Miary projektów rekrutacyjnych11 maja 2015

Projekty rekrutacyjne powinny być mierzone. Dzięki liczbom możemy bowiem oszacować koszty związane z danym projektem, czy też ocenić pracę poszczególnych rekruterów. Poniżej chciałbym Wam zaprezentować kilka miar, które można zastosować w projektach rekrutacyjnych:

Miary projektów rekrutacyjnych Czas trwania projektu

To czas mierzony od momentu otrzymania zlecenia na prowadzenie danego projektu rekrutacyjnego, do momentu podpisania umowy /kontraktu pomiędzy kandydatem a naszym klientem. Jeżeli projekt przewiduje obsadzenie kilku wakatów, to czas należy liczyć do momentu zatrudnienia ostatniego kandydata. Zasada ta nie powinna oczywiście obowiązywać, jeżeli dla danego klienta prowadzimy rekrutację ciągłą na określony rodzaj stanowiska pracy.
Porównywanie różnych projektów tą miarą powinno uwzględniać dostępność kandydatów, jak również szczególne warunki projektu, takie jak konieczność przeprowadzania dodatkowych testów, czy spotkań z klientem.

Źródła kandydatów

Dobry rekruter to taki, który wyszukuje potencjalnych kandydatów w wielu źródłach. Duża baza kandydatów to dobra rzecz, jednak nie powinno się zawężać poszukiwań tylko do rekordów już zapisanych w bazie.
Każde podsumowanie projektu powinno zawierać informacje:
- Ilu kandydatów pochodziło z każdego źródła
- Z jakich źródeł pochodzili kandydaci na krótkiej liście
- Jakiego źródło pozwoliło na zamknięcie projektu rekrutacyjnego

Taka wiedza pozwala oszczędzić nasz czas i energię; skupiamy się jedynie na efektywnych źródłach kandydatów.

Może zainteresuje Ciebie również oferta pracy:

Koszt prowadzonego projektu

To jedna z ważniejszych miar w projektach rekrutacyjnych. Pozwala ona bowiem na ocenę potencjału współpracy z danym klientem. Pozwala również na podjęcie decyzji, czy w przyszłości prowadzenie projektów rekrutacyjnych na dane stanowisko będzie opłacalne i tym samym podejmowane.

Do kosztów projektów należy wliczyć między innymi:
- Koszty publikacji ogłoszeń rekrutacyjnych
- Roboczogodziny rekrutera, które zostały przeznaczone na jego realizację
- Koszty związane z przeprowadzaniem ewentualnych testów

Wszystkie koszty odejmuje się od kwoty, jaką zapłaci klient za dany projekt rekrutacyjny.

Miary projektów rekrutacyjnych Koszt utrzymania projektu po jego zakończeniu

Czy projekt rekrutacyjny wymagał realizowania gwarancji i tym samym wyszukiwania nowego kandydata? Ta miara głównie dotyczy odpowiedzi na to pytanie. Każdy projekt rekrutacyjny powinien być sprawdzany pod tym kątem. Tą miara możemy również liczyć czas, jaki jest poświęcany na ewentualną obsługę projektu po jego zakończeniu; wszelkiego typu kontakty z klientem, z kandydatem pod kątem zakończonego projektu, czy wreszcie pracę związane z przygotowanie dokumentów.

Źródło: Pixabay

Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

5 najbardziej pożądanych umiejętności developera aplikacji mobilnych
Za stary do IT? 7 wskazówek, jak zminimalizować problemy związane z wiekiem
Bieg z przeszkodami, czyli co utrudnia kobietom karierę w IT
Candidate experience – 4 kroki do przyjaznej rekrutacji IT
Firmowe Christmas Party – jak zachować pracę, reputację i dobrze się bawić

Najnowsze komentarze

Uve
2017-03-24 01:05:06
Rollo
2017-03-21 14:16:08
Uve
2017-03-16 13:21:57
PiotrLenarczyk
2017-01-07 18:12:04
muuu
2017-01-06 16:56:13
modusstu
2016-12-29 13:56:01
Frank
2016-12-08 12:02:13
mistrzM
2016-10-28 22:22:58
Zenon Cyngwajs
2016-10-05 12:45:48
Lukasz
2016-09-26 15:20:41
Może zainteresuje Cię również: