TeamQuest Blog

Miary projektów rekrutacyjnych

Miary projektów rekrutacyjnych

TeamQuest 11.05.2015 r.

Projekty rekrutacyjne powinny być mierzone. Dzięki liczbom możemy bowiem oszacować koszty związane z danym projektem, czy też ocenić pracę poszczególnych rekruterów. Poniżej chciałbym Wam zaprezentować kilka miar, które można zastosować w projektach rekrutacyjnych:

Czas trwania projektu

To czas mierzony od momentu otrzymania zlecenia na prowadzenie danego projektu rekrutacyjnego, do momentu podpisania umowy /kontraktu pomiędzy kandydatem a naszym klientem. Jeżeli projekt przewiduje obsadzenie kilku wakatów, to czas należy liczyć do momentu zatrudnienia ostatniego kandydata. Zasada ta nie powinna oczywiście obowiązywać, jeżeli dla danego klienta prowadzimy rekrutację ciągłą na określony rodzaj stanowiska pracy.

Porównywanie różnych projektów tą miarą powinno uwzględniać dostępność kandydatów, jak również szczególne warunki projektu, takie jak konieczność przeprowadzania dodatkowych testów, czy spotkań z klientem.

Źródła kandydatów

Dobry rekruter to taki, który wyszukuje potencjalnych kandydatów w wielu źródłach. Duża baza kandydatów to dobra rzecz, jednak nie powinno się zawężać poszukiwań tylko do rekordów już zapisanych w bazie.

Każde podsumowanie projektu powinno zawierać informacje:

  • Ilu kandydatów pochodziło z każdego źródła?
  • Z jakich źródeł pochodzili kandydaci na krótkiej liście?
  • Jakiego źródło pozwoliło na zamknięcie projektu rekrutacyjnego?

Taka wiedza pozwala oszczędzić nasz czas i energię; skupiamy się jedynie na efektywnych źródłach kandydatów.

Koszt prowadzonego projektu

To jedna z ważniejszych miar w projektach rekrutacyjnych. Pozwala ona bowiem na ocenę potencjału współpracy z danym klientem. Pozwala również na podjęcie decyzji, czy w przyszłości prowadzenie projektów rekrutacyjnych na dane stanowisko będzie opłacalne i tym samym podejmowane.

Do kosztów projektów należy wliczyć między innymi:

  • Koszty publikacji ogłoszeń rekrutacyjnych
  • Roboczogodziny rekrutera, które zostały przeznaczone na jego realizację
  • Koszty związane z przeprowadzaniem ewentualnych testów

Wszystkie koszty odejmuje się od kwoty, jaką zapłaci klient za dany projekt rekrutacyjny.

Koszt utrzymania projektu po jego zakończeniu

Czy projekt rekrutacyjny wymagał realizowania gwarancji i tym samym wyszukiwania nowego kandydata? Ta miara głównie dotyczy odpowiedzi na to pytanie. Każdy projekt rekrutacyjny powinien być sprawdzany pod tym kątem. Tą miara możemy również liczyć czas, jaki jest poświęcany na ewentualną obsługę projektu po jego zakończeniu; wszelkiego typu kontakty z klientem, z kandydatem pod kątem zakończonego projektu, czy wreszcie pracę związane z przygotowanie dokumentów.

Źródło: Pixabay

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej