Branża IT jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się obecnie na rynku. Zapotrzebowanie na specjalistów rośnie z roku na rok, dając ogromne możliwości atrakcyjnej kariery zarówno młodym, jak i starszym osobom. Wiedza dostępna jest obecnie na wyciągnięcie ręki - za pośrednictwem blogów, for internetowych, darmowych kursów, czy tutoriali. Warto jednak pamiętać, że rozwój sektora IT wiąże się z koniecznością bycia dostosowanym do obecnych trendów i chęci do poznawania nowych technologii. Poniżej prezentujemy pięć umiejętności, które pozwolą Ci odnieść sukces w sektorze IT!
1. Programowanie
Rynek IT potrzebuje nowych programistów z solidną wiedzą i umiejętnościami. Obecnie luka na rynku sięga nawet 50 000 stanowisk. Headhunterzy w działach IT mogą mieć zatem poważne problemy ze znalezieniem profesjonalistów, którzy poradzą sobie z obowiązkami spoczywającymi na specjalistach IT. Wiele firm organizuje nawet darmowe szkolenia, których celem jest wybranie najbardziej uzdolnionych osób i zapewnienie im stanowiska w firmie. W sieci dostępnych jest wiele stron do samodzielnego poszerzania wiedzy. Dobrym przykładem jest Code Avengers, ponieważ zaczyna się od małych zadań, które wykonujesz podczas oglądania wyników w symulatorze, a kończy się na zaawansowanym programowaniu.
2. Web Design
Sukces projektów w sektorze IT zależy w głównej mierze od dostarczania nie tylko funkcjonalnego oprogramowania czy aplikacji, lecz również dbałości o aspekty wizualne czy wygląd interfejsu. Web Design to zajęcie, które wymaga sztywnych umiejętności programowania w HTML, Javascript i znajomości CSS, ale także czysto kreatywnego podejście do zadania. Budowa stron WWW cieszy się dużym zapotrzebowaniem na rynku. Po pierwsze dlatego, że każda szanująca się firma chce mieć swoją witrynę, a po drugie strony „starzeją się” i co kilka lat należy odświeżyć ich wygląd aby utrzymać obecnie panujące trendy.
3. Grafika
Tworzenie kreacji reklamowych wymaga profesjonalnych grafik wykonanych w oparciu o najnowsze trendy. Znajdziemy je w większości kanałów w internecie - media społecznościowe, GDN, strona WWW, poradniki, kursy itp. Dodatkowo otaczający nas świat mieni się niezliczoną ilością billboardów (grafika wielkoformatowa). Kreatywny grafik na pokładzie firmy to lepsze efekty kampanii, a co za tym idzie lepsze wyniki sprzedaży. W sieci znajdziemy wiele darmowych tutoriali ułatwiających pracę z popularnymi programami do tworzenia grafiki jak np: Adobe Illustrator, Photoshop, Corel.
4. Marketing internetowy
Reklama jest dźwignią w handlu nawet w sektorze IT. Znajomość metod nowoczesnej reklamy pozwala na dotarcie do większej liczby klientów - a to z pewnością jest ważne praktycznie w każdej firmie, nie tylko z sektora IT.
5. Umiejętności interpersonalne
Na koniec zostawiliśmy umiejętność, która nie zawsze jest dostrzegalna jako ta odpowiadająca za sukces danej osoby w sektorze IT, a ma ogromne znaczenie. Realizacja zarówno mniejszych, jak i większych projektów, wymaga współpracy z innymi specjalistami, a czasami z samym klientem. Komunikacja jest kluczem do spełniania jego założeń i ostatecznego zadowolenia z uzyskanego efektu.