Duży wybór wśród kandydatów spełniających wymagania związane ze stanowiskiem pracy, to powód do satysfakcji dla każdego zajmującego się realizacją projektów rekrutacyjnych. Samo działanie związane z opublikowaniem ogłoszenia o pracę, nie musi być źródłem właściwych, z punktu widzenia wakującego stanowiska, kandydatów. Ogłoszenie pełni rolę informacyjną, to swoista reklama, która powinna trafić do jak największego grona zainteresowanych i dopasowanych do wymagań kandydatów.
Publikowanie ogłoszeń o pracę, w zasadzie w całości przeniosło się do Internetu. Dzięki temu, poszukiwanie kandydatów stało się łatwiejsze, szybsze i tańsze. Globalna sieć ma jednak jedną dużą wadę; nasze ogłoszenie może łatwo zginąć w gąszczu innych, a tym samym stracić na swojej wartości. Nasze ogłoszenie powinno być zatem widoczne w sieci, jak to zrobić? O tym poniżej:
Nazwa stanowiska pracy
Każdy chce zajmować jak najatrakcyjniejsze i jak najlepiej kojarzące się stanowisko pracy. Z tego też powodu key account managerowie wypierają handlowców, a specjaliści ds. organizacji biura pracowników sekretariatu. Nazwa stanowiska powinna nawiązywać do aktualnych trendów związanych z nazewnictwem danego zawodu. To ułatwia wyszukiwanie ogłoszenia, potencjalny kandydat otrzymuje wyniki, których właśnie szukał. Lepiej poszukiwać analityka biznesowego, niż specjalisty ds. analiz biznesowych. W Internecie o wiele więcej zapytań jest odnośnie tej pierwszej nazwy. Nazwa stanowiska pracy powinna oczywiście odnosić się do zakresu obowiązków zawodowych; tutaj nie ma miejsca na rozbieżności.
Słowa kluczowe
>Potencjalni kandydaci szukają pracy nie tylko za pośrednictwem portali ogłoszeniowych. Popularne są również zapytania wpisywane do wyszukiwarki. Jeżeli poszukujesz programisty do tworzenia aplikacji internetowych i zależy Tobie przede wszystkim na aplikacjach iOS, to stanowisko pracy możesz nazwać iOS Developer, a w opisie stanowiska pracy wpisać programista aplikacji na urządzenia iOS.
Im więcej słów kluczowych, tym lepiej. Wypisz technologie które musi znać kandydat. Ogłoszeń o pracę często wyszukuje się po kwalifikacjach, w tym przypadku nazwach technologii. Wujek google potrafi naprawdę dobrze powiązać Twoje słowa kluczowe z wyszukiwanymi frazami.
Propaguj ogłoszenie o pracę
Publikacja ogłoszenia na portalach pracy, to nie wszystko co możesz zrobić, aby wypromować wakat w Twojej firmie. Opublikuj stosowny wpis z linkiem na portalach typu GoldenLine, linkedin. Twoja firma posiada firmowego facebooka? To również dobre miejsce na publikację Twojego ogłoszenia o pracę. Im Twoje ogłoszenie trafi do większej ilości potencjalnych zainteresowanych, tym więcej wartościowych kandydatów może odpowiedzieć na to ogłoszenie. Postaraj się jednak publikować ogłoszenia w źródłach, które rzeczywiście dostarczą Tobie właściwych kandydatów. Jeżeli szukasz programistów bez doświadczenia, którzy wciąż są studentami, to warto nawiązać współprace z biurem karier wyższej uczelni. Jeżeli szukasz project managera z wieloletnim doświadczeniem, to fanpage nie będzie raczej źródłem wartościowych kandydatów.