Stanowisko Specjalista ds. SEM, SEO

Charakterystyka stanowiska

Specjalista od SEM i SEO w gruncie rzeczy zajmuje się niemal tym samym co pozycjoner stron internetowych. Cała jego praca odbywa się wirtualnie i ma na calu zmaksymalizowanie współczynników oglądalności danej strony za czym idzie zwiększenie zysków firmy, która zleciła to zadanie. Zwykle dotyczy to stron promujących daną markę lub stron komercyjnych.

Wymagania

Specjaliści poszukujący zatrudnienia w tym zawodzie, muszą liczyć się z tym, że głównym wymaganiem na to stanowisko jest wyższe wykształcenie informatyczne lub pokrewne. Również istotne jest posiadane doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku. Oprócz tego kandydat powinien wykazywać się pewną intuicją w opracowywaniu strategii pozycjonowanie danej strony oraz kreatywnością.

Warunki pracy

Praca jest zwykle długofalowa i wykonywana jest za pośrednictwem komputera. Wiąże się również z utrzymywaniem relacji z klientami.

Możliwości zatrudnienia

Głównymi oferentami w tej dziedzinie są firmy ukierunkowane na obsługę innych firm w internecie ale także firmy zajmujące się pozycjonowaniem oraz optymalizacją stron. Dodatkowym plusem jest możliwość zaistnienia na rynku jako freelancer.

Warunki finansowe

Pensje są adekwatne do zdobytego doświadczenia, stażu pracy ale także od prestiżu firmy lub w przypadku freelancerów-od ilości zleceń.