Jak wypromować ogłoszenie o pracę?05 października 2015

Duży wybór wśród kandydatów spełniających wymagania związane ze stanowiskiem pracy, to powód do satysfakcji dla każdego zajmującego się realizacją projektów rekrutacyjnych. Samo działanie związane z opublikowaniem ogłoszenia o pracę, nie musi być źródłem właściwych, z punktu widzenia wakującego stanowiska, kandydatów. Ogłoszenie pełni rolę informacyjną, to swoista reklama, która powinna trafić do jak największego grona zainteresowanych i dopasowanych do wymagań kandydatów.

Publikowanie ogłoszeń o pracę, w zasadzie w całości przeniosło się do Internetu. Dzięki temu, poszukiwanie kandydatów stało się łatwiejsze, szybsze i tańsze. Globalna sieć ma jednak jedną dużą wadę; nasze ogłoszenie może łatwo zginąć w gąszczu innych, a tym samym stracić na swojej wartości. Nasze ogłoszenie powinno być zatem widoczne w sieci, jak to zrobić? O tym poniżej:

Poszukiwanie oferty pracy Nazwa stanowiska pracy

Każdy chce zajmować jak najatrakcyjniejsze i jak najlepiej kojarzące się stanowisko pracy. Z tego też powodu key account managerowie wypierają handlowców, a specjaliści ds. organizacji biura pracowników sekretariatu. Nazwa stanowiska powinna nawiązywać do aktualnych trendów związanych z nazewnictwem danego zawodu. To ułatwia wyszukiwanie ogłoszenia, potencjalny kandydat otrzymuje wyniki, których właśnie szukał. Lepiej poszukiwać analityka biznesowego, niż specjalisty ds. analiz biznesowych. W Internecie o wiele więcej zapytań jest odnośnie tej pierwszej nazwy. Nazwa stanowiska pracy powinna oczywiście odnosić się do zakresu obowiązków zawodowych; tutaj nie ma miejsca na rozbieżności.

Słowa kluczowe

Potencjalni kandydaci szukają pracy nie tylko za pośrednictwem portali ogłoszeniowych. Popularne są również zapytania wpisywane do wyszukiwarki. Jeżeli poszukujesz programisty do tworzenia aplikacji internetowych i zależy Tobie przede wszystkim na aplikacjach iOS, to stanowisko pracy możesz nazwać iOS Developer, a w opisie stanowiska pracy wpisać programista aplikacji na urządzenia iOS.

Jak wypromować ogłoszenie o pracę

Im więcej słów kluczowych, tym lepiej. Wypisz technologie które musi znać kandydat. Ogłoszeń o pracę często wyszukuje się po kwalifikacjach, w tym przypadku nazwach technologii. Wujek google potrafi naprawdę dobrze powiązać Twoje słowa kluczowe z wyszukiwanymi frazami.

Propaguj ogłoszenie o pracę

Publikacja ogłoszenia na portalach pracy, to nie wszystko co możesz zrobić, aby wypromować wakat w Twojej firmie. Opublikuj stosowny wpis z linkiem na portalach typu GoldenLine, linkedin. Twoja firma posiada firmowego facebooka? To również dobre miejsce na publikację Twojego ogłoszenia o pracę. Im Twoje ogłoszenie trafi do większej ilości potencjalnych zainteresowanych, tym więcej wartościowych kandydatów może odpowiedzieć na to ogłoszenie. Postaraj się jednak publikować ogłoszenia w źródłach, które rzeczywiście dostarczą Tobie właściwych kandydatów. Jeżeli szukasz programistów bez doświadczenia, którzy wciąż są studentami, to warto nawiązać współprace z biurem karier wyższej uczelni. Jeżeli szukasz project managera z wieloletnim doświadczeniem, to fanpage nie będzie raczej źródłem wartościowych kandydatów.

Twoja opinia jest dla Nas Ważna

Oceń ten wpis
Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

Jak sprawdzić, czy kandydat kłamie w CV?
Programowanie i tworzenie muzyki – co łączy te dwie dziedziny?
Rozpraw się ze stresem w pracy

Najnowsze komentarze

Marek Dzimra
2017-09-05 09:38:05
Marek Dzimra
2017-08-03 15:17:36
muuu
2017-06-26 13:44:39
muuu
2017-06-26 13:32:22
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:29:23
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:28:25
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:18:44
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:13:01
Marcin Górnicki
2017-06-25 23:06:13
Igor Janicki
2017-05-25 22:22:28
Może zainteresuje Cię również:
1 Szukasz specjalistów IT?
Oddzwonimy do Ciebie!