Rynek usług rekrutacyjnych w Polsce ulega ciągłej profesjonalizacji. Czas kryzysu ekonomicznego skutecznie zweryfikował ten sektor i pozwolił na przetrwanie tym najlepszym, czy też posiadającym ugruntowaną pozycję na rynku. To ważne z punktu widzenia świadczonych usług hr. Firmę doradztwa personalnego można założyć w bardzo prosty sposób. O wiele trudniej jest jednak realizować projekty rekrutacyjne zgodnie ze sztuką i na jak najwyższym poziomie.
Firmy rekrutacyjne, które powstają z przypadku, bez wiedzy na temat funkcjonowania tej branży, szybko kończą swoją działalność. Klienci, kandydaci zauważają ich brak doświadczenia i znajomości rynku. Natomiast firmy z wieloletnim doświadczeniem muszą kłaść nacisk na jak najwyższą jakość świadczonych usług. Rynek jest trudny, a konkurencja duża. Jak stworzyć wizerunek profesjonalnej firmy doradztwa personalnego? Na co zwracać uwagę? O tym poniżej:
Prawdziwa znajomość branży
Najlepszy marketing, najlepsze reklamy nie pomogą, jeżeli pracownicy zatrudnieni w firmie doradztwa personalnego nie będą posiadali wiedzy na temat realizowania projektów rekrutacyjnych, czy też wiedzy na temat sektora do którego rekrutują. Te braki zostaną zauważone przy pierwszym kontakcie z klientem bądź kandydatem. Wspomniana nieznajomość „rynku” będzie jeszcze bardziej zauważona i bardziej dotkliwa, jeżeli uprzednio wykreujemy firmę jako eksperta w realizowaniu projektów rekrutacyjnych.
Kandydat to klient
Ciągle to powtarzamy i będziemy powtarzać. Dla firmy doradztwa personalnego kandydat jest takim samym klientem jak firma zlecająca projekt rekrutacyjny. To dzięki kandydatom możemy z sukcesem zrealizować projekt rekrutacyjny, nie mamy innej możliwości. Fachowa i profesjonalna obsługa osoby biorącej udział w projekcie rekrutacyjnym, to źródło pozytywnych opinii na rynku pracy. Nie ma lepszej reklamy niż polecenia i rekomendację. Nie możesz traktować kandydatów jako jedynie zasoby ludzkie, które są nam niezbędne do zamknięcia projektu rekrutacyjnego. Takie działanie może zostać szybko dostrzeżone przez kandydatów; negatywne opinie na temat naszej firmy pojawią się w błyskawicznym tempie.
Bycie doradcą
Rolą rekrutera jest realizowanie projektów rekrutacyjnych, to oczywiście cel nadrzędny. Ten cel o wiele łatwiej jest zrealizować, jeżeli będziesz doradcą dla klienta i kandydata. Poprzez posiadanie fachowej wiedzy, znajomości branży – wspomnianej w pierwszym punkcie – możesz zawiązać trwałe i prawdziwe relacje. Każdy z nas przecież chce współpracować z osobami, które rozumieją nasze problemy i potrafią pomóc je rozwiązać. Podziel się swoją wiedzą, bądź doradcą – profesjonalizm zawsze jest wysoko ceniony.
Dbanie o detale
W swojej codziennej pracy zadbaj o detale. Sprawdzaj, czy wysyłane przez Ciebie wiadomości nie zawierają błędów, czy nie wysyłasz kilkukrotnie tej samej wiadomości do różnych adresatów bez zmiany jakiejkolwiek treści. Sprawdzaj poprawność publikowanych przez Ciebie ogłoszeń o pracę. Pamiętaj, że są one umieszczane w Internecie, a tym samym docierają do wielu użytkowników. Ogłoszenie o pracę, to Twoja wizytówka; dla kandydata to często pierwsze zetknięcie się z Twoją firmą. Upewnij się, że Ty i inni rekruterzy właściwie współpracują z kandydatami i klientami. W świecie dużej konkurencji, detale odgrywają duże znaczenie.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na temat employer branding, koniecznie przeczytaj: