Praca programisty działającego na własny rachunek wymaga samodzielnego pozyskiwania klientów i budowania rozpoznawalności swojej marki. Fanpage na Facebooku, czy konto na Tweeterze to doskonałe narzędzie, które coraz wcześniej odgrywa główną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów. Profile w social media to swoista wizytówka naszej działalności. Odpowiednio prowadzone konta mogą zapewnić wzrost rozpoznawalności marki oraz stają się istotnym wsparciem dla marketingu firmy.
Jak zaistnieć w świadomości odbiorców?
Samo posiadanie konta na różnych platformach społecznościowych nie wystarczy by zaistnieć w świadomości odbiorców. Ważne jest kompletne przygotowanie swoich profili, tak by rzeczywiście stały się one naszą wizytówką. Wypełnijmy rubryki typu „O mnie” opisując pokrótce czym się zajmujemy i kim jesteśmy, połączmy nasze konta na różnych portalach by ułatwić śledzenie naszych poczynań przez obserwatorów, dopieśćmy wizualnie konta, przez dodanie avatarów, zdjęć w tle i innych elementów charakterystycznych dla różnych portali, zachowując przy tym spójną identyfikację wizualną.
Kolejnym ważnym aspektem prowadzenia profili firmowych w social media jest aktywność i wyrazistość. Tweety i posty powinny odzwierciedlać twoją osobowość, twój sposób myślenia i to czym się zajmujesz. Pisz o aktualnych projektach, komentuj na bieżąco najnowsze wiadomości z branży IT, uaktualnień javy i innych języków programowania, czy relacjonuj swoją obecność na konferencjach programistycznych. Nie zapominaj używać hashtagów, by zwiększyć zasięg swoich postów i tweetów. Kluczem do sukcesu w social media jest również komunikacja z innymi użytkownikami. Komentuj wpisy innych programistów oraz odpowiadaj na komentarze swoich subskrybentów. Prowadząc własne kanały social media dobrze jest sprawdzać kto nas obserwuje. Warto dbać o to, by mieć więcej subskrybentów niż obserwowanych kont, bo to podkreśli fakt, że ludzie są ciekawy co mamy do powiedzenia.