Praca Kierownik Zespołu

Charakterystyka stanowiska

Zatrudniony na tym stanowisku odpowiada za pełną koordynację obowiązków działu IT. Jako Kierownik zobowiązany jest do planowania i rozdzielania zadań dla poszczególnych zespołów projektowych. Oprócz tego zapewnia administrację kontami użytkowników, systemami a także bazami danych. Dodatkowo w zakres jego obowiązków wchodzi współpraca z innymi działami danej organizacji ale także dbanie o wdrażanie i przestrzeganie procedur bezpieczeństwa w pracy.

Wymagania

Warunkiem zatrudnienia, które musi spełnić kandydat jest posiadanie dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na kierunku informatycznym lub pokrewnym. Ważne jest także uzyskane doświadczenie zawodowe związane z kierowaniem zespołem. Oprócz tego kandydat na to stanowisko powinien wykazać się umiejętnościami programowania, prowadzenia wszelkich analiz systemowych. Istotna jest również umiejętność administrowania sieciami LAN/WLAN oraz systemami Microsoft. Ze względu na konieczność pracy z dokumentacją techniczną, która zazwyczaj jest pisana w języku angielskim, wymaga się od pracownika bardzo dobrej znajomości tego języka.

Warunki pracy

Głównie jest to praca biurowa jednak wiąże się z wyjazdami służbowymi mającymi na celu wdrażanie nowych projektów. W związku z dużą odpowiedzialnością, którą ponosi osoba na tym stanowisku może okazać się pracą bardzo stresującą.

Możliwości zatrudnienia

Posadę można objąć praktycznie w każdej firmie IT oferującej rozwiązania informatyczne swoim klientom. Można również starać się o zatrudnienie w firmach IT z innych branży.

Warunki finansowe

Kierownik zespołu z racji odpowiedzialności swojej pracy może otrzymywać bardzo dobre pensje. Bywa, że oprócz podstawowego wynagrodzenia ma zapewnione różne dodatki typu telefon komórkowy czy służbowy samochód. Oprócz tego może mieć możliwość korzystania z prywatnej opieki medycznej, różnych kursów językowych czy szkoleń zawodowych.