Z tego wpisu dowiesz się:
- czym jest usługa Google Dokumenty?
- jak z jej pomocą stworzyć profesjonalne CV?
- jakie korzyści niesie ze sobą korzystanie z szablonów Google?
6 sekund – tyle czasu średnio poświęca rekruter na jedno CV. Stworzenie profesjonalnego zawodowego życiorysu, które przykuje jego uwagę to ogromne wyzwanie dla każdego kandydata. Tym bardziej, że o tym, czy zostanie zapamiętany decyduje nie tyko treść, ale również forma dokumentu. Wybór odpowiedniego szablonu, jakich w Internecie nie brakuje, dopasowanie czcionki i ręczne formatowanie to czynności, które wymagają wiele czasu. Teraz proces ten może być znacznie krótszy. Wszystko za sprawą Google, które postanowiło udostępnić w jednej ze swoich usług –Dokumenty, wzory CV dla polskich użytkowników.
Google Docs, czyli co?
Wyszukiwarka, YouTube, Gmail, Chrome, czy Mapy – tych usług Google nikomu nie trzeba przedstawiać. Na tym jednak kreatywność giganta z Mountain View się nie kończy. Nie wszyscy internauci zdają sobie sprawę, że firma udostępnia swoim użytkownikom około 150 innych przydatnych funkcji, w dodatku zupełnie za darmo. Google Docs jest jedną z nich. Usługa ta zadebiutowała w 2006 roku i została przedstawiona jako biurowy pakiet konkurencyjny dla Microsoft Office. W jego skład wchodzą edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, narzędzie do tworzenia prezentacji oraz konstruowania formularzy. Tworzone w Dokumentach pliki są na bieżąco zapisywane i przechowywane w chmurze. W ten sposób możemy mieć do nich dostęp z każdego komputera i urządzenia mobilnego. Wystarczy dostęp do Internetu. Co ciekawe, możliwa jest równoczesna praca kilku osób na jednym pliku. Choć dostępne w tej usłudze szablony dokumentów, w tym CV, nie są niczym nowym, do niedawna nie były dostępne w języku polskim. Teraz to się zmieniło.
Życiorys z pomocą Google
Aby skorzystać z nowych szablonów dokumentów, wystarczy udać się na stronę główną usługi Dokumenty Google – docs.google.com. Widoczne w jej górnej części gotowe wzory dokumentów to tylko przykładowe pozycje. Pełen wachlarz dostępnych layout’ów rozwinie się po kliknięciu w Galerię Szablonów, która pogrupowana jest na kategorie: Praca, Osobiste, Listy, Życiorysy i Edukacja. Co istotne, nie u wszystkich użytkowników szablony wyświetlą się automatycznie. Na szczęście w łatwy sposób można je aktywować. Aby to zrobić wystarczy wejść w sekcję Ustawienia i zaznaczyć opcję pozostaje już tylko uzupełnić informacje. Aplikacja w naszym imieniu zadba o dobór czcionki, adjustacje czy rozmieszczenie poszczególnych sekcji.
Jak nie CV, to co?
Przykładowe CV należą z pewnością do najbardziej użytecznych wzorów, które z ogromnym prawdopodobieństwem zyskają największą popularność. To jednak nie jedyne dostępne w Google Docs szablony mogące w znaczny sposób ułatwić życie kandydatom , pracownikom czy studentom. W bazie dokumentów znajdują się ponadto makiety raportów, listów, osobistych notatek, esejów, notatek ze spotkań czy prac naukowych. To prawdziwa kopalnia inspiracji dla wszystkich, którym zdarza się pracować z tekstem. Pozostaje jedynie ubolewać, że tak długo musieliśmy na nią czekać.
Atrakcyjne CV bez straty czasu spędzonego na żmudnym formatowaniu? Dzięki Google teraz to proste, łatwo dostępne i przede wszystkim darmowe. Dodatkowym atutem jest to, że kandydat korzystający z tych szablonów daje się poznać rekruterowi jako osoba elastyczna i zorientowana w nowoczesnych trendach. Czego można chcieć więcej?