Charakterystyka stanowiska
Taki pracownik odpowiada za redagowanie różnych treści na potrzeby stron internetowych. Teksty SEO (Search Engine Optimization) zwykle są wykorzystywane do pozycjonowania witryn. Bywa, że osoby zajmujące się tym, pracują również nad ważnymi artykułami dla realnych użytkowników. Dodatkowo teksty SEO mają za zadanie przykuć uwagę odbiorcy i sprawnie promować daną stronę. Zazwyczaj zlecane teksty muszą zwierać wymagane frazy, opisy lub kluczowe słowa wskazane przez zleceniodawcę.
Wymagania
SEO Copywriter nie jest objęty tak formalnymi wymogami jak inni pracownicy z branży IT. Najważniejszym jednak atutem takiej osoby jest łatwość w redagowaniu tekstów na dowolny temat zgodnie z oczekiwaniami zleceniodawcy. Znaczące może być doświadczenie udokumentowane w portfolio, które da zleceniodawcy jasny obraz tego, jak dobry jest Copywriter. Może okazać się pomocne wykształcenie humanistyczne o kierunku dziennikarskim, jednak nie jest to sztywnym obowiązkiem. Copywriterzy zwykle zatrudniani są na umowę o dzieło albo umowę-zlecenie. A kwestia rekrutacji zazwyczaj ich nie dotyczy ze względu na to, że pracują raczej jako freelancerzy i sami wyszukują zlecenia.
Warunki pracy
Jest to typowa praca dla samodzielnej jednostki, która we własnym zakresie pozyskuje zlecenia a wymiar czasu pracy ustalany jest ze zleceniodawcą, zgodnie z wielkością czy trudnością zlecenia. Osoba na tym stanowisku nie jest zobligowana do pracy w konkretnym miejscu.
Możliwości zatrudnienia
Jak zostało wspomniane wcześniej, zatrudnienie występuje w formie freelancera.
Warunki finansowe
Zarobki uzależnione są od ilości zleceń a także od budżetu przewidzianego na ich wykonanie. Warto wspomnieć iż zwykle zarobki Copywritera przeliczane są w oparciu o koszt napisania tysiąca znaków ze spacją.