Warto zastanowić się nad tym, co dzisiejszych kandydatów skłania do aplikowania na konkretne ogłoszenie? Na co zwracają uwagę, przy przeglądaniu opisu stanowiska pracy. Poniżej kilka rad, które wpłyną na to, że oferowane przez Ciebie stanowisko pracy zyska w oczach zainteresowanych:
Skomplikowany proces aplikowania
Badania, ale również i obiegowe opinie potwierdzają, że stosowanie skomplikowanym i długich formularzy aplikacyjnych, zniechęca kandydatów do uczestniczenia w procesie rekrutacji. Rozumiem firmy, które za pomocą formularzy aplikacyjnych chcą w szybki sposób wprowadzić informacje na temat kandydatów do swojej bazy. W ten sposób odciążają swoich pracowników, ale jednocześnie obciążają tym obowiązkiem swoich potencjalnych kandydatów. Pewną arogancją jest wymaganie wprowadzenia danych z CV, a następnie jego załączenie.
Jeżeli musimy już korzystać z formularza aplikacyjnego, to niech dostarcza on informacji, które z reguły nie są umieszczane w CV; niech formularz będzie wartością dodaną.
O wiele lepszym rozwiązanie jest wykorzystanie narzędzia o nazwie parser CV. Kandydat przesyła / załącza swoje CV, a parser automatycznie umieszcza rozpoznane treści w naszej bazie kandydatów. Takie rozwiązanie pozwala na oszczędność czasu rekruterów, jak również kandydatów.
Jasny i wyczerpujący opis stanowiska pracy
Osoby poszukujące pracy chcą być pewne, na jakie stanowisko pracy decydują się aplikować. Zakres obowiązków powinien być przede wszystkim wyczerpujący. Kandydat musi wiedzieć, z jakimi obowiązkami wiąże się dana posada.
Odpowiednio stworzony opis stanowiska pracy to również korzyść dla rekrutera. Ogranicza bowiem liczbę kandydatów, których dotychczasowe obowiązki zawodowe nie są spójne z wymaganiami stanowiska pracy.
Dobrym rozwiązaniem jest również wypunktowanie informacji na temat posady. Takie przedstawienie informacji pozwala na łatwiejsze zapoznanie się z nimi; taka forma jest bardziej przejrzysta.
Prosta nazwa stanowiska pracy
Chwili obecnej mamy do czynienia z trendem na używanie anglojęzycznych nazw stanowisk pracy. W jednych przypadkach to dobre rozwiązanie, w innych niekoniecznie. Jeżeli na danym stanowisku pracy, znajomość języka angielskiego nie jest wymagana, a kandydat musi sprawdzić w słowniku co kryje się pod daną nazwą, to lepiej użyć polskiego odpowiednika. Rozumiem, że zapisanie nazwy stanowiska w języku angielskim podnosi jego prestiż, jednak jest to zabieg krótkotrwały. O prestiżu stanowiska świadczy marka firmy, sam opis stanowiska pracy, czy profesjonalnie przeprowadzony proces rekrutacji.
Wartościowe stanowisko pracy samo z siebie nie przyciągnie potencjalnych kandydatów. Potrzebne jest „opakowanie”, które zachęci osoby poszukujące pracy do wzięcia udziału w projekcie rekrutacyjnym. Nawet najlepsze stanowiska pracy mogą zniechęcić, jeżeli popełnimy błędy opisane powyżej.