lepszego sposobu niż media społecznościowe, aby sprawić, by informacje te zostały dostrzeżone przez resztę świata. Dzięki możliwości łączenia wielu form marketingu internetowego, zarówno płatnych i darmowych, możesz wygenerować ruch na swojej firmowej stronie, które w połączeniu z ciekawą ofertą zapewnią ci klientów i przełożą na zwiększenie dochodów.

Rozejrzyj się wokół siebie zobacz, jak niemal każdy ze wzrokiem przyklejonym do ekranu smartfona, stale wyszukuje informacji na interesujące go tematy i przegląda czyjeś profile na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie. Masz jeszcze wątpliwości, że powinieneś tam być?

Twoja opinia jest dla Nas Ważna

Oceń ten wpis
Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

Dziesięć najbardziej niebezpiecznych zawodów.

6 powodów, przez które język Java jest tak popularny

JavaScript – król frontendu

6 nawyków najlepszych developerów

Programista PHP jako szansa na rozwój kariery zawodowej

Najnowsze komentarze

Katarzyna Dynek
2017-12-01 13:46:11
Marek Dzimra
2017-11-02 13:50:29
Mirosław
2017-10-20 13:39:50
Madziak56
2017-10-01 19:55:25
Marek Dzimra
2017-09-05 09:38:05
Marek Dzimra
2017-08-03 15:17:36
muuu
2017-06-26 13:44:39
muuu
2017-06-26 13:32:22
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:29:23
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:28:25
Może zainteresuje Cię również:
1 Szukasz specjalistów IT?
Oddzwonimy do Ciebie!