Usługa ma zacząć podpowiadać Ci piosenki bazując na Twoim aktualnym stanie emocji.
Mają na to patent
Jak się okazuje, Spotify ma opatentowaną technologię, która pozwala analizować Twój głos i sugerować utwory na podstawie Twojego stanu emocjonalnego, płci, wieku lub akcentu. Patent, który został zgłoszony w 2018 roku i przyznany 12 stycznia 2021 roku, pozwoliłby gigantowi streamingu na poznawanie otoczenia i emocji użytkownika za pomocą technologii rozpoznawania mowy.
Spotify może wtedy odtwarzać muzykę odzwierciedlającą nastrój audiofila, a nawet otoczenie społeczne – na przykład „sam”, „mała grupa”, „impreza”.
Wyjście poza obecną technologię
Często zdarza się, że aplikacja do strumieniowego przesyłania multimediów zawiera funkcje zapewniające użytkownikowi spersonalizowane sugestie dotyczące multimediów - wyjaśnia Spotify w swojej aplikacji. Spotify zauważyło jednak, że obecne podejście do rozpoznawania gustów użytkowników jest niezadowalające, ponieważ wymaga od nich żmudnego wpisywania odpowiedzi na wiele pytań dotyczących ich wieku, płci i ulubionych zespołów.Jak to będzie działało?
Patent sugeruje, że rozpoznawanie mowy może być wykorzystywane do zbierania informacji o wieku i płci, podczas gdy kontekstowe wskazówki, takie jak intonacja, stres czy rytm dostarczają wskazówek, czy użytkownik jest szczęśliwy, zły, smutny czy obojętny. W zgłoszeniu patentowym napisano:
Należy rozumieć, że powyższe przykładowe kategorie metadanych dotyczące emocji, płci, wieku i akcentu są jedynie przykładami i można zastosować wiele innych charakterystyk i klasyfikacji.
Wyniki zostaną połączone z innymi informacjami - w tym wcześniej odtwarzanymi utworami użytkownika i gustem muzycznym jego znajomych - w celu ulepszenia rekomendacji.
To nie wszystkie nowości Spotify
Technologia jest jedną z kilku technicznych innowacji, które Spotify opatentowało w ciągu ostatniego roku.
We wrześniu opatentowano funkcję podobną do karaoke, która pozwala ludziom nakładać utwory muzyczne z ich własnym wokalem. Na początku tego tygodnia uzyskał pozwolenie na mechanizm wyboru treści multimedialnych oparty na rytmie, który dopasowuje tempo w jakim jest odtwarzana muzyka do prędkości biegu.
Sprawdź oferty pracy na TeamQuest
W zeszłym roku Spotify przeprowadził również badanie, w jaki sposób cechy osobowości ludzi wpływają na ich preferencje muzyczne. Jak to podsumował zespół Badań i Rozwoju Spotify, osoby bardziej sumienne koncentrują niejako swój czas na słuchanie muzyki w taki sposób, że zajmuje im to mniejszą część dnia niż innym osobom. Z kolei osoby samooceniające się jako introwertycy miały tendencję do zagłębiania się w katalog artystów, słuchając kolejnych utworów każdego odkrytego artysty[/quote].Zmienią nawet ton głosu
[cite]W niektórych przykładach wykonania, w których spersonalizowana treść zawiera jedną lub więcej wiadomości z komponentami audio, urządzenie elektroniczne zmienia ton głosu dla wiadomości w celu prezentacji użytkownikowi. Na przykład ton głosu może być bardziej optymistyczny, piskliwy lub podniecony w przypadku użytkowników, którym przypisano cechę osobowości ekstrawersji.
Taka technologia śledzenia wydaje się dystopijna i samo Spotify ostrzega przed jej wdrażaniem bez należytego rozważenia implikacji etycznych.
Zdajemy sobie sprawę, że cyfrowa historia jest niezwykle osobista i wrażliwa. Wyrzekamy się wszelkich przyszłych badań lub aplikacji, które naruszają etyczne standardy wykorzystania danych i nie zapewniają użytkownikom przejrzystości informacji na temat prywatności.