Rekruter to partner w biznesie dla organizacji poszukującej kolejnych zasobów ludzkich do swoich struktur. Zatem jako partner w biznesie musisz zadbać o rozwój biznesu. Mam na myśli nie tylko rozmowę i współpracę w ramach aktualnych projektów rekrutacyjnych. Rozwój biznesu to przede wszystkich ciągłe budowanie portfela klientów, którzy skłonni są podzielić się z Tobą swoimi potrzebami w zakresie realizowania projektów rekrutacyjnych.
Sprzedaż poprzez wykonywanie telefonów do klientów nie jest zadaniem prostym; tym bardziej w czasach dużej konkurencji na rynku firm rekrutacyjnych. Poniżej zamieszczam listę rad, które mogą być pomocne w realizowaniu planów sprzedażowych i tym samym pozyskiwaniu kolejnych projektów rekrutacyjnych:
Miej cel
Przy wykonywaniu każdego telefonu sprzedażowego zastanów się, co chcesz osiągnąć. Czy chcesz umówić spotkanie? A może od razu dokonać sprzedaży poprzez przedstawienie krótkiej listy kandydatów? Dróg do sukcesu jest wiele; jednak to Ty musisz zdecydować co jest Twoim celem.
Poznaj swojego potencjalnego rozmówcę
Przed próbą połączenia się z Twoim potencjalnym rozmówcą, dowiedz się jak najwięcej na temat jego potencjalnych potrzeb rekrutacyjnych. Sprawdź, czym dokładnie zajmuje się firma, sprawdź zakładkę Kariera. Bądź przygotowany do rozmowy. Twój rozmówca na pewno doceni to, że może rozmawiać z osoba kompetentna, która zna jego potrzeby w zakresie projektów rekrutacyjnych.
Przedstaw się
Dla wielu może to być prawdziwy truizm, jednak właściwe otwarcie rozmowy może zaważyć o jej dalszym przebiegu. W trakcie rozmowy telefonicznej również działa zasada „pierwszego wrażenia”. Przede wszystkim przedstaw się i powiedz, z jakiej firmy dzwonisz. Przedstaw cel z jakim dzwonisz i spytaj, czy Twój rozmówca ma czas na rozmowę. Odpowiednie przedstawienie siebie i celu rozmowy pozwala na wzbudzenie u klienta poczucia, że rozmawia z partnerem, a nie nachalnym sprzedawcą.
Kontaktuj się w konkretnym celu
Osoby odpowiedzialne za projekty rekrutacyjne to osoby zajęte, często odbierające kilka telefonów dziennie od firm rekrutacyjnych. Z tego też musisz mieć konkretny cel, z jakim dzwonisz. Zauważyłem, że poszukuje Pan programistów PHP 5.0. Chciałbym Panu przesłać krótką listę rekomendowanych przez nas kandydatów. Czy mógłbym mi Pan coś więcej powiedzieć o kompetencjach, jakie powinni posiadać kandydaci? Mówienie, że nasza firma jest unikalna nie wystarczy, to mówi każdy.
Sprzedaż jest bardziej efektywna rankami
W pierwszej połowie swojego dnia pracy zagospodaruj czas na wykonywanie telefonów sprzedażowych. Do południa pracownicy z reguły przebywają w firmie, nie wyszli jeszcze na obiad. Ponadto są bardziej skoncentrowani na rozmowach o biznesie.
Bądź cierpliwy
W sprzedaży to bardzo ważna rada. Tym bardziej ważna, jeżeli rozmawiamy o sprzedaży budowanej w oparciu o relacje. Nie zdobędziesz zaufania swojego rozmówcy w ciągu jednej rozmowy. Jednak kropla drąży skalę. Klienci przyzwyczajają się do swoich rozmówców, którzy dzwonią do nich w określonych wcześniej odstępach czasu. Im kogoś dłużej znamy, tym bardziej go lubimy, a tym samym skłonni jesteśmy powierzyć mu swoje projekty rekrutacyjne. Spotkałem się z opinią, że należy wykonać średnio 5 telefonów do klienta, aby sprzedaż doszła do skutku.
Porad na udaną sprzedaż w sektorze rekrutacji jest wiele; tym bardziej liczę również i na Wasze spostrzeżenia i porady w zakresie pozyskiwania kolejnych projektów rekrutacyjnych.
Źródło: Pixabay