TeamQuest Blog

Przeglądarkowy debug.log

Przeglądarkowy debug.log

Marcin Sarna , 20.10.2020 r.

Wiemy skąd się bierze ten plik na Twoim pulpicie. Google Chrome i Edge tworzą losowe pliki dziennika debug.log.

Błąd w Chromium

Błąd w najnowszej wersji Chrome i innych przeglądarek opartych na Chromium powoduje tworzenie losowych plików debug.log na komputerach użytkownika i innych folderach.

6 października 2020 roku Google wypuściło Chrome 86 w ramach gałęzi stabilnej wskutek czego wszyscy użytkownicy zostali automatycznie zaktualizowani do tej wersji. Inne przeglądarki oparte na Chromium, takie jak Brave i Microsoft Edge, również zostały zaktualizowane do tej wersji mniej więcej w tym samym czasie.

Losowa generacja plików logów

Od czasu wydania Chrome 86.0.4240.75 przeglądarka zaczęła tworzyć pliki dziennika błędów debug.log na pulpicie użytkownika oraz w innych folderach. Plik debug.log jest domyślnym plikiem dziennika używanym przez przeglądarki oparte na Chromium podczas rejestrowania napotkanego błędu.

Sprawdź oferty pracy na TeamQuest

W najnowszej wersji przeglądarki błąd powoduje tworzenie plików debug.log z następującym komunikatem:

[1016 / 1644047.132: ERROR: directory_reader_win.cc (43)] FindFirstFile: System nie może znaleźć określonej ścieżki. (0 x 3)

Nie wiadomo kiedy dokładnie problem powstaje

Mimo, że Google ciągle nie wyjaśnił oficjalnie w jaki sposób błąd się pojawia, na podstawie samego wpisu w debug.log wnioskuje się, że Chrome napotyka problem gdy iteruje po plikach i podkatalogach w folderze i wówczas niekiedy, z niewiadomych przyczyn, komunikuje błąd.

Nie wiadomo, czy jest to nowy błąd, który spowodował problem, czy też Google włączył logowanie i zapomniał go wyłączyć.

Jak sobie z tym poradzić?

Użytkownicy napotykający ten problem mogą go rozwiązać, usuwając zawartość folderu Chromium Crashpad. Folder Crashpad znajduje się w następujących lokalizacjach dla Chrome, Edge i Brave:

  • Chrome: C: \ Users \ [nazwa użytkownika] \ AppData \ Local \ Google \ Chrome \ User Data \ Crashpad
  • Edge: C: \ Users \ [nazwa użytkownika] \ AppData \ Local \ Microsoft \ Edge \ User Data \ Crashpad
  • Brave: C: \ Users \ [nazwa użytkownika] \ AppData \ Local \ BraveSoftware \ Brave-Browser \ User Data \ Crashpad

Aby usunąć zawartość folderu Crashpad, wykonaj następujące czynności:

  1. Zamknij wszystkie otwarte okna przeglądarek Chrome, Edge lub innych przeglądarek, w których występuje problem.
  2. Przejdź do folderu Crashpad w przeglądarce.
  3. Usuń zawartość folderu Crashpad.
  4. Uruchom ponownie Chrome, aby odtworzyć zawartość folderu Crashpad.

Teraz, gdy Crashpad został zresetowany, pliki debug.log nie powinny już być tworzone.

Bug został już zgłoszony na stronie Chromium.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej