Profesjonalny wizerunek opiera się często na małych detalach, do których często nawet specjaliści nie przykuwają uwagi. Nie zawsze mamy jasność, dlaczego potencjalny zleceniodawca nagle urwał kontakt. Wydaje się, że powodem może być cena, jednak niekoniecznie musi tak być. Szczególnie w branży IT, bardzo duże znaczenie może mieć Twój e-mail. Tak naprawdę większość programów pocztowych wyświetla w pierwszej kolejności Twój adres mailowy, dlatego nie można pominąć jego znaczenia w budowaniu profesjonalnego wizerunku.
Jaka jest najlepsza forma adresu mailowego?
Idealnym rozwiązaniem byłoby posiadanie własnej domeny z profesjonalną stroną internetową opisującą nasze usługi lub działalność. W większości serwerów hostingowych istnieje możliwość stworzenia adresu e-mail, w którym drugi człon to właśnie adres naszej strony internetowej. W oczach klienta takie rozwiązanie może świadczyć o naszych wysokich kompetencjach - w branży IT jest to o tyle istotne, że potencjalny zleceniodawca może zweryfikować nasze umiejętności programistyczne na podstawie tego, jak wygląda nasza strona internetowa. Dodatkowo ma możliwość wglądu w przeprowadzone przez nas realizację, czy cennik bez uprzedniego kontaktu.
Jaki serwis mailowy wybrać?
Wykorzystując zewnętrzny serwis mailowy również można pokazać swój profesjonalizm. Istnieje bowiem wiele poczt, które nie są dostosowane do obecnych trendów w branży IT i nie dostarczają przydatnych funkcjonalności.
Z tego powodu polecamy system jednego z największych potentatów internetowych - Gmail. Używanie tego systemu świadczy o nadążaniu za rozwojem technologicznym. Poczta Google dostarcza ogromnej ilości funkcjonalności, które ułatwiają kontakt z kontrahentem. Umiejętność wykorzystania integracji poczty z innymi aplikacjami Google np. Dokumentami, czy Arkuszami Google, pokazuje nasze wysokie kompetencje.
Podsumowanie
Na ten moment o profesjonalizmie świadczy praktycznie tylko wykorzystanie dwóch powyższych rozwiązań. Spełniają one ogólno przyjęty standard wizerunkowy, dlatego ich wykorzystywanie może nie tylko przyciągnąć do nas klienta, lecz również pośrednio pozwala skutecznie negocjować cenę na bazie profesjonalnego obrazu naszej pracy.