Media społecznościowe opanowały rzeczywistość internetową stając się również nieocenionym narzędziem do działań marketingowych. Podczas gdy duża część firm od długiego czasu z sukcesem korzysta z tego potencjału, wiele z nich wciąż zdaje się ignorować to zjawisko postrzegając je jako obszar, w który nie opłaca się inwestować. Wciąż nieprzekonanym przedstawiamy kilka powodów, dla których na profesjonalny profil na Facebooku, LinkedInie czy Twitterze warto poświęcić czas i wydać firmowe pieniądze.
Nie ma cię na Facebooku – nie istniejesz
Według danych z raportu „We are social – Digital in 2016” na świecie jest obecnie blisko 3,5 mld użytkowników Internetu, z czego aż 2,3 mld to aktywni użytkownicy social media. Oznacza to, że już co trzeci mieszkaniec naszej planety korzysta z mediów społecznościowych, które oprócz funkcji komunikacyjnej dają niezmierzone możliwości informacyjne. Gdzie w końcu, jak nie na Facebooku, w ciągu kilku sekund uzyskamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania, niezależnie od dziedziny czy zaczerpniemy opinii na temat produktów i usług? Gdzie, jak nie na LinkedInie, nawiążemy szybciej kontakty biznesowe? Obecność w mediach społecznościowych i atrakcyjnie, a przede wszystkim na bieżąco, prowadzone profile to często dla aktywnych użytkowników Internetu już nie tylko znak, że firma idzie „z duchem czasu” ale że w ogóle istnieje!
Duże możliwości i niskie koszty
Jednym z najważniejszych atutów social media jest całe mnóstwo opcji na prowadzenie działań marketingowych przy niewielkim nakładzie finansowym. Co więcej, wiele z nich, jak konkursy, które sprawią, że użytkownicy sami będą przekazywać sobie twoje wpisy, jest zupełnie za darmo! Biorąc pod uwagę ogromną ilość odbiorców oraz skuteczność działań w social media, nawet zatrudniając zewnętrzną agencję, która zdejmie z ciebie obowiązek prowadzenia firmowego profilu w sposób profesjonalny i nieszablonowy, koszty te nie będą wysokie w porównaniu do cen reklam w innych mediach.
Konkurencja nie śpi
Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że twoi branżowi rywale już dawno pozakładali firmowe konta na Facebooku, przenosząc tam część swoich działań marketingowych i korzystając z jego wszystkich dobrodziejstw. Konkurencja nie śpi. Tak długo jak twój biznes pozostaje na uboczu, tak długo pozwalasz jej, by pochłaniała twoich potencjalnych klientów. Nie dopuść do tego i dołóż starań, żeby prześcignąć ją w pomysłach na kreowanie wizerunku w social media.
Informacje z pierwszej ręki
Obecność w social media umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Informacje z pierwszej ręki na temat ich upodobań i oczekiwań, często spontaniczne informacje zwrotne na temat oferowanych przez ciebie produktów i usług to wiedza, którą nie sposób przecenić. Możliwość swobodnych interakcji z użytkownikami sprawia, że masz szansę stworzyć z nimi emocjonalną więź. Większa lojalność klientów to tylko jeden ze skutków, jakie w ten sposób możesz uzyskać.
Wsparcie dla innych działań marketingowych
Prowadzisz firmowego bloga, masz filmy i zdjęcia prezentujące efekty twoich działań? Nawet najlepsza strona internetowa i najciekawsze treści na niej publikowane, bez odwiedzin potencjalnych klientów, nie przyniosą nam dochodu. A nie ma lepszego sposobu niż media społecznościowe, aby sprawić, by informacje te zostały dostrzeżone przez resztę świata. Dzięki możliwości łączenia wielu form marketingu internetowego, zarówno płatnych i darmowych, możesz wygenerować ruch na swojej firmowej stronie, które w połączeniu z ciekawą ofertą zapewnią ci klientów i przełożą na zwiększenie dochodów.
Rozejrzyj się wokół siebie zobacz, jak niemal każdy ze wzrokiem przyklejonym do ekranu smartfona, stale wyszukuje informacji na interesujące go tematy i przegląda czyjeś profile na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie. Masz jeszcze wątpliwości, że powinieneś tam być?