Co adres email mówi o Twoich umiejętnościach w IT - Bardzo dużo!22 czerwca 2018

Title text for image Profesjonalny wizerunek opiera się często na małych detalach, do których często nawet specjaliści nie przykuwają uwagi. Nie zawsze mamy jasność, dlaczego potencjalny zleceniodawca nagle urwał kontakt. Wydaje się, że powodem może być cena, jednak niekoniecznie musi tak być. Szczególnie w branży IT, bardzo duże znaczenie może mieć Twój e-mail. Tak naprawdę większość programów pocztowych wyświetla w pierwszej kolejności Twój adres mailowy, dlatego nie można pominąć jego znaczenia w budowaniu profesjonalnego wizerunku.

Jaka jest najlepsza forma adresu mailowego?

Idealnym rozwiązaniem byłoby posiadanie własnej domeny z profesjonalną stroną internetową opisującą nasze usługi lub działalność. W większości serwerów hostingowych istnieje możliwość stworzenia adresu e-mail, w którym drugi człon to właśnie adres naszej strony internetowej. W oczach klienta takie rozwiązanie może świadczyć o naszych wysokich kompetencjach - w branży IT jest to o tyle istotne, że potencjalny zleceniodawca może zweryfikować nasze umiejętności programistyczne na podstawie tego, jak wygląda nasza strona internetowa. Dodatkowo ma możliwość wglądu w przeprowadzone przez nas realizację, czy cennik bez uprzedniego kontaktu.

Jaki serwis mailowy wybrać?

Wykorzystując zewnętrzny serwis mailowy również można pokazać swój profesjonalizm. Istnieje bowiem wiele poczt, które nie są dostosowane do obecnych trendów w branży IT i nie dostarczają przydatnych funkcjonalności. Z tego powodu polecamy system jednego z największych potentatów internetowych - Gmail. Używanie tego systemu świadczy o nadążaniu za rozwojem technologicznym. Poczta Google dostarcza ogromnej ilości funkcjonalności, które ułatwiają kontakt z kontrahentem. Umiejętność wykorzystania integracji poczty z innymi aplikacjami Google np. Dokumentami, czy Arkuszami Google, pokazuje nasze wysokie kompetencje.

Podsumowanie

Na ten moment o profesjonalizmie świadczy praktycznie tylko wykorzystanie dwóch powyższych rozwiązań. Spełniają one ogólno przyjęty standard wizerunkowy, dlatego ich wykorzystywanie może nie tylko przyciągnąć do nas klienta, lecz również pośrednio pozwala skutecznie negocjować cenę na bazie profesjonalnego obrazu naszej pracy.

Twoja opinia jest dla Nas Ważna

Oceń ten wpis
Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

Magia śmiechu. Śmiej się w pracy nie tylko na zdrowie!

4 czynniki, które motywują programistów do udziału w projektach open source

Klasyczne błędy popełniane na rozmowie rekrutacyjnej

Jak przyciągnąć i zatrzymać Millenialsów?

Jak zatrzeć złe pierwsze wrażenie?

Najnowsze komentarze

Grzegorz Biskup
2018-07-29 15:54:43
luiza
2018-06-29 10:09:04
luiza
2018-06-28 09:48:22
kjonca
2018-06-22 17:41:09
Dominik Szczepaniak
2018-06-22 14:33:52
MiXen
2018-06-17 22:00:45
ekonomiczny-wojownik.pl
2018-06-05 03:22:27
Gacek Guciowski
2018-04-28 22:09:40
jasiek
2018-04-24 16:03:41
Magdalena Mbn
2018-04-23 11:01:45
Może zainteresuje Cię również: