Wiemy skąd się bierze ten plik na Twoim pulpicie. Google Chrome i Edge tworzą losowe pliki dziennika debug.log.
Błąd w Chromium
Błąd w najnowszej wersji Chrome i innych przeglądarek opartych na Chromium powoduje tworzenie losowych plików debug.log na komputerach użytkownika i innych folderach.
6 października 2020 roku Google wypuściło Chrome 86 w ramach gałęzi stabilnej wskutek czego wszyscy użytkownicy zostali automatycznie zaktualizowani do tej wersji. Inne przeglądarki oparte na Chromium, takie jak Brave i Microsoft Edge, również zostały zaktualizowane do tej wersji mniej więcej w tym samym czasie.
Losowa generacja plików logów
Od czasu wydania Chrome 86.0.4240.75 przeglądarka zaczęła tworzyć pliki dziennika błędów debug.log na pulpicie użytkownika oraz w innych folderach. Plik debug.log jest domyślnym plikiem dziennika używanym przez przeglądarki oparte na Chromium podczas rejestrowania napotkanego błędu.
Sprawdź oferty pracy na TeamQuest
W najnowszej wersji przeglądarki błąd powoduje tworzenie plików debug.log z następującym komunikatem:
[1016 / 1644047.132: ERROR: directory_reader_win.cc (43)] FindFirstFile: System nie może znaleźć określonej ścieżki. (0 x 3)
Nie wiadomo kiedy dokładnie problem powstaje
Mimo, że Google ciągle nie wyjaśnił oficjalnie w jaki sposób błąd się pojawia, na podstawie samego wpisu w debug.log wnioskuje się, że Chrome napotyka problem gdy iteruje po plikach i podkatalogach w folderze i wówczas niekiedy, z niewiadomych przyczyn, komunikuje błąd.
Nie wiadomo, czy jest to nowy błąd, który spowodował problem, czy też Google włączył logowanie i zapomniał go wyłączyć.
Jak sobie z tym poradzić?
Użytkownicy napotykający ten problem mogą go rozwiązać, usuwając zawartość folderu Chromium Crashpad. Folder Crashpad znajduje się w następujących lokalizacjach dla Chrome, Edge i Brave:
- Chrome:
C: \ Users \ [nazwa użytkownika] \ AppData \ Local \ Google \ Chrome \ User Data \ Crashpad
- Edge:
C: \ Users \ [nazwa użytkownika] \ AppData \ Local \ Microsoft \ Edge \ User Data \ Crashpad
- Brave:
C: \ Users \ [nazwa użytkownika] \ AppData \ Local \ BraveSoftware \ Brave-Browser \ User Data \ Crashpad
Aby usunąć zawartość folderu Crashpad, wykonaj następujące czynności:
- Zamknij wszystkie otwarte okna przeglądarek Chrome, Edge lub innych przeglądarek, w których występuje problem.
- Przejdź do folderu
Crashpad
w przeglądarce. - Usuń zawartość folderu
Crashpad
. - Uruchom ponownie Chrome, aby odtworzyć zawartość folderu
Crashpad
.
Teraz, gdy Crashpad został zresetowany, pliki debug.log nie powinny już być tworzone.
Bug został już zgłoszony na stronie Chromium.