Blog IT, Blog Marketing

Zachowania, których nie lubią rekruterzy

Zachowania, których nie lubią rekruterzy

TeamQuest 13.06.2016 r.

Praca rekrutera to praca dająca wiele satysfakcji. Codzienny kontakt z człowiekiem, świadomość kreowania kariery swoich kandydatów dają ogromną motywację do działania. Są jednak momenty, które potrafią irytować na tym stanowisku. Często dotyczą one kandydatów, a dokładnie ich zachowania.

Pokazywanie braku pewności siebie

Uczestniczenie w rozmowie rekrutacyjnej nie należy być może do najłatwiejszych zadań, związane jest z dużym stresem. Skoro jednak zdecydowaliśmy się już na udział w rekrutacji i zostaliśmy zaproszeni na rozmowę w sprawie pracy to warto pokazać pewność siebie i swoje zdecydowanie. Fakt uczestniczenia w rozmowie rekrutacyjnej, oznacza, że rekruter dostrzegł w nas wartościową osobę. Zatem skoro obca osoba dostrzega kogoś wartościowego, to tym bardziej my powinniśmy być przekonani o swojej wartości. Sytuacja w której rekruter widzi osobie niepewną siebie, pozwala stawiać pytanie o sens uczestniczenia w danym procesie rekrutacyjnym. I tym samym marnowanie swojego czasu i czasu osoby rekrutującej.

Negatywne wypowiedzi na temat obecnego / poprzedniego pracodawcy

Skoro zdecydowaliśmy się aplikować na dane stanowisko pracy, oznacza to, że obecne stanowisko pracy nie odpowiada nam w pewnych obszarach. Nie jest to jednak powód, aby krytykować swojego obecnego, czy też poprzedniego pracodawcę. Należy wykazać się klasą i zastosować zasadę, „albo dobrze, albo wcale”. Jest to irytujące, ponieważ pokazuje mały szacunek do pracodawcy i pracy jako takiej.

Złe pierwsze wrażenie

Należy zadbać o detale. Dobre kwalifikacje to jedno. Ważne jest również wywarcie pozytywnego wrażenia na osobie rekrutującej. Brak odpowiedniego stroju, nieprzygotowanie się do rozmowy, może sprawić, że będziemy postrzegani jako osoby niekompetentne. Można również wykreować wrażenie braku szacunku do rekrutera i samego procesu rekrutacyjnego. Nieprzygotowanie się do rozmowy to poważny błąd, który jednocześnie może irytować innych uczestników tej rozmowy.

Wysyłanie wystandaryzowanego CV

Napisaliśmy CV. Jesteśmy zadowoleni z jego wyglądu i treści w nim zawartej. Teraz możemy je wysyłać na dowolne oferty pracy. Działanie popularne, ale nie do końca właściwe. Nie wszystkie oferty pracy wymagają od nas takich samych kwalifikacji. Tak naprawdę każda oferta pracy wymaga zaakcentowania innych kwalifikacji, czy umiejętności. To naprawdę widać, kiedy kandydat wysyła CV, które nie jest do końca adekwatne do danego opisu stanowiska pracy.

Pokazywanie złych manier

Zachowania, których nie lubią rekruterzy

Nieprzygotowanie się do rozmowy to jedno, a niewłaściwe zachowywanie się w trakcie rozmowy to drugie. Niesłuchanie rozmówcy, okazywanie braku zainteresowania rozmową, przerywanie, czy kpiny są czynnościami nie na miejscu i mogą być podstawą do zakończenia rozmowy przed zaplanowanym czasem. Nikt nie lubi braku szacunku, rekruter również.

Skupianie się na wynagrodzeniu

Pieniądze są ważne; nawet mówi się, że pieniądze rządzą światem. Nasze przekonanie w tym zakresie powinno pozostać jedynie w naszych myślach. Na rozmowie rekrutacyjnej o wiele bardziej należy skupić się na możliwościach, jakie daje nam ewentualne, nowe stanowisko pracy. Podkreślanie ważności wysokiej pensji wskazuje, że jesteśmy osobami mało ambitnymi, nie chcącymi się rozwijać w pracy. To nie zbyt dobra wizytówka w oczach przyszłego pracodawcy. Takie zachowanie jest irytujące, ponieważ mało kto lubi osoby skupione jedynie na pieniądzach.

Udział w rozmowie o pracę to ważny moment w życiu kandydata. Warto zatem przygotować się do niej. „Pierwsze wrażenie” to nie mit. W wielu przypadkach jest tak samo ważne, jak posiadane kwalifikacji – które często postrzegane są jedynie jako przepustka do kolejnego etapu, w którym brane są pod uwagę cechy osobowościowe kandydata.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej