Blog IT, Blog Marketing

Jak wycisnąć 100% z udziału w wydarzeniu branżowym?

Jak wycisnąć 100% z udziału w wydarzeniu branżowym?

TeamQuest 05.06.2018 r.

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak się przygotować do udziału w branżowym evencie?
  • co zrobić, żeby wyjechać z konferencji z nowymi kontaktami i poczuciem, że nie straciło się swojego czasu?

W czasach, kiedy niezliczone webinary i platformy takie jak GitHub czy Stackoverflow dają możliwość uczenia się i podnoszenia swoich kwalifikacji, inwestowanie czasu (a często i pieniędzy) w obecność na branżowych konferencjach czy seminariach dla niektórych może wydawać się zbędnym luksusem. Tymczasem takie eventy to możliwość nawiązania cennych kontaktów, które nierzadko mogą pomóc w karierze. Aby w pełni wykorzystać obecność na tego typu wydarzeniach, warto się do nich dobrze przygotować. Oto kilka rzeczy, o których warto pomyśleć zaraz wysłaniu zgłoszenia.

Przygotuj odpowiedni strój

Udział w evencie nie zawsze oznacza konieczność wkładania garnituru. Ubiór powinien dopasowany do okazji i ludzi, z którymi będziesz się spotykał. Nie ma nic gorszego niż odstawanie strojem – to zostawmy ekscentrykom i bardzo pewnym siebie osobom. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, będziesz się czuł bardziej komfortowo.

Dowiedz się, kto będzie uczestnikiem

Zrób porządny research. W dzisiejszych czasach sprawdzenie, kto wybiera się na to samo wydarzenie nie powinno stanowić problemu (np. dzięki Facebookowi). Zrób listę osób, z którymi chcesz porozmawiać. Jeśli odezwiesz się do nich i umówisz się na spotkanie, zyskasz pewność, że dana osoba poświęci ci swój cenny czas.

Opracuj swoją 30 sekundową prezentację

Prezentacja programistyczna

Określ, o czym chcesz rozmawiać z nowopoznaną osobą i jak chcesz to przedstawić. Pamiętaj, że na zaprezentowanie siebie będziesz miał niewiele czasu, dlaczego dobrze zaplanuj, co chcesz powiedzieć.

Przygotuj odpowiednią liczbę wizytówek

Miej przy sobie komplet wizytówek wydrukowanych na eleganckim papierze. Nie zapomnij o tym! Nie ma nic gorszego niż tłumaczenie się że właśnie się wizytówki skończyły i nie masz więcej albo są jeszcze w drukarni.

Wyjdź poza swoją strefę komfortu

Bądź otwarty na rozmowy, nie unikaj ludzi podczas przerw. Wychodź z inicjatywą. Kolejka po wodę? To dobra okazja do przedstawienia się i small talk. Może się okazać, że ty i twój rozmówca macie ze sobą wiele wspólnego. Przerwa na lunch? Nawet nie bierz pod uwagę jedzenia w samotności. W ten sposób tracisz okazję do nawiązania kolejnych znajomości.

Zadawaj pytania

Pytania

Kiedy w trakcie wystąpienia czegoś nie zrozumiałeś lub jakiś temat szczególnie cię interesuje, notuj pytania, które masz do prelegenta. Jeśli tylko będzie taka możliwość, zadaj mu je. Pokaż się.

Wykorzystaj nową możliwość LinkedIn

Dostępna od niedawna w aplikacji funkcja „Znajdź w pobliżu” umożliwia znalezienie innych członkami LinkedIn znajdującymi się w naszym otoczeniu. To świetny sposób na nawiązanie kontaktów na konferencjach, imprezach czy innych wydarzeniach.

Udział w branżowych eventach niesie ze sobą ogromne korzyści. Oprócz nowej wiedzy, możemy zdobyć wiele wartościowych kontaktów, dzięki którym nasza kariera nierzadko w najmniej spodziewanym momencie zmieni swój tor. Nie warto z tego rezygnować.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej