Rynek pracy, a tym samym branża rekrutacyjna nacechowana jest dużą dynamiką. Globalny rozwój technologii generuje nowe profesje, a tym samym nowe luki, które należy zapełnić specjalistami. Rzecz jasna dynamiczny rozwój sprawia, że wciąż brakuje wykwalifikowanych pracowników mogących obsłużyć kolejne procesy biznesowe.
Procesy rekrutacyjne muszą sprostać wyzwaniom związanym z deficytem specjalistów. Rekruterzy muszą szukać nowych dróg skutecznego i szybkiego wyszukiwania ekspertów w danej dziedzinie. Z jakimi wyzwaniami musi sobie poradzić branża rekrutacyjna? O tym poniżej:
Źródła pozyskiwania kandydatów
- Jedynie 55% organizacji posiada świadomość pracowania nad polityką employer branding
- 46% kierowników uważa, że trudno jest znaleźć pracowników o wysokich kwalifikacjach
- Rozwiązaniem problemu jest większa profesjonalizacja działań rekrutacyjnych. Większa świadomość zarządzania zasobami ludzkimi
Weryfikacja kandydatów
- 52% menedżerów uważa, że trudno jest wyselekcjonować najlepszych kandydatów spośród tych, którzy zostali zakwalifikowani do projektu rekrutacyjnego
- 77% osób menedżerów odpowiedzialnych za decyzje o zatrudnieniu uważa, że metody weryfikacji kandydatów są niewystarczające
- Rozwiązaniem problemu jest przede wszystkim powierzanie zadań rekrutacyjnych specjalistom. To właśnie oni przedstawią krótką listę wyselekcjonowanych kandydatów. Rozwiązaniem jest również inwestowanie w testy kwalifikacyjne, czy powierzanie usług rekrutacyjnych specjalistycznym firmom zewnętrznym.
Przeprowadzanie rozmów rekrutacyjnych
- Tylko 26% kandydatów podano plan rozmowy rekrutacyjnej przed jej faktycznym rozpoczęciem
- Tylko 41% zatrudnionych otrzymało podsumowanie wyniku rekrutacji
- Rozwiązaniem problemu jest aktywne zaangażowanie kandydatów do całego projektu rekrutacyjnego. Wskazanie tym najlepszym, że organizacja „jest z nimi” na każdym etapie procesu rekrutacji
Oferowanie pracy
- 18% kandydatów odrzuciło pierwsze warunki zatrudnienia i jednocześnie podjęło próbę ich negocjacji
- 74% kandydatów chciałoby pracować w ramach elastycznego czasu pracy, jedynie 45% organizacji jest skłonnych to zaoferować
- Rozwiązaniem problemu jest wsłuchanie się w potrzeby kandydatów i jednocześnie otwarcie się na negocjacji, które nie muszą oznaczać ustępstw na każdym polu