Java8 Regular Developer (with Spring Developer) 13000 - 14000 PLN

Java Developer (możliwość rozwoju w kierunku Full-Stack) 12000 - 19000 PLN

Flutter 1.0 dostępny – nowe SDK Google to początek końca Androida 05 grudnia 2018

Google zaprezentowało nowe SDK do tworzenia aplikacji mobilnych na Androida i iOS-a – można już pobierać pierwsze stabilne wydanie Fluttera. Wielu komentatorów zwraca uwagę, że znacznie ułatwi on proces tworzenia interfejsów oprogramowania na oba najpopularniejsze systemy mobilne. Niewykluczone, że umyka im to, co w premierze Fluttera najważniejsze.

Flutter

Czas powoli żegnać się z Androidem?

W przypadku Fluttera kluczowe jest to, czego nie widać. A nie widać, gdyż jeszcze się nie wydarzyło. Oczy ekspertów zwrócone są na Androida i iOS-a, jednak Flutter stanowi kolejny krok – to najpewniej pierwsze SDK do tworzenia interfejsów aplikacji na Fuchsia OS – rozwijany przez Google system operacyjny, który docelowo ma zastąpić Androida.

Fuchsia OS to system pozbawiony ograniczeń i zwyrodnień dzisiejszych systemów, które swoje korzenie mają nierzadko pod koniec lat 90. Fuchsia ma zacierać granicę pomiędzy pulpitami i urządzeniami mobilnymi, synchronizować stany aplikacji pomiędzy urządzeniami i posiadać wiele innych funkcji, do których dziś z lepszym lub gorszym rezultatem jest wykorzystywana infrastruktura chmurowa. Ponadto Fuchsia nie bazuje na jądrze Linux, lecz na otwartym mikrojądrze Zircon.

Polecane oferty pracy

C#.NET Software Developer

DevOps Cloud Engineer (AWS)

Senior Java Developer (v1.8)

Software Quality Engineer

Software Quality Engineer

Co wyróżnia Fluttera?

Sam Flutter od strony technicznej jest raczej konglomeratem złożonym ze znanych rozwiązań, niż prawdziwą rewolucją. Wysoką wydajność ma zawdzięczać bazowaniu na języku Dart (2.1), wykorzystuje też silnik renderujący powstały na bazie Skia, a zatem tym, który odpowiada za grafikę dwuwymiarową w przeglądarce Chrome. Najważniejszą cechą Fluttera w tej chwili jest możliwość kompilowania kodu do natywnych programów działających na procesorach ARM zarówno na Androidzie, jak i iOS-ie. Już teraz ma on oferować renderowanie interfejsów w 60 klatkach na sekundę, w przyszłości będzie to 120 klatek.

Jak to bywa w przypadku Google, Flutter to narzędzie darmowe, jego kod udostępniany jest na licencji zbliżonej do BSD. Co ciekawe, równocześnie z premierą Fluttera, Google udostępniło także przeglądarkową wersję jego środowiska uruchomieniowego, Hummingbrid, które kompiluje się nie tylko do ARM, ale także do JS. Po dodatkowe informacje, szczegóły i możliwość pobrania SDK odsyłamy na oficjalną stronę Fluttera.

Tekst i opracowanie: Maciej Olanicki

Twoja opinia jest dla Nas Ważna

Oceń ten wpis
Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

Dlaczego programiści odchodzą z miejsca pracy

Rządowy program „Inwestuj w rozwój” – jako szansa na poszerzanie wiedzy dla programistów

Najdziwniejsze języki programowania