Charakterystyka stanowiska
Praca na tym stanowisku wiąże się bezpośrednio z obsługą klienta. Pracownik zobowiązany jest do obsługiwania połączeń przychodzących jak i wychodzących a w tym do udzielania odpowiedzi na wszelkie pytania i nieścisłości klientów. Dodatkowo do jego zadań należy instalowanie sieci komputerowych i telefonicznych a także pełne wsparcie serwisowe.
Wymagania
Wymaganie, które musi spełnić osoba ubiegająca się o to stanowisko to na pewno posiadanie wyższego wykształcenia informatycznego, biegła znajomość języka angielskiego i umiejętność swobodnego posługiwania się nim. Oprócz tego bardzo istotnym punktem jest zdobyta wiedza z zakresu zagadnień sieciowych LAN, WLAN a także znajomość technologii takich jak: JavaScript, CSS, HTML, XML. Dodatkowo pracownik help desk powinien wyróżniać się świetną organizacją pracy a także komunikatywnością.
Warunki pracy
Miejscem pracy jest zwykle biuro lub gabinet w centrali firmy. Zawód ten umożliwia pracownikowi otrzymywanie premii lub awansowania. Praca wymaga od pracownika help desk dużej cierpliwości i radzenia sobie w stresujących sytuacjach zw zględu na częsty kontakt z innymi ludźmi.
Możliwości zatrudnienia
Możliwości zatrudnienia są dość duże dla pracownika help desk. Stanowiska są do objęcia m.i. W firmach konsultingowych, budowlanych lub w branży FMCG ale także w większych instytucjach finansowych lub telekomunikacyjnych.
Warunki finansowe
Wysokość wynagrodzenia klasyfikuje się ze względu na umiejętności pracownika help desk ale także wielkości i pozycji firmy.