Blog IT, Blog Marketing

4 polskie systemy CRM, które odniosły sukces

4 polskie systemy CRM, które odniosły sukces

Joanna Wasiak , 09.01.2023 r.

Czym są systemy CRM, czyli Customer Relationship Management? To systemy, dzięki którym można łatwo zarządzać danymi klientów, kampaniami reklamowymi, treściami na stronie sklepów internetowych, mailingiem oraz wszystkimi procesami dotyczącymi współpracy z klientami. Nie wszystkie CRM-y są warte Twojej uwagi – poznaj cztery polskie systemy CRM, które odniosły sukces.

W artykule wymieniono:

  1. Livespace
  2. Berg System
  3. Firmao CRM
  4. Base CRM

1. Livespace

To system CRM, który zajął 1 miejsce w rankingu najlepszego polskiego systemu CRM. Dlaczego Livespace jest tak dobry? To najlepsze narzędzie do wdrażania i ewidencjonowania nieliniowych procesów sprzedaży. Tej funkcji nie ma praktycznie żaden inny polski CRM, dlatego Livespace ma się czym wyróżnić! Co więcej, w połączeniu z łatwą obsługą, integracją z Zapierem, czytelnymi i rozbudowywanymi statystykami oraz ceną adekwatną do możliwości i funkcji, to narzędzie jest najchętniej wybierane, a najrzadziej z niego rezygnowano.

Główną wadą tego systemu jest brak możliwości ofertowania za pomocą wbudowanego modułu. Wsparcie dla klientów świetnie radzi sobie z rozwiązywaniem problemów i błyskawicznie reaguje na każde zgłoszenie, co jest szalenie ważne w e-commerce, gdzie każdy błąd systemu może odbić się niekorzystnie na procesie sprzedaży. Być może Livespace będzie polską odpowiedzią na Salesforce, któremu brakuje ważnych integracji i jego cena jest zbyt wysoka, by był tak często wybieraną platformą CRM, jak Livespace.

2. Berg System

Z tego systemu często korzystają sprzedawcy fotowoltaiki i sektor finansowy. Ma naprawdę prosty i przyjemny dla użytkownika interfejs, a przy tym jest dostępny w trzech wersjach językowych. Jego cena jest adekwatna do proponowanych rozwiązań, chociaż do Livespace brakuje mu np. wielu koniecznych integracji. Nie ma również możliwości dostępu do Berg System z poziomu aplikacji, można to zrobić jedynie z komputera. Podobnie jak w Livespace, także i tutaj nie została wbudowana możliwość ofertowania.

3. Firmao CRM

Firmao, to polskie oprogramowanie klasy CRM/WMS automatyzujące procesy dostępne w chmurze, przeznaczone do zarządzania małymi i średnimi firmami produkcyjnymi, sprzedażowymi i usługowymi.

Dzięki swojej modułowej budowie zapewnia możliwość szybkiego i łatwego dostosowania do indywidualnych potrzeb danej firmy. Firmao jest zintegrowane z ponad 1000 systemów firm trzecich.

Główne zalety Firmao, to:

  • Sprawne zarządzanie kontaktem z klientem poprzez integrację z pocztą e-mail, telefonią, czatami i sieciami społecznościowymi.
  • Zarządzanie pracą pracowników. Projekty, zadania, kalendarz.
  • Obsługa procesu fakturowania, wystawiania ofert, przyjmowania zamówień.
  • Łatwa automatyzacja procesów sprzedażowych.
  • Obsługa magazynu.

4. Base CRM

To jeden z najpopularniejszych CRM-ów na świecie. W polskiej wersji językowej również jest dostępny, ale w porównaniu z Livespace może być niedostosowany do krajowych potrzeb zarządzania klientami. BASE CRM:

  • zawiera ogólne informacje dotyczące procesów sprzedażowych, bez szczegółowego planu;
  • z założenia zakłada linowy proces sprzedażowy, czyli przygotowanie zawczasu poszczególnych elementów krok po kroku;
  • nie jest zintegrowany z kalendarzami zadań, nie zakłada też możliwości komunikacji wewnętrznej przez chaty;
  • nie posiada również wsparcia online przez chat.

W takim przypadku Livespace proponuje dużo lepsze rozwiązania sprzedażowe i funkcje, które pozwolą szybko zarządzać danymi klientów.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej