Spójna komunikacja wizualna marki w Internecie to podstawa rozwoju marketingowego każdej firmy. Dlaczego warto o nią zadbać nie tylko, jeśli jesteś przedsiębiorcą prowadzącym sklep online, ale także jeśli chcesz świadczyć swoje usługi marketingowe na rzecz pracodawcy i szykujesz się do rozmowy o pracę? Poznaj najważniejsze powody, dla których spójna, czytelna komunikacja wizualna w Internecie to absolutny must have.
Komunikacja wizualna to Twoja internetowa wizytówka
Biorąc udział w rekrutacjach marketingowych, musisz się tak zaprezentować, aby to na Ciebie były zwrócone oczy rekruterów. Starając się o pracę jako freelancer, musisz wziąć pod uwagę, że konkurencja będzie naprawdę spora. Jak możesz skutecznie się wyróżnić na tle konkurencji? Zainwestuj czas w stworzenie spójnej komunikacji wizualnej Twojej marki. Ta inwestycja sprawi, że staniesz się rozpoznawalny w sieci, ale przede wszystkim pokaże rekruterom, że znasz najważniejsze zasady skutecznego marketingu nie tylko w teorii, ale i w praktyce.
Spójna komunikacja wizualna marki jest gwarantem sukcesu
Chcesz osiągnąć sukces w Internecie? Zacznij od stworzenia spójnej komunikacji wizualnej swojej marki. Takie rozwiązanie sprawi, że od samego początku będziesz świadomie kreować wizerunek marki, a tym samym zapewnisz swoich klientów o tym, że mają do czynienia z profesjonalistą w swojej dziedzinie. Wielu freelancerów, którzy decydują się na działalność online, korzysta z usług osób dobierających odpowiednią strategię marketingową do rodzaju świadczonych usług i grup docelowych. Nawet jeżeli zainwestujesz w solidną stronę internetową, a komunikacja contentu i kolory nie będą spójne z Twoimi innymi działaniami w social mediach, nie staniesz się w żaden sposób rozpoznawalny, przez co trudniej Ci będzie znaleźć intratny kontrakt.
Świadomy dobór kolorów w komunikacji wizualnej marki zwiększy Twoją rozpoznawalność w sieci
Czy wiesz, że kolory mają znaczenie w komunikacji wizualnej? Odpowiednia gra kolorów sprawi, że skutecznie przyciągniesz klientów i zapewnisz ich o wysokiej jakości świadczonych przez siebie usług. Dla przykładu kolor granatowy, bordowy i stalowoszary często kojarzy się z solidną, profesjonalną i luksusową marką. Jednocześnie, granat chętnie wykorzystują w swojej komunikacji pośrednicy nieruchomości, bo kojarzony jest zaufaniem, mądrością i stabilnością.
Jeżeli Twoje usługi związane są z branżą OZE, możesz śmiało wykorzystać do swojej komunikacji takie kolory, jak zieleń (ekologia, ochrona środowiska), czerwień (ogrzewanie, ciepło, energia) lub odcienie żółtego (światło, słońce, optymizm). Czerń kojarzona jest z luksusem, prestiżem i bogactwem zwłaszcza w połączeniu ze złotem. Decydując się na komunikację kolorystyczną swojej marki, musisz zadać sobie pytanie: w jaki sposób chcesz przyciągnąć uwagę pracodawców i klientów? Wskazówka: nie musisz trzymać się jednego koloru w komunikacji, możesz wybrać główną paletę kolorystyczną i nawiązywać do niej w swoich działaniach.
Ogranicz chaos komunikacyjny do minimum
Czym jest chaos w komunikacji wizualnej marki? Oprócz różnic w kolorach, niepasującym logotypie i braku pomysłu na rozwój marki, chaos może także pojawić się w treściach. Opisach produktowych, kategoriach, a nawet w postach na Facebooku czy Instagramie. Brak jakiejkolwiek spójności powoduje, że właściwie ciężko jest zatrzymać uwagę odbiorcy na dłużej. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na dobrym pozycjonowaniu strony, zadbaj o spójną strategię contentu.
Często zdarza się, że właściciele sklepów online zlecają przygotowanie treści, takich jak: opisy produktowe, kategorie, artykuły blogowe kilku różnym copywriterom. Realnie — chcą przyspieszyć prace nad projektem. W taki sposób jednak łatwo o chaos komunikacyjny, w którym każda treść będzie wyglądała inaczej i komunikowała coś innego. Jak temu zaradzić? Zleć przygotowania treści jednej osobie. Mimo że prawdopodobnie poczekasz dłużej na wykonanie usługi, długofalowo Twoja marka na tym zyska, nie straci.
W jaki sposób chaos komunikacyjny wpływa na rekrutację? Wyobraźmy sobie, że jako UX Designer starasz się o kontrakt ze znaną firmą. Masz na swoim koncie kilka samodzielnych projektów, a Twoje portfolio wygląda profesjonalnie i przyciąga uwagę osób zajmujących się rekrutacją. Oprócz portfolio posiadasz jakąś zapomnianą stronę www, jakieś konto na Facebooku, ale właściwie nic poza tym. W samym portfolio są jakieś realizacje, ale poza nimi właściwie nie można niczego się o Tobie dowiedzieć jako twórcy UX. Pamiętaj, że zanim ktokolwiek zaprosi Cię na rozmowę, musisz dać mu się znaleźć!
Bądź konsekwentny w budowaniu swojej komunikacji marki
Czy konsekwentna komunikacja marki jest kluczem do zdobycia wielu intratnych zleceń i kontraktów? Tak! Aby osoby zajmujące się rekrutacją na stanowiska marketingowe łatwiej nawiązały z Tobą kontakt lub zadecydowały, że to właśnie Ty jesteś idealnym kandydatem na rozmowę kwalifikacyjną, musisz dbać o to, jak komunikujesz swoje usługi w sieci. Niezależnie od częstotliwości wrzucania nowych projektów do portfolio, czy publikacji na Instagramie, konsekwencja zdecydowanie jest opłacalna i może zaowocować nie tylko rozwojem marki, ale dobrze płatnymi zleceniami.