Blog IT, Blog Marketing

Wybierz system CRM. 7 ciekawych alternatyw do Salesforce

Wybierz system CRM. 7 ciekawych alternatyw do Salesforce

Joanna Wasiak , 25.07.2022 r.

Salesforce to najpopularniejsza platforma CRM, która służy do zarządzania, administrowania procesami firmowymi związanymi ze sprzedażą i obsługą klientów w modelu chmurowym. Gigant istnieje na rynku od 1999 r., ale przez ten czas doczekał się co najmniej kilkunastu konkurentów. Poznaj 7 alternatywnych rozwiązań CRM, które pozwolą Ci na równie jakościową obsługę klientów.

Wymienione systemy CRM w artykule to:

  • SuiteCRM
  • Vtiger
  • Zurmo
  • OroCRM
  • Livespace
  • Berg System
  • Bitrix24

1. SuiteCRM

To CRM nalicencji open source zaprojektowany w PHP. Jest całkowicie darmowy, a jego kod źródłowy można zobaczyć na GitHub. Oprogramowanie SuiteCRM jest wydane na licencji GNU Affero GPL. Co potrafi obsłużyć ten CRM? Generuje faktury i oferty, za jego pomocą można obsłużyć klientów (dzięki wbudowanej możliwości stworzenia repozytorium wszystkich danych klientów), a także stworzyć raporty, notatki i dokumenty.

Można go wykorzystać także do dwukierunkowej komunikacji, by użytkownicy mogli monitorować i rejestrować wszystkie problemy i błędy, jakie się pojawią. Szeroka gama dostępnych wtyczek do SuiteCRM sprawia, że można go łatwo zintegrować m.in. z:

  • WhatsAppem,
  • Facebookiem,
  • Gmailem,
  • LindkedInem,
  • Zoomem.

Za bezpieczeństwo danych przechowywanych w chmurze odpowiada SuiteASSURED, program do zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa dla systemów CRM open source.

2. Vtiger

SuiteCRM oraz Vtiger mają ten sam rdzeń, oba są zbudowane na podstawie SugarCRM. Ta platforma różni się jednak od SuiteCRM tym, że ma dwie wersje: chmurową oraz stacjonarną, którą możesz zainstalować na własnym serwerze. Ta wersja jest darmowa. Jakie przydatne funkcje ma ta platforma?

  • Dzięki funkcji One View możesz mieć podgląd wszystkich swoich działań marketingowych w jednym miejscu: podgląd kampanii reklamowych i możliwość dostosowania ROI z poziomu tego narzędzia, kontrakt z klientami przez media społecznościowe czy e-mail marketing;
  • One View umożliwia też podgląd wszystkich transakcji klienta w konkretnej firmie, dzięki czemu szybciej wyjaśnisz ewentualne spory lub zamkniesz rozpoczęte transakcje;
  • Zwiększ swoją sprzedaż dzięki zaawansowanej automatyzacji i analizom wyników mierzonych przez AI. One View ma także wbudowaną funkcję integracji klientów z narzędziami, z których korzystasz w dziale sprzedaży, a także zapewnia dobre Customer Experience dzięki zaawansowanej segmentacji i routingowi.
  • 3. Zurmo

    To platforma CRM open source, która łączy elementy grywalizacji z automatyzacją, jaką proponuje Salesforce. Dzięki grywalizacji użytkownik może wyznaczyć sobie specjalne cele biznesowe, zdobywać nagrody za ich ukończenie lub odznak, przedmiotów unikatowych, monet. Dzięki tej taktyce użytkownicy są zmotywowani, by nauczyć się korzystać z wielu różnych funkcji Zurmo, które pozwalają na:

    • zarządzanie relacjami z klientami;
    • śledzenie postępów sprzedażowych;
    • poprawę skuteczności kampanii reklamowych;
    • monitorowanie nadchodzących wydarzeń i działań;
    • wygodną integrację z innymi usługami.

    Grywalizacja to coś, co zdecydowanie trafi do pokolenia Z i co wyróżnia tę platformę od innych, dostępnych na rynku. Czy dasz się namówić na dobrą zabawę z Zurmo?

    4. OroCRM

    To CRM open source także zaprojektowany w PHP. Ma dwie możliwości wykorzystania: dla biznesu i dla użytkowników indywidualnych. Wersja dla firm różni się tym, że zawiera funkcję integracji zaplecza. Można ją zintegrować z Microsoft Outlook i Elasticsearch. Niezależnie od tego, czy prowadzisz jedno-, czy wielokanałową firmę skoncentrowaną na B2B, B2C lub obu, oprogramowanie OroCRM oferuje elastyczność, aby sprostać każdemu przepływowi pracy lub wymaganiom biznesowym – taki opis można znaleźć na stronie www. Zanim zdecydujesz się na jakąkolwiek wersję OroCRM, możesz pobrać demo i zobaczyć, czy to właśnie ta platforma spełnia Twoje oczekiwania biznesowe.

    5. Livespace

    To polski CRM, który powstał w 2013 r. Jego głównym celem jest zwiększenie produktywności zespołów sprzedażowych B2B. Platforma oferuje 14-dniową wersję testową, z której można skorzystać za darmo. W jaki sposób Livespace pomaga w monitorowaniu i przyspieszeniu procesów sprzedażowych? Jedną z funkcji jest wbudowana możliwość automatyzacji poczty e-mail i zadań, czy autouzupełnianie danych z LinkedIn oraz na podstawie numeru NIP.

    Dzięki Livespace wyznaczysz konkretne ścieżki działania każdemu pracownikowi zespołu, a wszystkie wyniki, analizy i działania będą zebrane w całość i dostępne na jednej platformie. To znacznie przyspieszy pracę zespołu i poprawi jakość procesów sprzedażowych. Główną misją twórców Livespace było stworzenie automatycznego systemu zarządzania sprzedażą, który byłby mierzalny, powtarzalny i skalowalny.

    Inne funkcje Livespace, o których warto wspomnieć to:

    • komunikacja 2.0, która umożliwia komunikację z klientami za pomocą chata, wygodną obsługę kont pocztowych oraz podgląd wszystkich działań w zespole;
    • budowanie procesów sprzedaży;
    • funkcję oceny i wygodnej segmentacji klientów, którzy generują przychody;
    • karty celów i ocen dla każdej osoby w zespole;
    • prognozowanie procesów sprzedażowych;
    • integrację z wieloma narzędziami m.in. social mediami, pocztą elektroniczną, tablicami do zarządzania zadaniami (ASANA) itd.

    Obecnie z Livespace korzysta wiele polskich i zagranicznych firm IT, marketingowych, motoryzacyjnych, przewozowych. Najbardziej znanym klientem jest np. InPost, Przelewy24, Ptak Warsaw Expo.

    6. Berg System

    Ten CRM również jest polską platformą do zarządzania klientami i procesami firmowymi, która powstała w 2011 r. Obecnie jest liderem rozwiązań IT wspierających sprzedaż produktów ubezpieczeniowych, finansowych i inwestycyjnych. Oprócz rozwiązań CRM Berg System to kompleksowe narzędzie do administrowania procesami sprzedażowymi. Jego najważniejsze funkcje to:

    • rozbudowana baza kontaktów;
    • kartoteka klienta, która pozwala przechować wszystkie informacje o kliencie w jednym miejscu;
    • narzędzie do kontroli sprzedaży oraz pozyskiwania leadów;
    • opcja cross sellingu;
    • automatyczne rozliczanie prowizji dla całej firmy;
    • funkcje, które pomogą zorganizować pracę całego zespołu;
    • narzędzie do sporządzania raportów i statystyk;
    • narzędzia do budowania landing page i kampanii SMS;
    • narzędzia umożliwiające integrację z innymi usługami.

    Główni klienci Berg System to multi agencje ubezpieczeniowe, agencje nieruchomości, branża finansowa (banki) oraz MLM z kraju i zza granicy.

    7. Bitrix24

    To usługa w pełni online tak jak Salesforce.Można z niego korzystać zarówno na desktopie, jak i w aplikacji mobilnej. Nie skupia się jednak wyłącznie na byciu platformą CRM, ale jest wielopoziomowym narzędziem, które umożliwia:

    • obsługę połączeń wideo i telekonferencji w jakości HD;
    • szybki kontakt z klientami przez czat;
    • monitoring czasu pracy;
    • pozyskiwanie i zarządzanie leadami;
    • automatyzację sprzedaży;
    • wizualne zarządzanie projektami dzięki wbudowanym szablonom oraz automatyzację codziennych zadań – wbudowane tablice Kanban i diagramy Gantta;
    • konfigurację call center i formularzy kontaktowych;
    • kreację stron www i sklepów e-commerce z przygotowaniem pod SEO.

    Zdecydowanie to właśnie ten CRM jest najciekawszy z wymienionych powyżej i wyróżnia się funkcjonalnością na ich tle. Czy rzeczywiście Bitrix24 ma szansę stać się realną konkurencją dla Salesforce?

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej