Indie ograniczają biurokrację, aby ułatwić życie outsourcerom i outsourcingowi.
Indie dla przedsiębiorczości
Nowe zmiany w prawie indyjskim mają sprawić, że praca w domu będzie całkowicie legalna oraz doprowadzić do zmniejszenia barier wejścia dla mniejszych graczy. Ma także utrzymać korzystanie przez międzynarodowe korporacje z indyjskich pracowników.
Ogłoszone pod koniec zeszłego tygodnia, zmienione „Wytyczne dla innych usługodawców” (Guidelines for other service providers, OSPs) oznaczają, że outsourcerzy nie muszą już rejestrować swoich siedzib. Do tej pory istniał zaś wymóg zgodnie z którym każde biuro, które prowadzi outsourcer, musi przejść oddzielny proces rejestracji. Zniesiono również gwarancję bankową wymaganą na takie stanowisko oraz wymóg podania statycznych adresów IP dla każdego pracownika wraz ze szczegółową mapą sieci. Outsourcerzy będą również mogli tworzyć sieci VPN obejmujące wiele witryn i współużytkować jeden system głosowy w witrynach w Indiach i innych krajach, co może ułatwić współpracę międzynarodowych operacji z ich biurami w Indiach.
Sprawdź oferty pracy na TeamQuest
Outsource’owany personel będzie mógł pracować z domu lub z dowolnego innego miejsca.
Skąd te zmiany?
Zmiany są zarówno odzwierciedleniem faktu, że pandemia COVID-19 sprawiła, że dotychczasowe regulacje stały się po prostu bezsensowne, jak i chęci zwiększenia konkurencyjności sektora outsourcingu procesów biznesowych.
W pewnym sensie nie będzie obecności rządu - powiedział o nowych przepisach premier Indii Narendra Modi. Wszystkim zaufano. To znacznie zmniejszy obciążenie związane z przestrzeganiem przepisów i różne zobowiązania branży BPO. Dzięki temu nasz sektor IT stanie się konkurencyjny na całym świecie i zapewni więcej możliwości młodym talentom.Branża usług IT jest dla Indii bardzo ważna
Indyjskie Narodowe Stowarzyszenie Firm Oprogramowania i Usług ( India’s National Association of Software and Service Companies, NASSCOM), wiodąca organizacja branżowa dla podmiotów dostarczających pracowników w ramach outsourcingu, oświadczyło:
To niezwykle budujące, gdy widzimy zaangażowanie rządu na rzecz łatwości prowadzenia działalności gospodarczej i skupienie się na zrównoważonej przyszłości branży IT-BPM (Business Process Management). Jesteśmy wdzięczni ministrowi IT za tę przełomową decyzję; uznanie potrzeb branży w tym zakresie.
Indie traktują swoją branżę usług IT jako skarb narodowy i nietrudno zrozumieć, dlaczego w obliczu pandemii COVID-19 firmy takie jak Infosys i HCL odnotowują silny wzrost. Ale branża stoi także w obliczu niemałych wyzwań. Prezydent-elekt Stanów Zjednoczonych Joe Biden obiecuje 10-procentową podwyżkę podatku od amerykańskich firm świadczących usługi offshore i uczynił tą obietnicę kluczowym elementem jego programu naprawy pandemicznej i w ogóle polityki gospodarczej nowej prezydentury. W międzyczasie Pakistan dąży do rozwoju branży outsourcingu w oparciu o freelancerów IT obsługujących klientów offshore, jednocześnie starając się stworzyć przyjemne środowisko inwestycyjne dla większych koncernów IT. W Pakistanie brakuje wysoko wykształconej siły roboczej, którą mogą się pochwalić Chiny czy Korea Południowa i nie może równać się z tamtejszą infrastrukturą. Ale ten kraj przyciągnął na przykład zespół wsparcia technicznego Huawei dla Bliskiego Wschodu.