TeamQuest od 12 lat zajmuje się rekrutacją do IT. Śledzimy ruch na rynku, budujemy bazy danych oraz kontaktów. Dziś jesteśmy ekspertami w rekrutacjach pracowników IT, marketingu on-line oraz kadry zarządzającej. Co nas cechuje?
• 100-procentowy polski kapitał;
• lata obecności na rynku;
• prawdopodobnie największa baza specjalistów IT oraz marketingu on-line, zawierająca ponad 50 000 kandydatów;
• setki zatrudnionych pracowników oraz prowadzonych projektów.
Zobacz jak prosto pozyskamy dla Ciebie pracownika.
Kim jest Rafał Drozd?
Zapalony sprzedawca od… tak, 2008 roku. Uwielbiam sprzedawać i robię to z niesamowitą przyjemnością. Zacząłem od sprzedaży dekoderów na infolinii Cyfrowego Polsatu, potem były telefony komórkowe w Telekomunikacji Polskiej. Następnie pracowałem na helpdesku w IT i prowadziłem też własną działalność gospodarczą w charakterze agencji marketingowej. Potem był mały epizod sprzedaży sprzętów medycznych po aptekach i w końcu prasa – w Rzeczypospolitej sprzedawałem reklamę, zajmowałem się content marketingiem. Przed TeamQuestem była jeszcze sprzedaż powierzchni reklamowych w Muratorze.
Jak trafiłeś do TeamQuestu?
To bardzo zabawna historia. Jak trafiłem do Muratora to okazało się, że pracował tam też kiedyś Łukasz. Gdy chciałem z Muratora odchodzić to zagadnąłem kolegę w Muratorze, że odchodzę i chcę wrócić znowu do IT. I on powiedział, że mnie skontaktuje z Łukaszem. Zaczęło się od kawy w TeamQueście, i tak od słowa do słowa zacząłem pracę w tej firmie. Swoje CV dostarczyłem Łukaszowi dopiero w drugim miesiącu pracy.
Czym się obecnie zajmujesz w TeamQueście, czy cały czas miałeś ten sam zakres obowiązków?
Zakres obowiązków zmieniał się w czasie. Aktualnie jestem dyrektorem ds. outsourcingu. Pierwsze moje stanowisko to był team lider (opiekun kluczowych klientów). Warto pamiętać, że TeamQuest to firma, w której możesz zrealizować najbardziej nawet szalony pomysł i to jest jej dużym atutem: otwarcie na nowości. A to powoduje też, że nasze obowiązki potrafią naprawdę często się zmieniać.
Czym powinien cechować się dobry IT recruiter?
To powinien być ktoś kto nie boi się sprzedaży. Rekruter mówiący „mam dla Pana pracę” jest dziś ignorowany przez kandydatów. Musi wiedzieć co potrzebuje klient. Rekrutacja to sprzedaż – tylko produkt jest inny. Dobry rekruter powinien też umieć zarekomendować konkretną ofertę pracy, zareklamować ją.
Muszę też przyznać, że lubię pracować na open-space i myślę, że to też jest ważna cecha – można się łatwo wymienić doświadczeniami z innymi rekruterami. Jesteśmy otwarci na pomoc sobie nawzajem ale też pamiętamy, że każdy rekruter pracuje nieco na swój osobisty, niepowtarzalny sposób.
No i koniecznie trzeba umieć oddzielić pracę od domu. Żeby był zachowany work-life balance dbam obecnie także jako przełożony w moim zespole.
Co było Twoim największym sukcesem?
Podpisanie umowy ramowej z firmą Sharp gdy otwierali oddział w Polsce. Zrekrutowaliśmy tam 4 osoby, które zaczynały pracę a ponieważ pozyskany przez nas zespół naprawdę dawał radę to na tym nasza współpraca z Japończykami się nie skończyła.
Ostatnio super było to jak sobie poradziliśmy w pandemii. W marcu, z początkiem pandemii, wszystko zamierało, klienci odchodzili. Okazuje się, że w tym trudnym czasie udało się też jednak pozyskać nowych klientów i w efekcie zmieniliśmy o jakieś 60% portfel firm, z którymi współpracujemy. Co najlepsze, teraz (w rok od wybuchu epidemii w Polsce), nasi „starzy” klienci także do nas wracają.
Czy ta praca Ci się nie znudziła, jak sobie radzisz z rutyną?
Jakby mi się znudziła to bym pewnie tu już nie pracował. Nie ma czegoś takiego jak rutyna w TeamQueście. Każdy klient i każda umowa są inne. Rekrutacja Java Developerów na przykład jest zawsze inna, wszystko zależy od tego do jakiego projektu szukasz programisty.
Jakie zmiany Covid wymusił w Twojej pracy?
Powinienem – jako handlowiec – jeździć po klientach a tymczasem większość załatwiam telefonicznie lub e-mailowo. Tak było też przed pandemią więc ja jakoś specjalnie nie odczułem ograniczeń wynikających z tej sytuacji. Mam na pewno bardziej proaktywne podejście do klienta – pytam go jak sobie radzi w dzisiejszej sytuacji, dzwonię po prostu zapytać co słychać. To pozwala na utrzymanie kontaktu z klientami i teraz często słyszę „Panie Rafale, jest Pan jedyną firmą, która zadzwoniła zapytać jak dajemy sobie radę”.
Ale oczywiście pandemia dała się nam we znaki. Na przykład na początku 2020 roku, tuż przed covidowym szaleństwem, podpisaliśmy umowę partnerską na prowadzenie szkoleń w IT. Pierwsze szkolenie miało być w marcu – no i oczywiście te plany nie zostały zrealizowane.
Co powiedziałbyś osobom zastanawiającym się nad pracą w charakterze rekrutera IT w TeamQueście?
Jedno zdanie: dam Ci 100% zaufania, oczekuję szczerości a wtedy na pewno odniesiesz sukces. Parę osób już to ode mnie usłyszało.