8 powodów, dla których tracisz szacunek pracowników09 listopada 2016

8 powodów, dla których tracisz szacunek pracowników

Bycie szefem to nie lada wyzwanie. Perspektywa władzy być może jest kusząca, ale w rzeczywistości zarządzanie zespołem nie wygląda tak różowo, jak mogłoby się wydawać. Trudno wyobrazić sobie udaną współpracę na linii szef-pracownik bez solidnego fundamentu, jakim jest wzajemny szacunek. Masz wrażenie, że w twojej firmie brakuje tego elementu? Oto 8 zachowań, które mogą być tego przyczyną.

Za wszelką cenę unikasz konfliktuZa wszelką cenę unikasz konfliktu

Silny lider w obliczu trudnej sytuacji nie chowa głowy w piasek, ale, o ile to konieczne, jest gotowy do konfrontacji. Konsekwentnie unikając konfliktów wysyłasz komunikat, że nie jesteś pewny siebie i swoich decyzji. Trudno szanować taką osobę jako szefa…

Może zainteresuje Ciebie również oferta pracy:

Nie doceniasz swoich pracowników

Osoba, która czuje się doceniona w naturalny sposób będzie obdarzać szacunkiem tego, kto dostrzega jej zasługi. Dlatego nie żałuj słów uznania swoim pracownikom. To oni w końcu pracują na sukces twojej firmy.

Zrzucasz winę na innych

Obwiniając pracowników, kiedy coś pójdzie nie tak, nie tylko narażasz się na utratę szacunku, ale również wyznaczasz standardy zachowań w firmie. Wielcy przywódcy przyznają się do swoich błędów, a odpowiedzialność dzielą sprawiedliwie.

Sam nie szanujesz członków twojego zespołu

Szacunek to ulica dwukierunkowa. Niedoceniając osiągnięć pracowników, strofując ich w obecności klienta czy nie biorąc pod uwagę ich opinii, okazujesz im brak szacunku i możesz być pewien, że oni odwzajemnią ci się tym samym.

Nie interesuje cię ich życie prywatneŻycie prywatne

Oczywiście to niemożliwe, aby wiedzieć wszystko o życiu członków twojego zespołu. Wystarczy jednak, że zadbasz o to, o czym wiesz. Okaż zainteresowanie, kiedy rozchoruje się czyjeś dziecko lub żona zostanie zwolniona z pracy. Okazując troskę i zrozumienie dla osobistych problemów swoich pracowników, zyskasz ich zaufanie i szacunek.

Brakuje ci samoświadomości

Wielcy liderzy są w stanie ocenić własne umiejętności i zdolności. Zamiast zakładać, że wiesz wszystko o wszystkich, bądź realistą w kwestii swoich mocnych i słabych stron. Zatrudniaj osoby, które będą w stanie wypełnić te luki i zaufaj, że dobrze wykonają swoją pracę.

Twoje umiejętności komunikacyjne kuleją

Chciałbyś, żeby twoi pracownicy efektywnie komunikowali się między sobą, ale czy tego samego wymagasz od siebie? Czy niezwłocznie odpowiadasz na emaile od nich? Czy słuchasz, kiedy przedstawiają ci swoje pomysły? Skuteczna komunikacja to umiejętność, która wymaga stałej praktyki. W przeciwnym razie utrata respektu to kwestia czasu.

Trudno cię zadowolić

Oczekiwanie, aby pracownicy dawali z siebie to, co najlepsze jest w pełni uzasadnione. Wymaganie perfekcjonizmu już nie. Kiedy stale czepiasz się szczegółów, dajesz im do zrozumienia, że nigdy nie będą wystarczająco dobrzy. Efekt? W najlepszym razie stracą do ciebie szacunek, w najgorszym – przestaną się starać lub odejdą.

Szacunek pracowników to przywilej, na który trzeba sobie zapracować swoim zachowaniem, sposobem myślenia i traktowania innych. Nie jest dany raz na zawsze. Bywają szefowie, którym przychodzi to z naturalną łatwością. Inni, na szczęście, mogą się tego nauczyć.

Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

W pułapce oceniania – błędy poznawcze popełniane przez rekruterów
Informatyk na rynku pracy
Jak powiedzieć szefowi „nie” i… zachować pracę
Związani pracą i miłością
Powody, dla których pracodawcy będą chcieli Ciebie zatrudnić

Najnowsze komentarze

muuu
2017-06-26 13:44:39
muuu
2017-06-26 13:32:22
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:29:23
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:28:25
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:18:44
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:13:01
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:06:13
coderek
2017-06-02 13:23:34
Igor Janicki
2017-05-25 22:22:28
White Bird
2017-05-24 19:54:14
Może zainteresuje Cię również:
1 Szukasz specjalistów IT?
Oddzwonimy do Ciebie!