Aplikowanie na ofertę pracy a wygląd button-a18 stycznia 2016

Umiejętność dostosowywania się do zmieniających warunków rynkowych, dynamiczność, duża konkurencyjność, wysoka specjalizacja i wiedza, to w dobie dzisiejszej „Rynku Kandydata” klucz do sukcesu dla wielu przedsiębiorstw z branży IT. Wysoko wykwalifikowana kadra specjalistów oraz odpowiedni wolumen szeregowych pracowników, stanowi o sile funkcjonowania dzisiejszych firm. Wszystko to stawia przed zarządzającymi oraz działami HR nowe wyzwania i konieczność badania rynku. Firma TeamQuest cały czas się rozwija zarówno na rzecz klientów jak i kandydatów. Po przez analizę rynku pracy IT i przeprowadzanie badań skutecznie pozyskuje kandydatów dopasowanych kompetencyjnie do oczekiwań klientów.

W dniu 29 października 2015 roku TeamQuest rozpoczął badania mające na celu pozyskanie wiedzy z zakresu stopnia skuteczności przycisku przenoszącego CV kandydata do bazy. TeamQuest skupił się również na przeanalizowaniu, który kolor, czcionka oraz tekst ( tj. aplikuj, aplikuj teraz, wyślij CV ) jest najbardziej atrakcyjny dla kandydata.

Statystyki kliknięć - aplikowanie na ofertę pracyStatystyki kliknięć - aplikowanie na ofertę pracy - kolory buttonów - etap 1

Nazwy przycisków były generowane losowo.

Po 14 dniach Nasz system dał jasną odpowiedź, iż tekst „aplikuj” generował najmniejszą ilość kliknięć. W związku z czym został usunięty.

1. Aplikuj – 22,56 %
2. Aplikuj teraz – 39,12 %
3. Wyślij CV – 38,32 %

W tym samym momencie wprowadziliśmy zmianę polegającą na losowym wyborze koloru przycisku.

Po upływie kolejnych 20 dni (02.12.2015r.) dokonaliśmy odczytu danych statystycznych, które pozwoliły nam bezwzględnie stwierdzić, że przycisk w kolorze niebieskim ma najmniejszą skuteczność. Wynosi ona zaledwie 6,32 %. Gdzie w porównaniu do pozostałych opcji kolorystycznych wypadł bardzo słabo. Ciepłe kolory miały zbliżony poziom kliknięć (różnica w statystykach nie większa jak 1 – 2 %).

Statystyki kliknięć - aplikowanie na ofertę pracy - kolory buttonów - etap 2

W dniu 15 stycznia 2016 roku dokonaliśmy ponownego odczytu statystyk kliknięć przycisków.

1. Aplikuj teraz – 48,13 %
2. Wyślij CV – 51,87 %

W przypadku wersji kolorystycznych uzyskaliśmy różnicę kliknięć przycisków w zależności od koloru na zbliżonym poziomie (różnica pomiędzy skrajnymi wartościami kliknięć jest mniejsza od 0,4 %).

Na podstawie otrzymanych wyników możemy zdecydowanie stwierdzić, że kolor przycisku oraz tekst nie ma większego znaczenia przy aplikacji na ofertę pracy. Oznacza to, że osoby poszukujące pracy przywiązują większą uwagę do treści oferty. Nie oznacza to jednak, że wygląd serwisu w ogóle nie ma znaczenia przy poszukiwaniu interesującej nas oferty pracy, dlatego TeamQuest nie zamierza spoczywać na laurach i w dalszym ciągu będzie ulepszał i dostosowywał swoją stronę do wygody kandydatów i klientów.

Prześlij nam swoje CV

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu:

Sprawdzasz kandydatów w Social Media? Ryzykujesz
Jak być szczęśliwym w pracy?
Jak odpowiedzieć na pytanie „Dlaczego powinienem Ciebie zatrudnić”
Taktyka na informatyka – 4 wskazówki do skutecznej rekrutacji specjalistów IT
Drobne kłamstwa w czasie procesu rekrutacyjnego

Najnowsze komentarze

Hubcio
2017-05-08 15:12:10
Uve
2017-04-24 21:58:14
Rollo
2017-04-14 19:50:55
muuu
2017-04-10 23:15:12
muuu
2017-04-10 23:06:08
muuu
2017-04-10 22:52:04
Uve
2017-04-06 13:31:03
Łukasz Kozioł
2017-04-02 07:18:35
Łukasz Kozioł
2017-04-02 07:03:22
Rollo
2017-03-24 12:45:43
Może zainteresuje Cię również:
1 Szukasz specjalistów IT?
Oddzwonimy do Ciebie!