Wizerunek firmy doradztwa personalnego, czyli hr employer branding16 listopada 2015

Rynek usług rekrutacyjnych w Polsce ulega ciągłej profesjonalizacji. Czas kryzysu ekonomicznego skutecznie zweryfikował ten sektor i pozwolił na przetrwanie tym najlepszym, czy też posiadającym ugruntowaną pozycję na rynku. To ważne z punktu widzenia świadczonych usług hr. Firmę doradztwa personalnego można założyć w bardzo prosty sposób. O wiele trudniej jest jednak realizować projekty rekrutacyjne zgodnie ze sztuką i na jak najwyższym poziomie.

Firmy rekrutacyjne, które powstają z przypadku, bez wiedzy na temat funkcjonowania tej branży, szybko kończą swoją działalność. Klienci, kandydaci zauważają ich brak doświadczenia i znajomości rynku. Natomiast firmy z wieloletnim doświadczeniem muszą kłaść nacisk na jak najwyższą jakość świadczonych usług. Rynek jest trudny, a konkurencja duża. Jak stworzyć wizerunek profesjonalnej firmy doradztwa personalnego? Na co zwracać uwagę? O tym poniżej:

Wizerunek firmy doradztwa personalnego, czyli hr employer branding Prawdziwa znajomość branży

Najlepszy marketing, najlepsze reklamy nie pomogą, jeżeli pracownicy zatrudnieni w firmie doradztwa personalnego nie będą posiadali wiedzy na temat realizowania projektów rekrutacyjnych, czy też wiedzy na temat sektora do którego rekrutują. Te braki zostaną zauważone przy pierwszym kontakcie z klientem bądź kandydatem. Wspomniana nieznajomość „rynku” będzie jeszcze bardziej zauważona i bardziej dotkliwa, jeżeli uprzednio wykreujemy firmę jako eksperta w realizowaniu projektów rekrutacyjnych.

Kandydat to klient

Ciągle to powtarzamy i będziemy powtarzać. Dla firmy doradztwa personalnego kandydat jest takim samym klientem jak firma zlecająca projekt rekrutacyjny. To dzięki kandydatom możemy z sukcesem zrealizować projekt rekrutacyjny, nie mamy innej możliwości. Fachowa i profesjonalna obsługa osoby biorącej udział w projekcie rekrutacyjnym, to źródło pozytywnych opinii na rynku pracy. Nie ma lepszej reklamy niż polecenia i rekomendację. Nie możesz traktować kandydatów jako jedynie zasoby ludzkie, które są nam niezbędne do zamknięcia projektu rekrutacyjnego. Takie działanie może zostać szybko dostrzeżone przez kandydatów; negatywne opinie na temat naszej firmy pojawią się w błyskawicznym tempie.

Bycie doradcą Bycie doradcą

Rolą rekrutera jest realizowanie projektów rekrutacyjnych, to oczywiście cel nadrzędny. Ten cel o wiele łatwiej jest zrealizować, jeżeli będziesz doradcą dla klienta i kandydata. Poprzez posiadanie fachowej wiedzy, znajomości branży – wspomnianej w pierwszym punkcie – możesz zawiązać trwałe i prawdziwe relacje. Każdy z nas przecież chce współpracować z osobami, które rozumieją nasze problemy i potrafią pomóc je rozwiązać. Podziel się swoją wiedzą, bądź doradcą – profesjonalizm zawsze jest wysoko ceniony.

Dbanie o detale

W swojej codziennej pracy zadbaj o detale. Sprawdzaj, czy wysyłane przez Ciebie wiadomości nie zawierają błędów, czy nie wysyłasz kilkukrotnie tej samej wiadomości do różnych adresatów bez zmiany jakiejkolwiek treści. Sprawdzaj poprawność publikowanych przez Ciebie ogłoszeń o pracę. Pamiętaj, że są one umieszczane w Internecie, a tym samym docierają do wielu użytkowników. Ogłoszenie o pracę, to Twoja wizytówka; dla kandydata to często pierwsze zetknięcie się z Twoją firmą. Upewnij się, że Ty i inni rekruterzy właściwie współpracują z kandydatami i klientami. W świecie dużej konkurencji, detale odgrywają duże znaczenie.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na temat employer branding, koniecznie przeczytaj:

Jak zbudować markę dobrego pracodawcy (część I)

Jak zbudować markę dobrego pracodawcy (część II)

Twoja opinia jest dla Nas Ważna

Oceń ten wpis
Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

Kod pod specjalnym nadzorem czyli jak współpracować z programistą z zewnątrz

Jak firmy rekrutacyjne powinny funkcjonować w social media

Jak się podnieść po porażce i przekuć ją w sukces

Jak znaleźć dobrą pracę w IT? Weź sprawy w swoje ręce!

Nietypowe metody na zwiększenie motywacji w zespole

Najnowsze komentarze

jasiek
2018-04-24 16:03:41
Magdalena Mbn
2018-04-23 11:01:45
Magdalena Mbn
2018-04-23 10:53:42
LukeSEOker
2018-04-10 11:03:08
PiotrG
2018-03-13 06:26:01
Lukasz Usarz
2018-03-12 13:59:54
Amanda Sadkowicz
2018-02-16 08:14:52
Adam
2018-02-14 14:52:49
Martyna Ciempek
2018-02-01 23:48:04
Kasia Nowak
2018-01-16 15:43:48
Może zainteresuje Cię również: