Blog IT, Blog Marketing

Problemy z Windowsem – kwietniowa aktualizacja spowalnia komputery

Problemy z Windowsem – kwietniowa aktualizacja spowalnia komputery

Maciej Olanicki , 15.04.2019 r.

Przed premierą majowej aktualizacji Windowsa Microsoft ogłosił spore zmiany w Windows Update. Celem ma być szybsza i sprawniejsza adaptacja nowych wersji systemu oraz eliminacja licznych błędów. Niestety, kwietniowa paczka łatek pokazuje, że najpopularniejszy desktopowy system operacyjny na świecie nadal ma opłakane w skutkach problemy z aktualizacjami.

Kwietniowa aktualizacja spowalnia komputery

W zeszły wtorek wydane zostały kwietniowe łatki bezpieczeństwa, w którym usunięto między innymi dwie podatności wykorzystywane przez włamywaczy, jedna z nich miała status krytycznej. Niestety, coraz większa liczba użytkowników zgłasza poważne usterki. Dotyczą problemów z działaniem konkretnych programów, ale także spowolnienia działania całego systemu.

Zobacz też: Zmiany w aktualizacjach Windowsa. Microsoft boi się powtórki z jesieni

Już w zeszłym tygodniu było wiadomo, że kwietniowe łatki powodują zawieszanie się systemu bądź są niemożliwe do zainstalowania na maszynach, na których działa popularne oprogramowanie antywirusowe – Avast lub Sophos. Dziś wiemy już, że konflikty z antywirusami powodują zauważalne spowolnienie zarówno Windowsa 10, jak i Windowsa 7, a lista antywirusów, z którymi nie radzi sobie Windows jest dłuższa.

Kompilację zgłoszeń przygotował Lawrance Abrams z redakcji Bleeping Computer. Problemy zaczęli zgłaszać sami użytkownicy, wiele wątków na ten temat zostało opublikowanych między innymi na Reddicie. Komputery zwolniły na tyle, że zauważyć można klatkowanie systemowych animacji, zaś domyślna przeglądarka zdjęć wymaga ładowania przed wyświetleniem zdjęcia.

Wydłużył się także czas uruchamiania całego systemu – według jednego ze zgłoszeń może ono trwać nawet 10 minut. Jednym z wyjaśnień jest teoria, według której Windows Defender po aktualizacji zostaje domyślnie włączony. Nie powinno jednak do tego dochodzić, jeśli użytkownik posiada zainstalowany inny program antywirusowy.

Zobacz też: Żegnaj ostatni z XP: Microsoft kończy ze wsparciem dla systemu, który napędza paczkomaty

To właśnie konflikt dwóch mechanizmów ochrony – windowsowego Defendera i programów firm trzecich – powoduje najpewniej spowolnienie. Komunikat na ten temat przygotowała Avira. Użytkownikom, którzy doświadczają problemów, zaleca ona po prostu odinstalowanie feralnych aktualizacji – KB4493509 dla Windowsa 10 oraz KB4493472 and KB4493448 dla Windowsa 7. Użytkownikom zewnętrznych antywirusow zalecamy także sprawdzenie ustawień Defendera.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej