Nowa sztuczna inteligencja Google automatycznie zamienia strony internetowe w filmy.
Film o produkcie zamiast strony
Jeśli masz stronę internetową dotyczącą konkretnego produktu, miałeś może myśli o tym aby stworzyć przydatny film, który będzie pokazywany klientom ze wszystkimi informacjami na temat oferowanego towaru czy usługi. Czy przeszkodą w realizacji tego pomysłu nie stanął brak środków? Trzeba mieć solidny budżet, aby zatrudnić kogoś, kto to zrobi. Aby rozwiązać ten problem, zespół Google zajmujący się sztuczną inteligencją pracuje nad rozwiązaniem automatycznego konwertowania stron internetowych na filmy.
Narzędzie Google URL2Video pomaga przekształcić witrynę w krótki film. Wystarczy określić podstawowe parametry wyjściowe wideo, takie jak czas trwania i współczynnik proporcji. Narzędzie próbuje zachować układ projektowy strony źródłowej i wykorzystuje jej elementy, takie jak tekst, obrazy i klipy, do utworzenia nowego wideo.
Heurystyka kluczem do sukcesu
Aby wytrenować model, firma przeprowadziła wywiady z projektantami w celu określenia ważnych aspektów strony internetowej pochodzących z heurystyki. Na podstawie tych parametrów narzędzie analizuje stronę i ocenia kluczowe elementy. Następnie na podstawie warunków dostarczonych przez użytkowników wybiera najważniejsze elementy, takie jak nagłówki i obrazy, aby utworzyć wideo.
Sprawdź oferty pracy na TeamQuest
Wyodrębniając zawartość strukturalną i projekt z wejściowej strony internetowej, URL2Video podejmuje automatyczne decyzje dotyczące edycji, aby przedstawić kluczowe wiadomości w filmie. Po wygenerowaniu wideo możesz zmienić kolory i styl, aby odtworzyć materiał zgodnie z własnymi potrzebami.
Poniżej możesz zobaczyć przykład narzędzia używanego do tworzenia wideo dla wyszukiwarki Google.
Metoda działania nie jest unikalna
URL2Video identyfikuje kluczowe treści z naszej strony wprowadzającej do wyszukiwarki Google (u góry), w tym nagłówki i zasoby wideo. Google nie jest jedyną firmą, która pracuje nad przekształcaniem stron w filmy wideo w taki, automatyczny sposób.
W 2018 roku zadebiutowało AI opracowane przez chińską agencję informacyjną Xinhua. Chiński gigant wyszukiwania Baidu opracował w tym celu nowy model sztucznej inteligencji o nazwie Vidpress, który łączy wideo i tekst, tworząc klip na podstawie artykułów. Baidu także więc zbudowało i wdrożyło sztuczną inteligencję, która może generować filmy z wiadomościami z głosem i potrzebuje do tego jedynie wskazanie adresu URL. Vidpress działa obecnie tylko w języku mandaryńskim. Baidu twierdzi, że ich algorytm sztucznej inteligencji może wyprodukować do 1000 filmów dziennie, czyli o wiele więcej niż 300-500, które obecnie publikują jego redaktorzy. Vidpress może stworzyć dwuminutowe wideo o rozdzielczości 720p w dwie i pół minuty, podczas gdy redaktorzy potrzebują średnio 15 minut na wykonanie tego zadania.
Aby wytrenować ten model, firma Baidu wykorzystała tysiące artykułów online, mających pozwolić zrozumieć kontekst wiadomości. Ponadto firma musiała osobno trenować modele AI do generowania głosu i wideo. W ostatnim kroku algorytm synchronizuje oba strumienie, aby uzyskać płynne, końcowe wideo.
W przyszłości zespół Google zajmujący się sztuczną inteligencją chce także dodać możliwość umieszczania ścieżek dźwiękowych i podkładów głosowych podczas procesu edycji. Oczywiście obecnie też jest to możliwe, ale z użyciem zewnętrznych narzędzi w procesie postprodukcji.