Dzięki Oracle Support Rewards firma ma nadzieję skłonić klientów korzystających z własnej infrastruktury do przenoszenia usług do Oracle Cloud Infrastructure.
Oferta ciekawa ale z zastrzeżeniami
Jak się okazuje, w ramach nieustającego zachęcanie do przechodzenia w środowiska chmurowe firma Oracle jest nawet skłonna zaoferować zwrot do jednej trzeciej nowych wydatków na infrastrukturę Oracle Cloud (OCI) obecnym klientom w ramach programu, który nazywa „Oracle Support Rewards”.
Oczywiście istnieją pewne zastrzeżenia „małym druczkiem”: zniżka nie może przekroczyć wydatków klienta za usługi licencjonowania technologii Oracle on-premises, a poziom 33% rabatu jest dostępny tylko dla klientów z umowami licencyjnymi Oracle Unlimited. Inni będą musieli zadowolić się odliczeniem 25% wydatków z OCI od kwalifikujących się kosztów wsparcia.
Zaskoczenie? Ceny będą znane publicznie.
Niemniej jednak ten ruch jest tak nietypowy dla Oracle, że według jednego z dyrektorów Oracle, skłonił ludzi w firmie do pytania: Czy z Larrym wszystko w porządku?. Prezes Oracle Larry Ellison jest jednak najwyraźniej pewny tego co robi. Podczas wideokonferencji, na której przedstawił program, zrobił coś przeciwnego do swoich konkurentów - unikał zbędnych wirtualnych fajerwerków i siedział samotnie w prosto umeblowanym pokoju oświetlonym blaskiem ekranu jego komputera.
Oracle Support Rewards umożliwia zmianę przeznaczenia wydatków na wsparcie i uzyskanie kredytów podczas korzystania z chmury Oracle. Można też łączyć tą ofertę z rabatami ilościowymi OCI.
Wydaje się, że te rabaty ilościowe będą jednak jasno określone dopiero w jakiejś przyszłości.
Wiele osób w naszym biznesie nie publikuje cen, nie wskazuje na poziomy rabatów. To coś, co negocjujesz indywidualnie ze swoim sprzedawcą. Odchodzimy od tego: będziemy obniżać cenniki, publikować zarówno je jak również standardowe rabaty ilościowe i przede wszystkim - płacić na bieżąco.
Oracle wprowadza zmianę, ponieważ klienci chcą, aby rabaty były przejrzyste. Ellison zauważa: [cte]Nasz model biznesowy zachęcał naszych klientów do negocjacji ponieważ cena katalogowa a rzeczywista były znacząco różne. Można było negocjować naprawdę duże rabaty.[/cite]
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o chmurę… i pieniądze
Według Roya Illsleya, głównego analityka w firmie Omdia, Oracle próbuje się odnaleźć w erze chmury. Oracle przyjrzała się temu, co mówili jej klienci, i odpowiedziała w bardzo nietypowy dla Oracle sposób. Oferta jest naprawdę nadzwyczaj hojna jak na tą firmę.
Dla Dave'a McCarthy'ego, wiceprezesa ds. badań w zakresie usług w chmurze i infrastruktury brzegowej w IDC Oracle zdaje sobie sprawę, że musi wyjść poza swoją strefę komfortu i myśleć inaczej niż inni dostawcy usług w chmurze. Oracle robi to już za pomocą programów, takich jak Bring Your Own License (BYOL), umożliwiających klientom korzystanie z istniejących licencji lokalnych w Oracle lub dowolnej innej chmurze. Innym przykładem jest Cloud@Customer, dedykowany obszar oferujący pełną obsługę, rozliczenia i SLA działający w chmurze publicznej ale fizycznie usytuowany w centrum danych klienta. Wydatki na takie usługi ja właśnie Cloud@Customer kwalifikują się również do nagród Oracle Support Rewards, więc [url/praca-w-it/k/Oracle&titleOfUrl=Oferty pracy]klienci[/url] z aplikacjami on-premises mogą przenieść je do chmury, jednocześnie zachowując je lokalnie i obniżając koszty pomocy technicznej.