Czy roboty będą teraz tańczyły do K-popu?
Koreański Boston
Może widzieliście już najnowsze filmy Boston Dynamics zaciekawiło Was logo Hyundai’a na ich końcu? Otóż Hyundai nabył właśnie 80% udziałów w Boston Dynamics za 1,1 miliarda dolarów, a pozostałe 20% pozostaje w posiadaniu Softbanku. Hyundai postrzega to przejęcie jako duży krok naprzód w swojej strategicznej transformacji. Przypomnijmy – południowokoreański koncern widzi siebie w przyszłości jako dostawcę rozwiązań Smart Mobility. Według Hyundaia:
Fuzja z Boston Robotics pozwoli nam połączyć i rozszerzyć naszą przyszłą koncepcję mobilności, obejmującą samochody autonomiczne, logistykę i Urban Air Mobility. Aby uczcić tę okazję, chcemy pokazać naszą wizję „Postępu dla ludzkości”, przedstawiając światu zupełnie nową erę robotów. Era, w której roboty są zabawnymi, zdolnymi i wszędobylskimi towarzyszami ludzkości, którzy wzniosą nasze obecne usługi mobilności na nowy poziom.
Cui bono?
Jakie są korzyści dla Boston Dynamics? Firma została założona w 1992 roku, a w ciągu ostatniej dekady nastąpiły już dwie zmiany własnościowe – przejęte przez Google w 2013 roku, a następnie przez Softbank w 2017 roku. Mimo prawie 30 lat w branży robotycznej, dopiero w zeszłym roku zaczęła ona sprzedawać swoje roboty. Ich pierwszym robotem, który został sprzedany, jest Spot, czworonożny robot, którego można mieć już za 74 500 dolarów. Firma bezustannie cierpi jednak z powodu braku doświadczenia w masowej produkcji – a więc w czymś co dla Hyundaia jest chlebem powszednim.
Kontynuując tradycję korzystania z tańca do prezentacji robotów, Hyundai wypuścił własny film, w którym występują Spot i Altas. Na filme występuje BTS, światowa ikona popu i globalny ambasador marki Hyundai Motor.
Komentując możliwości masowej produkcji i potencjalnej roli robotów Hyundai stwierdza, że:
Pomimo znacznego postępu jaki się dokonał w ciągu ostatniej dekady, robotyka to nadal trudna technicznie dziedzina, która wymaga dużych nakładów finansowych. Ale roboty już pomagają ludziom, wykonując niebezpieczne lub nudne zadania w fabrykach i poza nimi. Umożliwiły nam także eksplorację wcześniej niedostępnych środowisk, od głębokich oceanów po daleki kosmos. A dzisiaj robotyka ma potencjał, aby znacznie poprawić jakość naszego życia w pracy, w domu i podczas zabawy, zapewniając nam wszystkim wsparcie przy wykonywaniu wszelkiego rodzaju zadań.
Zapowiedzi są huczne
Thomas Schemera, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. marketingu globalnego w Hyundai Motor tak widzi przyszłość: Z niecierpliwością czekamy na zbadanie nowych możliwości marketingowych, aby komunikować się z millenialsami i pokoleniem Z. Dziedzina robotyki jest ważnym obszarem rozwoju biznesu dla Hyundai Motor Group, dodatkowo wzmocnionym właśnie przez przejęcie Boston Dynamics. Przecież jeszcze we wrześniu ubiegłego roku grupa zademonstrowała swoje zainteresowanie rozwojem robotyki, wprowadzając VEX (Vest EXosekeleton)[/] - egzoszkielet, który wspiera pracowników linii produkcyjnej. Pokazano także manipulator ładowania pojazdów elektrycznych i inne rozwiązania z zakresu „Robotic Personal Mobility”.
Urban Air Mobility
Wspomniany wyżej Urban Air Mobility to pewna wizja Hyundaia dla transportu miejskiego, w którym szczególną rolę odgrywają osobiste pojazdy latające ([i]Personal Air Vehicles, PAV), huby (coś w rodzaju „dworców”) oraz Purpose Base Vehicles (PBV) a więc urządzenia służące do transportu ludzi do hubów. We wszystkich tych zastosowaniach roboty bez wątpienia znajdą swoje miejsce.