Drupal, WordPress czy Joomla to systemy CMS, które ułatwiają zarządzanie treścią na stronie internetowej. Każdy z nich jest inny ze względu na swoje funkcje, ale jednym z najczęściej polecanych systemów CMS obok WordPressa, jest właśnie Drupal. Z czego wynika jego popularność, szczególnie na rynku e-commerce? Dowiesz się, czytając dzisiejszy artykuł.
W artykule wymieniono:
- Co to jest Drupal?
- Główne zalety systemu Drupal, które warto znać
- Content is king
- Inne przydatne funkcjonalności Drupala
Co to jest Drupal?
Drupal to system CMS łączący w sobie również funkcję frameworka, który powstał w 2001 roku, a więc już dawno. Dopiero aktualizacja z 2015 r. sprawiła, że Drupala zaczęto wykorzystywać do tworzenia platform e-commerce, stron internetowych i aplikacji. Co więcej, od tego momentu zyskał sporą społeczność, która go rozwija. Dzięki modułowej budowie można go rozwijać bezproblemowo. Szczególnie popularny stał się w środowiskach administracyjnych szkół, uczelni, a nawet na stronach administracji publicznej, czyli rządowych. Korzystają z niego również globalne korporacje. Skąd wynika takie zaufanie do Drupala?
Główne zalety systemu Drupal, które warto znać
Jako główną zaletę Drupala, która przyczyniła się d jego popularności w systemach administracji publicznej, jest wysoki poziom bezpieczeństwa. Społeczność, która go rozwija, bardzo dba o to, by wszystkie luki były łatane na bieżąco oraz o jego aktualizacje. Dzięki temu, stosując odpowiednie hasła i regularnie aktualizując stronę internetową, niemal nie istnieje szansa na to, że ktoś niepożądany włamie się na serwer i wypuści dane. To sprawia, że Drupalowi ufają przedstawiciele administracji publicznej z całego świata.
Kolejną zaletą Drupala jest elastyczność, dzięki której można z łatwością dostosować jego możliwości pod wymagania klienta. System ma około 50 tysięcy różnych konfiguracji i modułów, zarówno dla platform e-commerce, jak i na potrzeby tworzenia aplikacji i stron internetowych. Podstawowa wersja Drupala pozwala na zapewnienie podstawowej konfiguracji oraz wygodne zarządzanie danymi, dlatego nie trzeba od razu inwestować w jego rozbudowę.
Podstawowa funkcjonalność Drupala już zawiera kanały RSS, możliwość edytowania i zarządzania wyglądem strony internetowej, bloga, a także swobodne zarządzanie użytkownikami w panelu administracyjnym. To sprawia, że decydując się na Drupala (nawet w podstawowej wersji), otrzymasz to, czego działający i sprawny system CMS. Ewentualne moduły i inne funkcje, możesz wprowadzać stopniowo, zgodnie z zapotrzebowaniem Twoich odbiorców.
Content is king
Wprowadzanie treści i możliwość wygodnej instalacji niezbędnych wtyczek SEO, które pomogą w pozycjonowaniu platformy e-commerce to totalny must have dla właścicieli sklepów internetowych i agencji kreatywnych. Drupal posiada łatwą w obsłudze organizację treści oraz wbudowaną kompatybilność z niezbędnymi wtyczkami SEO. Co więcej, ten CMS bez problemu poradzi sobie nie tylko z obsługą treści, ale też z wideo contentem i podcastami.
Inne przydatne funkcjonalności Drupala
Rozbudowane wsparcie techniczne, a także wygodny system zarządzania użytkownikami sprawia, że Drupal świetnie sprawdzi się też jako baza forum internetowego. Dzięki wbudowanej funkcji dodawania opinii, właściciele sklepów internetowych mogą w prosty sposób dodać opinie o produktach. Niewątpliwą zaletą Drupala w kontekście pozycjonowania jest intuicyjne zarządzanie linkowaniem oraz kompatybilność z większością popularnych wtyczek do zarządzania SEO strony.
Być może jego największą wadą jest wysoki koszt wdrożenia, a co za tym idzie, skomplikowana instalacja i konieczność posiadania wydajnego serwera, jednak warto spróbować! Przekonaj się sam, czy to właśnie Drupal jest CMS-em, którego szukałeś!