Blog IT, Blog Marketing

Brave coraz popularniejszy

Brave coraz popularniejszy

Marcin Sarna , 04.11.2020 r.

Przeglądarka Brave ma obecnie milion zweryfikowanych „twórców” oraz zrealizowała ponad 200 kampanii reklamowych w prawie 200 krajach.

7 milionów aktywnych użytkowników co dzień

W listopadzie mija rok od uruchomienia Brave 1.0, jak to piszą jej twórcy, najbardziej prywatnej, najbezpieczniejszej i najszybszej (3-6x) przeglądarki. Przekroczono 20 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie (rekord to 20,5 miliona), w porównaniu z 8,7 miliona w zeszłym roku . Oznacza to 2,3-krotny wzrost w ciągu jednego roku.

Brave przekroczył także 7 milionów aktywnych użytkowników dziennie, w porównaniu z 3 milionami w zeszłym roku, co oznacza także 2,3-krotny wzrost w ciągu roku. Jest to też obecnie przeglądarka nr 1 w Google Play. Odkąd Brave stało się domyślną opcją na urządzeniach Apple z iOS 14 we wrześniu ubiegłego roku, liczba aktywnych użytkowników iOS wzrosła o 34%.

Przyczyny sukces

Użytkownicy mają dość kapitalizmu inwigilacyjnego, a 20 milionów ludzi przeszło na Brave, aby stworzyć całkowicie nowy ekosystem sieciowy z ekonomią reklam opt-in, która przywraca im kontrolę nad przeglądaniem - powiedział Brendan Eich, dyrektor generalny i współzałożyciel Brave. Globalny ruch na rzecz prywatności zyskuje na znaczeniu, a obecna sytuacja to tylko kolejny krok na naszej drodze do uczynienia domyślnej prywatności standardem dla wszystkich użytkowników Internetu.

Pozostałe dane

Rozwój Brave jest również widoczny w całym jego ekosystemie.

Obecnie jest prawie milion zweryfikowanych twórców i wydawców (972 000 od 2 listopada 2020 roku), w porównaniu z 300 000 w zeszłym roku, co oznacza 3,2-krotny wzrost w ciągu 12 miesięcy.

Kampanie reklamowe Brave Ads są obecnie obsługiwane w prawie 200 krajach, a do tej pory odbyło się ponad 2 miliardy zdarzeń. Przeprowadzono 2215 kampanii od ponad 460 reklamodawców, takich marek jak Verizon, The Home Depot, The New York Times, Progressive Insurance, Newegg, Chipotle, Chess.com, Privacy.com, PayPal / Honey, Ledger, Amazon, Harry's Razors , CBS, Logitech, Lenovo, Grubhub, Belkin, Quickbooks czy Evernote. Średni CTR (współczynnik klikalności) kampanii Brave Ads wynosi 9%, znacznie powyżej średniej w branży wynoszącej zaledwie 2%.

Sprawdź oferty pracy na TeamQuest

Użytkownicy Brave’a nagrodzili swoich ulubionych wydawców i twórców, przekazując im 26 milionów tzw. BAT. O co chodzi? Użytkownicy tej przeglądarki mogą wspierać strony internetowe lub twórców na YouTube, Twitch, Twitterze, GitHub i nie tylko, aktywując Brave Rewards i zintegrowany portfel Brave. Ta funkcja umożliwia użytkownikom wysyłanie BAT do twórców najlepszych treści. Mogą to robić zarówno bezpośrednio podczas przeglądania lub ustawiając cykliczne, miesięczne płatności. Jak zarobić BAT? Korzystając z przeglądarki Brave i decydując się na wyświetlanie zachowujących prywatność Brave Ads.

Współpraca i społeczność

W ciągu ostatniego roku Brave nawiązało współpracę z Binance, Gemini, Guardian VPN, bitFlyer, NYIAX, Splinterlands, TAP Network oraz Travala.com, aby rozszerzyć swoją ofertę produktów i zasięga narzędzia BAT, o którym pisaliśmy wyżej. Brave uruchomił również Global Privacy Control wraz z The New York Times, The Washington Post, Financial Times, Automattic (WordPress.com i Tumblr), DuckDuckGo, Mozilla, Disconnect, Digital Content Next (DCN), Consumer Reports oraz the Electronic Frontier Foundation (EFF).

W ciągu ostatniego roku społeczność Brave prawie podwoiła liczbę członków na Reddit w r/BATProject i r/brave_browser - z 43 000 do ponad 82 000 członków. Kanał społeczności YouTube, który zawiera cotygodniowy podcast BAT, wywiady z gośćmi i inne treści medialne, urósł do 6,3 tys. subskrybentów - wzrost o 300%.

Brave jest dostępne do pobrania na systemy Windows, macOS, Linux, Android i iOS w 80 wersjach językowych.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej