Blog IT, Blog Marketing

Zaktualizuj Solarisa

Zaktualizuj Solarisa

Marcin Sarna , 19.10.2020 r.

Oracle ostrzega

Wydaje się, że Oracle traci cierpliwość do użytkowników Solaris, którzy nie instalują najnowszej wersji 11.4 tego systemu operacyjnego.

Software’owy gigant poinformował w tym miesiącu swoich klientów, że od stycznia 2021 roku zakończy się premier support dla wersji 11.3. Kolejnym poziomem asysty technicznej Oracle dla tej wersji systemu operacyjnego jest „wsparcie rozszerzone” (extended suport), które zgodnie z Zasadami asysty technicznej Oracle (Lifetime Support Policy) oferuje te same usługi asysty technicznej co wersja premier, aczkolwiek za dodatkową opłatą i tylko przez trzy lata.

Wsparcie

Wsparcie jest dostępne także w innych formach niż extended suport: „stałe wsparcie” (sustaining suport) będzie kontynuowane tak długo, jak długo będziesz płacić opłaty licencyjne Big Red, ale nie obejmuje nowych aktualizacji, poprawek, alertów bezpieczeństwa, poprawek danych i krytycznych aktualizacji poprawek.

Oracle twierdzi, że jego stanowisko jest uzasadnione, ponieważ udzieliło już użytkownikom Solaris 11.3 ponad dwóch lat pomocy technicznej premier suport uznając fakt, że wersja 11.4 wymaga sprzętu Sparc zbudowanego po 2010 roku. Firma przypomniała także, że tak „hojnego” wsparcia nie udzielała przy poprzednich wydaniach systemu Solaris.

Specjalista IT (Linux) 12000 - 18000 PLN

Warszawa
Aplikuj

Konsultant SAP BASIS

Warszawa
Aplikuj

AI Specialist

Praca zdalna
Aplikuj

Spedytor Międzynarodowy

Gdańsk
Aplikuj

ERP Implementer

Marki
Aplikuj

Nie mają czasu dla 11.3

Wydaje się jednak, że Oracle jest także zdanie, że nie może sobie samemu nadmiernie przeszkadzać, pracując nad poprawkami do Solarisa 11.3, jednocześnie rozwijając wersję 11.4. Oto ich oficjalne oświadczenie:

Klienci korzystający z asysty technicznej Oracle Premier mają dostęp do kwartalnych aktualizacji poprawek zwanych Limited Support Updates (LSU) do Oracle Solaris 11.3 przez ponad 2 lata. Te LSU mają ograniczony zakres i koncentrują się wyłącznie na dostarczaniu poprawek uważanych za absolutnie konieczne. Na przykład, często są one ograniczone przez to, jak daleko w tyle Oracle Solaris 11.3 jest w tyle za wersjami FOSS i jak daleko w tyle jądro Oracle Solaris 11.3 jest za Oracle Solaris 11.4. Oznacza to, że dla Oracle Solaris 11.3 nie możemy zapewnić wszystkich funkcji i poprawek bezpieczeństwa dostępnych dla Oracle Solaris 11.4.

Spokojnie, to tylko pieniądze

Pomijając względy finansowe, nie ma powodu, aby użytkownicy wersji 11.3 starali się o aktualizację, zanim skończy się pomoc techniczna. W dziale pomocy technicznej firmy Big Red czytamy: Twoja przyszłość technologiczna jest zapewniona dzięki rozszerzonej pomocy technicznej Oracle. Ponadto dodatkowe wsparcie pozwala zachować konkurencyjność i zapewnia swobodę uaktualniania zgodnie z harmonogramem.

Mimo to firma radzi klientom, aby przenieśli się na Oracle Solaris 11.4 tak szybko, jak to tylko możliwe.

Pozwoli to nie tylko użytkownikom zapoznać się z nowymi funkcjami wersji 11.4, ale także sprawi, że będą kwalifikować się do premier suport do 2031 roku i extended suport do 2034 roku.

Sprawdź oferty pracy na TeamQuest

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej