Salesforce podpisuje ostateczną umowę przejęcia Slacka.
Czy połączenie popularnej platformy CRM z ponoć najbardziej innowacyjną platformą komunikacyjną dla przedsiębiorstw stworzy system operacyjny dla nowych sposobów pracy, charakterystycznych dla naszych czasów? Takie są nadzieje – umożliwienie firmom rozwoju i odniesienie sukcesu w całkowicie cyfrowym świecie.
Warunki umowy
Salesforce (kod na NYSE: CRM), światowej skali dostawca systemów CRM, oraz Slack Technologies, Inc. (kod na NYSE: WORK), właściciel znanej platformy komunikacji korporacyjnej, zawarły ostateczną umowę, na mocy której Salesforce kupi Slacka. Zgodnie z warunkami umowy akcjonariusze Slack otrzymają 26,79 USD w gotówce i 0,0776 akcji zwykłych Salesforce za każdą akcję Slack, co stanowi wartość przedsiębiorstwa wynoszącą około 27,7 miliarda USD na podstawie ceny zamknięcia akcji zwykłych Salesforce z 30 listopada 2020 roku.
Szumne zapowiedzi
Połączenie Slack z Salesforce Customer 360 ma mieć przełomowe znaczenie dla klientów i branży. Jak to ujął Marc Benioff, prezes i dyrektor generalny Salesforce:
Stewart i jego zespół stworzyli jedną z najbardziej lubianych platform w historii oprogramowania dla przedsiębiorstw, otoczoną niesamowitym ekosystemem. To mecz rozgrywany w niebie. Salesforce i Slack razem ukształtują przyszłość oprogramowania dla przedsiębiorstw i zmienią sposób, w jaki wszyscy pracują w całkowicie cyfrowym świecie, z dowolnego miejsca. Cieszę się, że mogę powitać Slacka w Salesforce Ohana już po zakończeniu transakcji.
Stewart Butterfield, dyrektor generalny i współzałożyciel Slack, wypowiada się w podobnej tonacji:
Salesforce zapoczątkował rewolucję w chmurze, a dwie dekady później nadal wykorzystujemy wszystkie oferowane przez niego możliwości, aby zmienić sposób, w jaki pracujemy. Szanse, które widzimy razem, są ogromne. Ponieważ oprogramowanie odgrywa coraz bardziej krytyczną rolę w działaniu każdej organizacji, podzielamy wizję zmniejszonej złożoności, zwiększonej mocy i elastyczności, a ostatecznie większego stopnia dostosowania i sprawności organizacyjnej. Osobiście uważam, że jest to najbardziej strategiczna kombinacja w historii oprogramowania i nie mogę się doczekać, aż zacznę działać.
Plany na rozwój
Slack zostanie głęboko zintegrowany z każdą chmurą Salesforce. Jako nowy interfejs Salesforce Customer 360, Slack zmieni sposób, w jaki ludzie komunikują się, współpracują i podejmują działania na informacjach o klientach w Salesforce, a także informacjach ze wszystkich innych aplikacji i systemów biznesowych.
Obecnie Slack obsługuje wiodące organizacje z każdej branży na całym świecie, od najszybciej rozwijających się startupów po firmy z listy Fortune 500, takie jak Starbucks, Target czy TD Ameritrade, a także wiodące instytucje akademickie, organizacje non-profit i rządy w ponad 150 krajach. Teraz Slack będzie mógł rozszerzyć swoją obecność w przedsiębiorstwie, nie tylko wśród klientów Salesforce, ale także w każdej firmie przechodzącej transformację cyfrową. Po zamknięciu transakcji Slack stanie się jednostką operacyjną Salesforce i nadal będzie kierowany przez prezesa Stewarta Butterfielda.
Otwarta platforma Slacka bezproblemowo integruje się z ponad 2400 aplikacjami, których ludzie używają do współpracy, komunikacji i wykonywania pracy. Dzięki największemu ekosystemowi aplikacji dla przedsiębiorstw platforma pozwoli na łatwiejsze na tworzenie i dostarczanie nowego oprogramowania.
Salesforce i Slack stawiają sobie za cel stworzenie najbardziej rozbudowanego, otwartego ekosystemu aplikacji i przepływów pracy dla biznesu oraz umożliwienie milionom programistów tworzenie aplikacji nowej generacji za pomocą kliknięć, a nie kodu.
Oczekuje się, że transakcja zostanie ostatecznie zamknięta w drugim kwartale roku obrotowego firmy Salesforce (czyli zapewne gdzieś w 2022 roku), pod warunkiem uzyskania zgody akcjonariuszy Slack, otrzymania wymaganych zgód organów regulacyjnych i innych zwyczajowych warunków zamknięcia takiej operacji.