Profesjonalna strona internetowa to ważny element wizerunku Twojej firm. Posiadanie profilu swojej firmy na portalach kariery, wraz listą „aktualne oferty pracy” to również bardzo dobre rozwiązanie. Okazuje się jednak, że dużą rolę w budowaniu pozytywnej opinii o Tobie jako pracodawcy mogą odegrać również Twoi obecni pracownicy.
Zadowolony pracownik to największy atut i wizytówka pracodawcy. Warto zaproponować swojemu zespołowi rolę ambasadorów marki, jaką reprezentują. Jeżeli zorganizowałeś udaną imprezę integracyjną, to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twoi podwładni „pochwalili się” tym na portalach społecznościowych. Dla nich to żaden wysiłek, a potencjalny kandydat buduje sobie wizerunek Twojej organizacji, jako tej, która dba o pracowników i ich potrzeby.
O to kilka faktów, które należy znać:
- Badania pokazują, że około 15% użytkowników mediów społecznościowych skłonna jest zaufać informacjom zawartym w postach na profilu danej marki
- Zasięg i siła postów Twoich pracowników może być o wiele większa niż inne działania marketingowe. Mówi się, że 60 pracowników publikujących treści na portalach społecznościowych może 1000% zwiększyć zasięg docierania informacji na temat Twojej firmy do innych użytkowników sieci, portali kariery.
- Posty publikowane przez Twoich pracowników mają większy zasięgi, niż te publikowane na profilu Twojej firmy. Traktowane są również jako bardziej wiarygodne. Ludzie utożsamiają się bardziej z innymi ludźmi, niż z organizacjami.
Media społecznościowe to obecnie najbardziej dynamiczny kanał dystrybucji informacji. Z tego też powodu nie należy bagatelizować jego siły, a wręcz przeciwnie wykorzystać jego potencjał. Należy również mieć świadomość tego, że jest to stosunkowo niedrogi kanał dystrybucji informacji istotnych z punktu widzenia nowoczesnej organizacji.
Na podstawie: TheUndercoverrecruiter