Blog IT, Blog Marketing

Cebule zbyt seksowne dla Facebooka

Cebule zbyt seksowne dla Facebooka

Marcin Sarna , 10.10.2020 r.

Kto ogląda kreskówki ten wie, że cebule i ogry mają warstwy. Ale najwyraźniej kuszące krągłości mają tylko cebule.

Cebula się nie nadaje

Istnieje zwykła cebula, ale mamy także do czynienia z cebulą zbyt seksowną dla Facebooka. Dowiedział się o tym niedawno kanadyjski sklep z nasionami i artykułami ogrodniczymi. Firma Seed Company EW Gaze z St John's w Nowej Funlandii chciała zamieścić pozornie niewinną reklamę nasion cebuli Walla Walla na Facebooku. Ale ku ich zaskoczeniu post został odrzucony jako „jawnie seksualny” (overtly sexual).

W środowym oświadczeniu Facebook przeprosił za błąd popełniony przez zautomatyzowaną procedurę.

Zdjęcie jak zdjęcie

Ogłoszenie oflagowane w ten sposób przez Facebooka przedstawiało cebulę Walla Walla, znaną ze swojej wielkości i słodkiego smaku, ułożoną w wiklinowym koszu z kawałkiem pokrojonej cebuli na boku.

Kierownik sklepu, Jackson McLean, potrzebował chwili, aby zdać sobie sprawę, na czym polega problem z ogłoszeniem
– dowiadujemy się od właściciela.

Potem zorientował się, że może okrągłe kształty mogły się skojarzyć z piersiami lub pośladkami.

Sklep nie narzekał na brak reakcji klientów

Właściciel sklepu stwierdził, że trzeba zręcznie wykorzystać sytuację. Wiedział, że jego klienci uznają odrzucenie reklamy za zabawne i zamieścił zdjęcie wraz z automatyczną wiadomością na Facebooku z ostrzeżeniem „oferty nie mogą pozycjonować produktów lub usług w sposób o zabarwieniu seksualnym” na stronie swojej firmy.

McLean powiedział, że niektórzy klienci w odpowiedzi zamieszczali zdjęcia potencjalnie sugestywnych marchewek i dyni. Odwołał się również od decyzji do Facebooka.

Meg Sinclair, szefowa komunikacji Facebooka w Kanadzie, powiedziała dla BBC:

Używamy w pełni zautomatyzowanej technologii aby chronić nasze aplikacje przed nagością, ale czasami nie rozpoznaje ona cebuli Walli Walla od… no wiesz. Przywróciliśmy reklamę i przepraszamy za kłopoty firmy.

Zachciało się cyfrowego biznesu – i dobrze

McLean powiedział, że firma jest w trakcie digitalizacji całego asortymentu, aby uczynić zakupy online bardziej dostępnymi w czasie pandemii koronawirusa. Obejmowało to zwiększenie ilości reklam niektórych produktów, między innymi cebuli na Facebooku. Jego zdaniem cebula Walla Walla, „starsza odmiana cebuli”, została niedawno sprowadzona z powrotem do oferty firmy na życzenie klientów i teraz sprzedaje się szybko ze względu na nadany jej przez Facebooka rozgłos.

Sprzedaliśmy więcej w ciągu ostatnich trzech dni niż w ciągu ostatnich pięciu lat - powiedział McLean, dodając, że Walla Walla są teraz wymienione w specjalnej sekcji „sexy onions” na stronie internetowej firmy.

Oczywiście w sieci zaraz zaroiło się od przeróbek, zgadujących co automaty Facebooka miały na cyfrowej myśli. Wdrażanie sztucznej inteligencji to nadal ciekawa praca, a TeamQuest już dawno wie że zaufanie do niej jest przedmiotem badań naukowych.

Najnowsze oferty pracy:

Polecane wpisy na blogu IT:

Szukasz pracownika IT?

Dostarczymy Ci najlepszych specjalistów z branży IT. Wyślij zapytanie

Wyrażam zgodę TeamQuest Sp. z o.o. na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych TeamQuest, w tym na kontaktowanie się ze mną w formie połączenia telefonicznego lub środkami elektronicznymi.
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest TeamQuest Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (00-814), ul. Miedziana 3a/21, zwana dalej „Administratorem".
Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Twoich danych, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Do Twojej dyspozycji jest pod adresem e-mail: office@teamquest.pl.
W jakim celu i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane? Dowiedz się więcej