Branża IT ma to do siebie, że popularność stanowisk zmienia się diametralnie z roku na rok. Co więcej - powstają nowe zawody w tym sektorze, które w niedalekiej przyszłości mogą budzić ogromne zainteresowanie na rynku pracy.
W dzisiejszym wpisie zaprezentujemy Państwu najbardziej oblegane stanowiska w branży IT.
Web Developer
Dynamiczny rozwój technologii webowych ustala pewien standard dla Web Developerów. Dzisiaj klienci nie oczekują tylko prostych stron wizytówkowych, lecz zaawansowanych stron internetowych z często skomplikowanym oprogramowaniem.
Wynika to z faktu, że coraz więcej ludzi na całym świecie korzysta z internetu nie tylko w celu komunikacji, lecz również zakupów, nauki oraz rozrywki.
Tylko profesjonalny Web Developer znający dobrze środowisko HTML, css, JS, a nawet SQL, może poradzić sobie z zadaniem stworzenia zaawansowanego serwisu lub strony internetowej. Z tego powodu dobrzy w swoim fachu Web Developerzy mogą być pewni, że ich stanowisko pracy jeszcze przez długi czas nie straci na popularności.
Specjalista ds. baz danych
Specjalista, który sprawnie porusza się w środowisku baz danych to niezwykle pożądany pracownik w sektorze IT. Z tego powodu może liczyć na bardzo atrakcyjne warunki zatrudnienia oraz nie musi obawiać się brak miejsc pracy na rynku.
Zawód ten wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia programowania z reguły w języku SQL. Specjalista ds. baz danych odpowiedzialny jest za integrację baz z innymi systemami np. zarządzającymi stanami magazynowymi, procesami produkcyjnymi lub kadrami. W zakres jego obowiązków wchodzi również operowanie bazami danych oraz ich ewentualna modyfikacja.
Project Manager
Zespół IT pracujący nad dużymi projektami powinien składać się z osób, które posiadają twarde umiejętności (programowanie, tworzenie grafiki, copywriting), lecz również z project managerów, którzy posiadają na przyzwoitym poziomie umiejętności lekkie (coaching, zarządzanie zasobami i zespołem) i twarde. Zarobki na tym stanowisku sięgają nawet 10 tyś złotych brutto.
Project Manager odpowiada za koordynację pracy różnych działów oraz kontakt z klientem. Powinien być zdolny do przedstawienia zaawansowanych zagadnień technicznych w bardziej “ludzki” sposób.