Blog IT, Blog Marketing

Jak firmy rekrutacyjne powinny funkcjonować w social media

Jak firmy rekrutacyjne powinny funkcjonować w social media

TeamQuest 06.04.2015 r.

Rekrutacja w wielu swoich obszarach ma dużo wspólnego ze sprzedażą. W dzisiejszych warunkach rynkowych przedstawiciele firm rekrutacyjnych muszą być bardzo dobrze przygotowani nie tylko do rozmów z swoimi klientami, ale również kandydatami. Tak naprawdę również kandydatów powinno nazywać się klientami. Jednak sprzedaż nie oznacza jedynie znakomitego przygotowania do kooperacji z drugim człowiekiem, to również umiejętność dotarcia z naszą usługa, informacją do potencjalnych jej odbiorców. Swoją istotna rolę w tej komunikacji mogą odegrać social media. Umiejętność odpowiedniego wykorzystania ich potencjału może czynnikiem znacząco ułatwiającym realizację kolejnych projektów rekrutacyjnych.

Zdefiniuj swojego odbiorcę

Zdefiniuj swojego odbiorcę

Odpowiednie przygotowanie jest kluczem do sukcesu każdego przedsięwzięcia. Dlatego też jako przedstawiciel firmy rekrutacyjnej powinieneś sobie przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, kto jest odbiorcą Twoich projektów rekrutacyjnych; do kogo są one adresowane. Jeżeli rekrutujesz programistów lub szerzej specjalistów, to warto tworzyć profil swojej firmy na różnego rodzaju forach, grupach dyskusyjnych. To w takich miejscach specjaliści szukają często informacji do swoich bieżących, zawodowych rozwiązań. Jeżeli natomiast szukasz dyrektorów IT, to warto pomyśleć o miejscach w sieci, na portalach kariery, które skupiają tego typu potencjalnych kandydatów.

Pozwól kandydatom dotrzeć do Ciebie

Zadbaj o to, aby logo, czy inne informacje na temat Twojej firmy były wszędzie zbieżne; stwórz jednolitą identyfikację swojej marki. Targetowanie właściwych kandydatów nie oznacza jedynie docierania z odpowiednim komunikatem do nich. To również wzbudzenie zainteresowania wśród kandydatów swoją marką, czy ofertą; na którą skłonni są pozytywnie odpowiedzieć. Jednolity przekaz, który jest zbieżny z potrzebami potencjalnych kandydatów to większe prawdopodobieństwo, że uznają oni Twoją firmę rekrutacyjną jako naturalnego partnera do budowania swojej kariery. Takie działanie zmniejszy nakłady pracy, jakie musisz przeznaczyć na „sprzedaż” stanowiska pracy dla kandydata.

Wykorzystaj potencjał swoich pracowników, znajomych

Zapewne wiele razy zamknąłeś swój projekt rekrutacyjny dzięki temu, że jeden z Twoich kandydatów polecił Tobie jednego ze swoich znajomych jako świetnego specjalistę. System rekomendacji działa w podobny sposób na portalach społecznościowych, czy forach internetowych. Stwórz w ramach swojego zespołu zasady rozpowszechniania informacji na temat projektów rekrutacyjnych. W ten sposób aktualne oferty pracy trafią do kontaktów, które niekoniecznie są w Twojej sieci.

W tym miejscu należy również położyć akcent na fakt, że o wiele lepiej „sprzedają się” te oferty pracy, które są polecane przez ludzi; od tych, które widnieją na przykład w zakładce Aktualne oferty pracy, czy też Kariera.

Odpowiadaj na pytania zainteresowanych

Wykorzystaj potencjał swoich pracowników

Jeżeli decydujesz się na publikowanie ogłoszeń o pracę za pośrednictwem portali społecznościowych, to musisz znaleźć czas i ochotę na odpowiadanie na pytania, jakie pojawią się pod Twoim wpisem. Użytkownicy sieci społecznościowych są bardzo wyczuleni na brak odpowiedzi ze strony autora wpisu. Nasza odpowiedź może dodatkowo zachęcić zainteresowanego do rekomendacji naszego projektu rekrutacyjnego. Trzeba również wziąć pod uwagę metody działania sieci społecznościowych. Częściej na górze strony wyświetlane są te wpisy, które są szeroko komentowane przez innych użytkowników.

Wsparcie w prowadzeniu projektów rekrutacyjnych przy pomocy portali społecznościowych to świetny pomysł na intensyfikacje swoich wyników. Należy jednak pamiętać o tym, że takie wsparcie jest skuteczne jedynie w przypadku pełnego zaangażowania i rozumienia social media.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej