Czym są systemy CRM, czyli Customer Relationship Management? To systemy, dzięki którym można łatwo zarządzać danymi klientów, kampaniami reklamowymi, treściami na stronie sklepów internetowych, mailingiem oraz wszystkimi procesami dotyczącymi współpracy z klientami. Nie wszystkie CRM-y są warte Twojej uwagi – poznaj cztery polskie systemy CRM, które odniosły sukces.
W artykule wymieniono:
- Livespace
- Berg System
- Firmao CRM
- Base CRM
1. Livespace
To system CRM, który zajął 1 miejsce w rankingu najlepszego polskiego systemu CRM. Dlaczego Livespace jest tak dobry? To najlepsze narzędzie do wdrażania i ewidencjonowania nieliniowych procesów sprzedaży. Tej funkcji nie ma praktycznie żaden inny polski CRM, dlatego Livespace ma się czym wyróżnić! Co więcej, w połączeniu z łatwą obsługą, integracją z Zapierem, czytelnymi i rozbudowywanymi statystykami oraz ceną adekwatną do możliwości i funkcji, to narzędzie jest najchętniej wybierane, a najrzadziej z niego rezygnowano.
Główną wadą tego systemu jest brak możliwości ofertowania za pomocą wbudowanego modułu. Wsparcie dla klientów świetnie radzi sobie z rozwiązywaniem problemów i błyskawicznie reaguje na każde zgłoszenie, co jest szalenie ważne w e-commerce, gdzie każdy błąd systemu może odbić się niekorzystnie na procesie sprzedaży. Być może Livespace będzie polską odpowiedzią na Salesforce, któremu brakuje ważnych integracji i jego cena jest zbyt wysoka, by był tak często wybieraną platformą CRM, jak Livespace.
2. Berg System
Z tego systemu często korzystają sprzedawcy fotowoltaiki i sektor finansowy. Ma naprawdę prosty i przyjemny dla użytkownika interfejs, a przy tym jest dostępny w trzech wersjach językowych. Jego cena jest adekwatna do proponowanych rozwiązań, chociaż do Livespace brakuje mu np. wielu koniecznych integracji. Nie ma również możliwości dostępu do Berg System z poziomu aplikacji, można to zrobić jedynie z komputera. Podobnie jak w Livespace, także i tutaj nie została wbudowana możliwość ofertowania.
3. Firmao CRM
Firmao, to polskie oprogramowanie klasy CRM/WMS automatyzujące procesy dostępne w chmurze, przeznaczone do zarządzania małymi i średnimi firmami produkcyjnymi, sprzedażowymi i usługowymi.
Dzięki swojej modułowej budowie zapewnia możliwość szybkiego i łatwego dostosowania do indywidualnych potrzeb danej firmy. Firmao jest zintegrowane z ponad 1000 systemów firm trzecich.
Główne zalety Firmao, to:
- Sprawne zarządzanie kontaktem z klientem poprzez integrację z pocztą e-mail, telefonią, czatami i sieciami społecznościowymi.
- Zarządzanie pracą pracowników. Projekty, zadania, kalendarz.
- Obsługa procesu fakturowania, wystawiania ofert, przyjmowania zamówień.
- Łatwa automatyzacja procesów sprzedażowych.
- Obsługa magazynu.
4. Base CRM
To jeden z najpopularniejszych CRM-ów na świecie. W polskiej wersji językowej również jest dostępny, ale w porównaniu z Livespace może być niedostosowany do krajowych potrzeb zarządzania klientami. BASE CRM:
- zawiera ogólne informacje dotyczące procesów sprzedażowych, bez szczegółowego planu;
- z założenia zakłada linowy proces sprzedażowy, czyli przygotowanie zawczasu poszczególnych elementów krok po kroku;
- nie jest zintegrowany z kalendarzami zadań, nie zakłada też możliwości komunikacji wewnętrznej przez chaty;
- nie posiada również wsparcia online przez chat.
W takim przypadku Livespace proponuje dużo lepsze rozwiązania sprzedażowe i funkcje, które pozwolą szybko zarządzać danymi klientów.