Kto ogląda kreskówki ten wie, że cebule i ogry mają warstwy. Ale najwyraźniej kuszące krągłości mają tylko cebule.
Cebula się nie nadaje
Istnieje zwykła cebula, ale mamy także do czynienia z cebulą zbyt seksowną dla Facebooka. Dowiedział się o tym niedawno kanadyjski sklep z nasionami i artykułami ogrodniczymi. Firma Seed Company EW Gaze z St John's w Nowej Funlandii chciała zamieścić pozornie niewinną reklamę nasion cebuli Walla Walla na Facebooku. Ale ku ich zaskoczeniu post został odrzucony jako „jawnie seksualny” (overtly sexual).
W środowym oświadczeniu Facebook przeprosił za błąd popełniony przez zautomatyzowaną procedurę.
Zdjęcie jak zdjęcie
Ogłoszenie oflagowane w ten sposób przez Facebooka przedstawiało cebulę Walla Walla, znaną ze swojej wielkości i słodkiego smaku, ułożoną w wiklinowym koszu z kawałkiem pokrojonej cebuli na boku.
Kierownik sklepu, Jackson McLean, potrzebował chwili, aby zdać sobie sprawę, na czym polega problem z ogłoszeniem– dowiadujemy się od właściciela.
Potem zorientował się, że może okrągłe kształty mogły się skojarzyć z piersiami lub pośladkami.
Sklep nie narzekał na brak reakcji klientów
Właściciel sklepu stwierdził, że trzeba zręcznie wykorzystać sytuację. Wiedział, że jego klienci uznają odrzucenie reklamy za zabawne i zamieścił zdjęcie wraz z automatyczną wiadomością na Facebooku z ostrzeżeniem „oferty nie mogą pozycjonować produktów lub usług w sposób o zabarwieniu seksualnym” na stronie swojej firmy.
McLean powiedział, że niektórzy klienci w odpowiedzi zamieszczali zdjęcia potencjalnie sugestywnych marchewek i dyni. Odwołał się również od decyzji do Facebooka.
Meg Sinclair, szefowa komunikacji Facebooka w Kanadzie, powiedziała dla BBC:
Używamy w pełni zautomatyzowanej technologii aby chronić nasze aplikacje przed nagością, ale czasami nie rozpoznaje ona cebuli Walli Walla od… no wiesz. Przywróciliśmy reklamę i przepraszamy za kłopoty firmy.
Zachciało się cyfrowego biznesu – i dobrze
McLean powiedział, że firma jest w trakcie digitalizacji całego asortymentu, aby uczynić zakupy online bardziej dostępnymi w czasie pandemii koronawirusa. Obejmowało to zwiększenie ilości reklam niektórych produktów, między innymi cebuli na Facebooku. Jego zdaniem cebula Walla Walla, „starsza odmiana cebuli”, została niedawno sprowadzona z powrotem do oferty firmy na życzenie klientów i teraz sprzedaje się szybko ze względu na nadany jej przez Facebooka rozgłos.
Sprzedaliśmy więcej w ciągu ostatnich trzech dni niż w ciągu ostatnich pięciu lat - powiedział McLean, dodając, że Walla Walla są teraz wymienione w specjalnej sekcji „sexy onions” na stronie internetowej firmy.Oczywiście w sieci zaraz zaroiło się od przeróbek, zgadujących co automaty Facebooka miały na cyfrowej myśli. Wdrażanie sztucznej inteligencji to nadal ciekawa praca, a TeamQuest już dawno wie że zaufanie do niej jest przedmiotem badań naukowych.